به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: امروز قرار گرفتن مغرب در صف رژیم صهیونیستی، آمریکا و طرفداران آن‌ها سیاست فرار رو به جلوست که آن را در آینده به پرتگاه سقوط و پایان رژیم حاکم بر آن سوق می‌دهد.

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» امروز در یادداشتی به قلم «قاده جلید» با عنوان «پشت پرده قطع رابطه دیپلماتیک مغرب با ایران چیست»، نوشت: در حال حاضر چشم انداز مرحله تازه پیش رو در منطقه در حال ترسیم شدن است، مرحله‌ای که آمریکا و متحدانش همه سناریو‌ها و ابزار‌های فشار ممکن را برای گشودن رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت آماده کردند.

هدف از همه این‌ها تامین امنیت اسرائیل، نابودی مساله فلسطین و عادی سازی کامل و آشکار جهان اسلام با رژیم جنایتکار صهیونیستی است و این شتاب تحولات در اصل به شکست آمریکا و متحدانش در سوریه بازمی‌گردد بخصوص پس از اینکه صد‌ها میلیارد دلار در جنگ سوریه هزینه کرده و ده‌ها هزار تروریست روانه کردند تا این کشور را که محور اصلی ضد پروژه استعمار غرب بر منطقه بود نابود کنند.

اقدام مغرب در قطع رابطه دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران مسخره آمیز و موجب خنده است آن هم به دلایل واهی از سوی رباط که مورد قبول هیچ انسان عاقل یا تازه کاری در سیاست هم نیست.

جبهه پولیساریو نماینده مشروع و تنها نماینده مردم صحراست و نماینده جمهوری دموکراتیک عربی صحراست که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده و از ارتشی حرفه‌ای با پشتوانه مردمی مقاوم برخوردار است که طی بیش از چهل سال علیه اشغالگری مراکش در حال نبرد برای آزادسازی سرزمین خود هستند بنابراین به کمک هیچ کسی برای آموزش سربازان یا افسران خود نه در جنگ‌های چریکی و نه در جنگ ارتش‌ها نیازی ندارند.

دولت جمهوری دموکراتیک صحرا اراضی آزاد شده را تحت حاکمیت خود دارد و از طریق مذاکرات مستقیم سیاسی در چارچوب نظارت سازمان ملل و بر اساس اجرای اصل تعیین سرنوشت طبق قوانین بین المللی به دنبال بازگرداندن اراضی غصب شده خود توسط دولت مراکش است.

کشاندن پای حزب الله به کشمکش مغرب با جمهوری دموکراتیک صحرا در راستای تلاش مذبوحانه مغرب برای قلع و قمع جبهه پولیساریو و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های تروریستی است، مطابق نگاهی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به جنبش مقاومت حزب الله لبنان دارند و این اتفاق به دنبال ناامیدی و وحشت نظام مغرب از پیروزی مساله صحرای مغرب در مجامع بین المللی روی داده است.

کشاندن پای الجزائر هم به این دروغ آشکار در راستای تلاش برای دلجویی از رژیم صهیونیستی و آمریکا و القای این تصور است که الجزائز به سوی محور مقاومتی گرایش دارد که با آمریکا، عربستان، اسرائیل و دار و دسته آن‌ها مبارزه می‌کند.

چیزی که به واقع جای تاسف دارد استقبال اتحادیه عرب از اقدامات اخیر مغرب است نهادی که حقیقتا به نهاد نابود کننده کشور‌های عربی مبدل شده است، اما همه دنیا می‌دانند که الجزائر از زمانی که حاکمیت ملی خود را از اشغالگران فرانسوی بازپس‌گرفت عقیده سیاسی محکمی در پشتیبانی از آرمان‌های آزادی‌خواهی در جهان دارد و از ملت‌ها در تعیین سرنوشتشان بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشور‌های بین المللی و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌ها حمایت میکند.

مغرب نیز با این نمایش مفتضح خود و قرار گرفتن در کنار اسرائیل برای اجرای نقشه تازه آمریکایی-صهیونیستی در نابودی جهان اسلام به دنبال انحراف افکار عمومی مردم مغرب از اوضاع اجتماعی وخیم داخل این کشور است که روز به روز هم وخیم‌تر می‌شود و در سایه سرکوبگری‌های وحشیانه و نقض آشکار و بی شرمانه حقوق بشر در این کشور که از سوی جامعه بین المللی و نهاد‌های حقوق بشری در دنیا محکوم شده هر لحظه احتمال اوج گرفتن تنش‌ها و اعتراضات در مغرب بیشتر می‌شود.

امروز قرار گرفتن مغرب در صف رژیم صهیونیستی، آمریکا و طرفداران آن‌ها سیاست فرار رو به جلوست که آن را در آینده به پرتگاه سقوط و پایان رژیم حاکم بر آن سوق می‌دهد.