به گزارش پارس به نقل از ایرنابراساس این گزارش، ماهانه 13 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری منطقه لوس آنجلس کالیفرنیا که از کمک هزینه های دولتی استفاده می کنند به دلیل بالا رفتن هزینه ها و قطع کمک های دولتی، به بی خانمان های این منطقه افزوده می شوند.

این گزارش حاکی است که نزدیک به 70 درصد از این افراد در هر ماه با پناه آوردن به دوستان و بستگان خود به طور موقت موفق به یافتن سرپناهی برای زندگی می شوند اما در نهایت بار دیگر به گوشه خیابانها پناه می برند.

در این گزارش با یادآوری اینکه شماری از این افراد تاکنون بارها پناهگاه ها و خانه های خود را از دست داده و به خیابانها بازگشته اند گفته شده است نزدیک به سه هزار و 700 نفر از این افراد هرگز موفق به یافتن سرپناه و یا سکونت گاه دائمی نمی شوند و به تعداد بیشمار بی خانمان های این ایالت افزوده می شوند.

در این گزارش آمده است که نیمی از بی خانمان های این منطقه کودکان خردسال هستند و 90 درصد از آنها از نوعی معلولیت جسمانی و یا روحی رنج می برند.

همچنین اعلام شده که شمار سیاهپوستان بی خانمان در این منطقه 6 برابر سایر ساکنان است.

براساس این گزارش، افراد بی بضاعت این ایالت تا سال 2004 برای استفاده از مسکن های ارزان قیمت دولتی ناگزیر بودند 10 سال انتظار بکشند اما دولت ایالت کالیفرینا در سال 2004 برنامه تامین مسکن کم هزینه را به طور کلی تعطیل کرد که همین مساله موجب افزایش شمار بی خانمان های این ایالت شده است.

مرکز آمار آمریکا همچنین یادآورشده است که مسئولان دولتی در این ایالت، 49 درصد از بومیان آمریکایی ساکن این منطقه که پنج درصدشان بی خانمان بودند و از کمک های مالی دولتی استفاده می کردند را از فهرست دریافت این کمکها خارج کرده است.