اتوبوس ها بیش از یک قرن است که در ناوگان حمل و نقل کشور قرار دارند و نقش بسیار ویژه ای ایفا می کنند. هرچند که در گذشته به دلیل کمبود ماشین های شخصی، نبود زیرساخت های هواپیمایی و ریلی و... بیشتر از اتوبوس ها استفاده می شد اما هنوز هم اتوبوس به دلیل ایمنی بالا، رواج بیشتر و هزینه های کمتر نسبت به هواپیما، کشتی، قطار و ماشین های شخصی محبوبیت بیشتری دارند. در گذشته تهیه بلیط اتوبوس با مشکلات و دغدغه های متعددی برای مسافران همراه بود چرا که فرد حتما باید به شکل حضوری به ترمینال ها و تعاونی ها مراجعه می کرد.

این مراجعه های حضوری باعث هدر رفتن انرژی، زمان و پول زیادی می شد اما امروزه تهیه بلیط بسیار ساده تر شده است. با دسترسی پیدا کردن افراد به وسایل ارتباطی مانند تلفن، اینترنت و... می توان به راحتی و از طریق اینترنت و بدون مراجعه حضوری بلیط اتوبوس را تهیه کرد. انواع اتوبوس های مختلف در سیستم حمل و نقل کشور وجود دارند که مهم ترین آنها شامل اتوبوس های معمولی، اسکانیا، ولوو، اتوبوس مان و اتوبوس VIP می باشند. در ادامه مطلب به بررسی روش های خرید بلیط اتوبوس vip از ترمینال تهران با کمترین قیمت پرداخته خواهد شد.

مزایای سفر با اتوبوس

همانطور که گفته شد هرکدام از وسایل نقلیه می توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند اما اتوبوس ها به عنوان محبوب ترین و رایج ترین وسیله های نقلیه کشور شناخته می شوند.

استفاده از اتوبوس می تواند مزایای مختلفی داشته باشد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می باشند:

  • قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با وسایلی مانند هواپیما، قطار و ... بسیار کمتر است و بسیار به صرفه تر می باشد.
  • افراد می توانند در اتوبوس ها و در استراحت گاه های بین راهی توقف کرده و به استراحت بپردازند در حالی که وسایلی مانند هواپیما چنین امکانی ندارند.
  • مسافران در هنگام مسافرت با اتوبوس نگران گم شدن وسایل و بار همراه خود نیستند.
  • استفاده از اتوبوس به برنامه ریزی قبلی نیازی ندارد و لازم نیست که حتما از هفته ها و ماه ها قبل بلیط آن را تهیه کرد. همچنین امکان تعویض تاریخ مسافرت در اتوبوس بسیار راحت تر است.
  • اتوبوس می تواند مسافران را دقیقاً به مقصد مورد نظر آنها برساند در حالی که استفاده از وسایلی مانند هواپیما چنین امکانی نخواهند داشت و افراد باید برای رسید به مقصد خود هزینه های دیگری نیز پرداخت کنند.
  • امنیت استفاده از اتوبوس در مقایسه با بسیاری از لوازم و وسایل نقلیه دیگر بیشتر است.

پایانه ها

اتوبوس VIP

در حقیقت اتوبوس های VIP نوع یا برند خاصی از اتوبوس ها نیستند و می توانند ساخت هر کدام از شرکت های اسکانیا، ولوو، بنز، باگی و مان باشند. این اتوبوس ها از امکانات رفاهی و خدماتی بهتر و بیشتری نسبت به اتوبوس های عادی و معمولی برخوردار هستند. تعداد صندلی های این نوع از اتوبوس ها در مقایسه با اتوبوس های معمولی کمتر است و این تعداد کم صندلی ها باعث می شود که مسافران فضای بیشتری در اختیار داشته باشند و سفر راحت تری را تجربه کنند. این اتوبوس ها به دلیل نوع ساخت و عایق بندی مناسب سر و صدای زیادی ندارند و موجب ناراحتی و آزار مسافران نمی شوند.

 سیستم تهویه مناسب، سیستم گرمایش و سرمایش عالی، آفتاب گیر برقی، سیستم صوتی و تصویری اختصاصی مسافران، یخچال، صندلی تاشو و ... از مهم ترین امکانات موجود در اتوبوس های VIP هستند. امکانات و تجهیزات بهتر این اتوبوس ها باعث شده اند که معمولاً قیمت بلیط بالاتری داشته باشند اما راهکارهایی نیز وجود دارد که مسافران می توانند از بلیط های ارزان تری استفاده کنند.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

همانطور که گفته شد اتوبوس وی آی پی در حقیقت از همان اتوبوس های اسکانیا، ولوو، مان و ... هستند که از امکانات و تجهیزات بهتر و بیشتری برخوردار هستند بنابراین هزینه سفر کردن با آنها نیز بیشتر می باشد و بلیط آنها گران تر است. قیمت بلیط اتوبوس VIP نیز می تواند با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون میزان مسافت بین مبدأ و مقصد، ایام مسافرت، امکانات و خدمات اتوبوس، نوع اتوبوس و ... متغیر باشد.

چرا باید بلیط اتوبوس تهران را به صورت اینترنتی تهیه کنیم؟

امروزه دیگر بر خلاف گذشته افراد برای خرید بلیط اتوبوس نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال ها و درگیری با مشکلات مختلف ندارند و می توانند با استفاده از تلفن همراه یا اینترنت بلیط مورد نظر خودشان را تهیه کنند.

از مهم ترین مزایای خرید بلیط اتوبوس VIP به صورت اینترنتی شامل موارد زیر هستند:

  • این روش باعث صرفه جویی در پول، زمان و انرژی می شود.
  • امکان بررسی تمامی تعاونی ها و قیمت های آنها وجود دارد.
  • تاریخ و ساعت حرکت اتوبوس ها با دقت تعین می شود.
  • فرد می تواند صندلی مورد نظر خودش را رزرو کند و حتی بلیط برگشت را نیز خریداری نماید.
  • امکان دریافت تخفیف ها وجود دارد و حتی فرد می تواند بلیط خودش را کنسل کند.

در هنگام خرید بلیط اتوبوس VIP به صورت اینترنتی لازم است که به نکات و فاکتورهای مهمی از جمله اعتبار و سابقه سایت فروشنده بلیط، مبدأ و مقصد حرکت اتوبوس، تاریخ و ساعت حرکت، امکانات و تجهیزات اتوبوس، مشخص کردن شماره صندلی، قیمت نهایی بلیط و ... توجه شود.

ترمینال تهران

روش های خرید ارزان ترین بلیط اتوبوس vip از ترمینال تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور دارای ترمینال های بزرگی مانند ترمینال غرب، ترمینال جنوب، ترمینال بیهقی و ترمینال شرق است که هر کدام می توانند شهرها و مسیرهای متعددی را پوشش دهند. اتوبوس های وی آی پی در مقایسه با اتوبوس ها عادی از امکانات بیشتری برخوردار هستند و همین باعث شده است که بلیط این اتوبوس ها قیمت بیشتری داشته باشد. با توجه به آنکه اکثر افراد از اتوبوس های عادی برای سفرهای خود استفاده می کنند تعداد مشتریان اتوبوس های VIP کمتر است و این باعث می شود که دارندگان این اتوبوس ها و تعاونی های مختلف با ارائه تخفیف های مختلف به دنبال جذب مشتری های بیشتری باشند. از جمله مهم ترین روش هایی که مسافران می توانند بلیط اتوبوس VIP را با قیمت کمتری خریداری کنند می توانند به راه های زیر اشاره کرد:

1- بررسی قیمت بلیط تمامی تعاونی ها

شرکت ها و تعاونی های مختلفی وجود دارند که با اتوبوس های VIP فعال دارند هر کدام برای جذب مشتری بیشتر تخفیف های ویژه ای برای مسافران ارائه می کنند. افراد می توانند در هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس وی آی پی شرایط تمامی تعاونی ها را بررسی کرده و مناسب ترین و ارزان ترین بلیط را تهیه کنند.

2- گرفتن تخفیف های ویژه

یکی دیگر از بهترین روش ها برای خریدن بلیط اتوبوس وی آی پی ارزان قیمت دریافت تخفیف های ویژه است. به عنوان مثال تعدادی از تعاونی ها چنانچه بتوانند تعداد خاصی بلیط را به صورت همزمان به فروش برسانند یک یا چند بلیط به عنوان هدیه یا جایزه به مشتریان می دهند؛ بنابراین افراد می توانند به صورت گروهی به مسافرت بروند و از این روش تخفیف های ویژه ای دریافت کنند.

3- خریدن بلیط در مناسبت های خاص

افراد می توانند با بررسی خبرگزاری ها و رسانه ها از مراسم ها و جشنواره های متعدد باخبر شوند. معمولاً تعاونی های مختلف در این جشنواره ها و مراسم ها تخفیف های ویژه ای در قیمت بلیط های خود اعمال می کنند و مسافران می توانند از این تخفیف های نهایت استفاده را داشته باشند. از دیگر روش های خرید بلیط اتوبوس VIP ارزان قیمت می توان به گرفتن اتوبوس دربستی، خرید بلیط های لحظه آخری و ... اشاره کرد.

خبر فوری چگونه بلیط اتوبوس تخفیف دار تهیه کنیم؟ را از دست ندهید!

سخن پایانی

اتوبوس های VIP به عنوان بهترین نوع اتوبوس های مسافربری شناخته می شوند که امکانات و تجهیزات خوبی در اختیار مسافران قرار می دهند. سایت های متعددی در زمینه فروش بلیط اتوبوس فعال هستند. وب سایت پایانه ها (payaneha.ir) به عنوان یکی از مطمئن ترین، پربازدیدترین و باسابقه ترین سایت های فعال در حوزه حمل و نقل می تواند ارزانترین و مناسب ترین بلیط اتوبوس ها وی آی پی تهران را در اختیار مشتریان و مسافران قرار دهد. این سایت هر چهار ترمینال اصلی تهران را پوشش می دهد و مسافران می توانند برای تمامی شهرهای کشور بلیط اتوبوس وی آی پی خودشان را با کمترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن خریداری کنند.