به گزارش پارس نیوز، 

فرمانده کل ژاندارمری ترکیه در دیدار با فرمانده مرزبانی کشورمان از اقدامات مرزبانی ایران در مقابله با ترانزیت مواد مخدر قدردانی کرد و خواستار تقویت تعاملات مرزی با ایران شد.

سردار قاسم رضایی در دیدار با ارتشبد عاریف چتین فرمانده کل ژاندارمری ترکیه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیئت بلندپایه نظامی ترکیه، اظهار داشت: ما در مرز با سازمان های متعددی از جمله وزارت دفاع، وزارت راه و ترابری، سازمان گمرک و ... در ارتباط هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده ایم.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، ادامه داد: یکی از کشورهای همسایه ما، افغانستان است که براساس برآوردها سالانه 8 هزار تن مواد مخدر در این کشور کشت و تولید می شود که این رویکرد افغانستان مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

سردار رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 هزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان و افغانستان دارد، عنوان کرد: سال گذشته فقط مرزبانان در مرز افغانستان و پاکستان بیش از 72 تن کشفیات مواد مخدر داشته اند؛ در حالی که سال گذشته بیش از 710 تن مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی کشور ما کشف شده است.

عالی ترین مقام مرزبانی کشور تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر و قاچاق از اولویت های پلیس جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا با عزم و اراده فعالیت می کنیم؛ مرزبانی نیز از تمام ظرفیت ها در فرآیند مبارزه با مواد مخدر و جرایم مرزی بهره می گیرد.

سردار رضایی با بیان اینکه در سال 2000 در افغانستان سالانه کشت و تولید مواد مخدر چیزی حدود 200 تن بوده است، افزود: پس از ورود کشورهای غربی به افغانستان امروز این میزان کشت و تولید مواد مخدر 40 برابر شده است؛ باید بگویم امروز سران غربی در پی توطئه افکنی و فتنه انگیزی علیه کشورهای مسلمان هستند و تولد گروهک های تروریستی چون داعش نیز حاصل فتنه انگیزی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا است.

این مقام عالی مرزبانی تأکید کرد: هدف آمریکا و سران غربی از توطئه افکنی در واقع عمق بخشی به امنیت رژیم غاصب اسرائیل است و در این میان شاهدیم که برخی سران غربی  به دنبال سلاح فروشی هستند.

وی در ادامه بر لزوم تقویت تعاملات مرزی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: امید است برگزاری چنین نشست هایی باعث تقویت تعاملات مرزی ایران و ترکیه شود.

گفتنی است، در ادامه این دیدار ارتشبد عاریف چتین فرمانده کل ژاندارمری ترکیه نیز از اقدامات مرزبانی ایران در مقابله با ترانزیت مواد مخدر قدردانی کرد و خواستار تقویت تعاملات مرزی با ایران شد.