به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) گفت: باید به سمتی برویم تا بتوانیم سازمان بهزیستی را یک سازمان هوشمند کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد فعالیت های سازمان بهزیستی زیاد است می بایست به گونه ای برنامه ریزی شود که با توجه به کمبود منابع بتوانیم درست هزینه کنیم.

وی افزود: براساس آمار در سال جاری بیش از ۵هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هزینه شده که از این رقم یک هزار میلیارد تومان را دولت و مابقی را خیرین پرداخت کرده اند.

هاشمی اظهار داشت: از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کارهای خوبی در دو سال گذشته در سازمان بهزیستی صورت پذیرفته و توانمندسازی جزء ادبیات اصلی این سازمان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: هزینه نگهداری کودکان و شیرخواران ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان است که از این رقم ۲۰۰هزار تومان دولت و مابقی را خیرین پرداخت می نمایند.

هاشمی تاکید کرد: در سال گذشته ساخت و احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دستور کار قرار گرفته که با وجود مشکلات فراوان ۷۰هزار واحد مسکونی مناسب سازی شده به مددجویان تحویل داده شده است.
وی گفت: براساس قانون سازمان های حمایتی موظفند سالانه ۱۰درصد از مددجویان خود را از چرخه حمایتی خارج نمایند و ما امسال توانستیم این رقم را به ۱۳درصد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه رفاه اجتماعی اقدامات خوبی از سوی سازمان بهزیستی انجام شده که امیدواریم سایر دستگاه ها نیز به این بخش ورود پیدا کنند.