به گزارش پارس نیوز، 

چند مقام آمریکایی می‌گویند که حمله بامداد یکشنبه به پایگاه‌های ارتش سوریه، توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی انجام شده است.

سه مقام آمریکایی مدعی شده‌اند که حمله بامداد یکشنبه به پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی شهر حما، در حقیقت حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی ایران در سوریه بوده است.

آنطور که این سه مقام آمریکایی به خبرنگار شبکه خبری «ان. بی. سی» گفته‌اند، این حمله با استفاده از چند فروند جنگنده اف-۱۵ ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده و طی آن، مقر تیپ ۴۷ ارتش سوریه که محل نگهداری موشک‌های زمین به هوا بوده، مورد حمله قرار گرفته است.

پیش از این شایع شده بود که حمله مزبور، با موشک‌های انگلیسی و آمریکایی که از اردن شلیک شده، صورت گرفته است؛ اردن البته دیروز این شایعات را تکذیب کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی هم به این شبکه خبری گفته که خطر رویارویی نظامی ایران و رژیم صهیونیستی، در صدر فهرست «عداوت‌های محتمل» است.

ان. بی. سی نیوز در این گزارش به نقل از ۲ مقام آمریکایی مدعی شده که ایران در هفته‌های اخیر، مقادیر زیادی تسلیحات سبک، مهمات و حتی موشک‌های زمین به هوا به سوریه منتقل کرده که هدف از این کار، تقویت توان تهاجمی نیروهای نظامی ایران بر روی زمین و حمله به رژیم صهیونیستی است.

این مقام‌های آمریکایی همچنین گفته‌اند که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در حال کسب آمادگی برای اقدام نظامی علیه حضور ایران در سوریه است.

در این خبر همچنین آمده که رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه اهداف ایرانی، منتظر مجوز واشنگتن نمانده ولی پیش از انجام حملات، آمریکا را مطلع کرده است.

در طی هفته‌های اخیر، رهبران نظامی رژیم صهیونیستی با همتایان آمریکایی خود دیدار کرده‌اند؛ این دیدارها هم در منطقه و هم در آمریکا صورت گرفته و طی آن، صهیونیست‌ها حمایت آمریکا از پاسخ قوی‌تر به حضور نظامی ایران در سوریه  و ارائه کمک‌های اطلاعاتی در این مسیر را خواستار شده‌اند.