حمید درخشان درباره تغییر زمان دیدار تیم های سیاه جامگان مشهد و نفت تهراناظهار داشت: این بازی با نظر سازمان لیگ از سه شنبه به پنج شنبه هفته جاری موکول شد و با توجه به اینکه نفت دیر شکل گرفته و تاکنون به هماهنگی لازم نرسیده، تعویق 2 روزه دیدار با سیاه جامگان می تواند به ما کمک کند. در واقع با تغییر زمان بازی، 2 روز بیشتر تمرین کنیم و برای این بازی سخت آماده شویم.

او ادامه داد: سیاه جامگان سبک بازی پیچیده ای دارد و همین امر سختی کارمان را افزایش می دهد. امیدوارم با کسب نتیجه ای خوب مقابل این تیم، 2 شکست اخیرمان را جبران کنیم.

درخشان درباره وضعیت  کلی تیم نفت اظهار داشت: با وجود مشکلات موجود، به بازیکنانم اعتماد دارم اما باید بگویم نفت برای رسیدن به جایگاهی خوب در لیگ برتر و حفظ آبروی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، نیاز به تقویت دارد. اگر شرایط فراهم شود پس از پایان هفته پنجم لیگ، برای جبران عقب ماندگی مان، یک اردو برگزار می کنیم تا از این طریق نقاط ضعفمان را از بین ببریم.

او درمورد مشکلات مالی تیم نفت گفت: مسئولان باشگاه قول داده اند تا پایان هفته بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند تا بتوانیم با آسودگی خاطر در ادامه رقابت ها شرکت کنیم. بازیکنان نفت برای موفقیت این تیم تمام تلاششان را به کار گرفته اند و باید وضعیتی ایجاد شود تا برای دریافت مطالباتشان دچار دردسر نشوند. البته امروز(شنبه) مسئولان باشگاه بخشی از بدهی ها را تسویه کردند تا کارت بازی سینا خادم پور صادر شود و این بازیکن جوان بتواند از بازی با سیاه جامگان به ما کمک کند.

او درباره احتمال اضافه شدن یک مربی به جمع اعضای کادر فنی نفت تصریح کرد: فعلا مشکلاتی بزرگ تر از تکمیل نبودن اعضای کادر فنی نفت وجود دارد و هر زمان این مشکلات رفع شود، یک مربی ایرانی به جمع دستیارانم اضافه می کنم.

درخشان درمورد بحث حضور احسان پیرهادی، هافبک سابق استقلال و سیاه جامگان در نفت بیان کرد: با این  مذاکراتی را انجام داده ایم و امیدوارم زمانی که نفت با پیرهادی صحبت می کند، پنج تیم دیگر با او وارد مذاکره نشوند تا شرایطی نابرابر شکل بگیرد.

سرمربی نفت درباره شکست این تیم مقابل تراکتورسازی گفت:  بازیکنانم برای به تساوی کشیدن بازی تلاش زیادی کردند اما خستگی آن ها سبب از بین رفتن تمرکزشان شد و در دیداری که می توانستیم با یک امتیاز از زمین بیرون بیاییم، شکست خوردیم. دلیل این خستگی هم اینست که نفت از لحاظ بازیکن کمبود دارد و تا زمانی که مشکل رفع نشود و بدن بازیکنان فعلی به اوج آمادگی نرسد، احتمال از دست رفتن امتیاز در دقایق پایانی وجود دارد.