به گزارش پارس به نقل از تسنیم  ، سارق جیب بر حرفه ای در چهارمین روز دی سال جاری، در حالی در ایستگاه اتوبوسBRT خیابان مولوی قصد سرقت داشت که نمی دانست دستش را در جیب یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ کرده است؛ کارآگاه پلیس آگاهی که با مشاهده صحنه سرقت متوجه هویت واقعی سارق شده بود، بلافاصله وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع" جیب بری" و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

محمد. ر (۳۷ ساله) که در مراحل اولیه دستگیری، منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده و با ارائه اسامی مجعول قصد فریب کارآگاهان را داشت، پس از انتقال به پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی هویت واقعی اش در همان مراحل اولیه رسیدگی به پرونده لب به اعتراف گشود و به ده ها فقره جیب بری در خطوط اتوبوس های BRT به ویژه در طول مسیر خاوران به آزادی و بالعکس اعتراف کرد و گفت: با توجه به مهارت بسیار زیاد در جیب بری، در طول یک سال گذشته اقدام به جیب بری از مسافران اتوبوس ها کرده و به واسطه همین مهارت هیچکدام از افراد (مالباختگان) در لحظه سرقت متوجه من نمی شدند.

متهم بنا بر اظهارات خود بیش از ۱۲ سال است که به مصرف موادمخدر اعتیاد داشته و هزینه مواد مصرفی خود را نیز از طریق جیب بری تأمین می کند.

سرهنگ کارآگاه داود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و برابر اعترافات متهم و همچنین مالباختگان مشخص شد متهم در ساعت های شلوغی خطوط اتوبوس های BRT به ویژه در زمان تعطیلی ادارات و همچنین بازار تهران اقدام به سرقت از شهروندان داشته است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصور متهم نیز اعلام داشت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها فقره جیب بری در طول یک سال گذشته و برای شناسایی مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.