حمید درخشان در نشست خبری پیش از دیدار نفت تهران - پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در ابتدا روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک می‌گویم. ما یک بازی سخت مقابل پرسپولیسی داریم که می‌توان گفت آماده‌ترین تیم لیگ برتر است. این تیم با توجه به بازیکنانی که خریده، ملی‌پوشانی که دارد و اردوی خوبی که پیش از آغاز فصل پشت سر گذاشته، آماده‌ترین تیم است. پرسپولیس تیمی قابل احترام است و بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی دارد. ما تلاش می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم و بازی برای ما سخت است، چون تیم ما تنها دو هفته است که شکل گرفته و خیلی کارها باید انجام دهیم تا برای هفته‌های بعد، بهتر و بهتر شویم و نشان دهیم از فوتبال بازی کردن لذت می‌بریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تیم نفت مقابل پرسپولیس فقط دفاعی بازی کند، گفت: این نظر شماست و ما این نظر را نداریم، اما فکر می‌کنم دفاعی بازی کردن هم یک سیستم است. به نظر من اینترمیلان مقابل بارسلونا با سیستم دفاعی پیروز و قهرمان اروپا شد. باید ببینید چه ابزاری دارید و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. باید به تیم حریف هم نگاه کنیم. نمی‌توانیم هجومی کار کنیم و باید به شرایط خودمان نگاه کنیم.

درخشان درخصوص اینکه آیا مشکلات مالی نفت حل شده است یا خیر و بازیکنان جدید این تیم دریافتی داشته‌اند، تصریح کرد: هنوز پولی پرداخت نشده است، اما امیدوارم بعد از این بازی پرداختی داشته باشیم. البته قول داده بودند که زودتر پرداختی‌ها صورت بگیرد و امیدوارم این قول عملی شود تا بازیکنان با آرامش ذهنی تمرین کنند. این مسائل هم به باشگاه ارتباط دارد که باید از مسئولان باشگاه پرسیده شود و فکر نمی‌کنم بازیکنان و مربیان بتوانند در این باره کاری کنند.

«آیا صحت دارد که از مالزی و اندونزی پیشنهاد مربیگری دارید و در این باره چه تصمیمی خواهید گرفت؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: فردا دعوت‌نامه‌هایی که به من رسیده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم. هنوز در این باره تصمیمی نگرفته‌ام و برخی اوقات آدم را در شرایطی قرار می‌گیرند که تصمیم‌گیری سخت می‌شود. با نفت قرارداد دو ساله دارم و از آنها یک هفته فرصت خواسته‌ام. برای جدایی باید توافقاتی صورت گیرد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره اینکه AFC از باشگاه‌ها خواسته است که به تعهدات خود عمل کنند و اکنون شنیده می‌شود که شاید به خاطر همین تهدیدات، ذوب‌آهن جایگزین نفت شود، گفت: نمی‌دانم AFC چه درخواست‌هایی دارد، اما اگر مشکل فقط بدهی باشد، پرسپولیس هم بدهکار است و این تیم هم نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. این تیم به اداره مالیات بدهکار است. به بازیکنان و مربیان هم بدهکار است و ... . اگر دوستان گفته‌اند مشکل حل نشده و در حال حل شدن است، در نفت هم مشکل حل نشده اما در حال حل شدن است.

وی افزود: یک شبه که نمی‌توان تصمیم به حذف تیمی و جایگزینی تیم دیگری گرفت. این تصمیم در چارچوب AFC هم نیست و تبعات فاحشی برای فوتبال ما دارد. ممکن است فوتبال ما با جریمه سنگین و کاهش سهمیه مواجه شود، چون نمی‌شود به راحتی تیمی را منحل و تیمی دیگر را جایگزین کرد. باید سعی کنند مشکلات نفت را برطرف کنند. در این خصوص باید تلاش‌هایی صورت بگیرد. ضمن اینکه تیم نفت برای حضور در آسیا باید تقویت شود تا بتواند از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند، چون اینجا بحث نفت در میان نیست. برای تقویت تیم هم در نیم‌فصل فرصت داریم جابه‌جایی داشته باشیم. هنوز قرارداد بازیکنان را ثبت نکردیم و با جذب دو بازیکن می‌توانیم تیم خود را تقویت کنیم.

درخشان در این باره که چه زمانی به نفت ایده‌آلش می‌رسد، گفت: فکر می‌کنم پس از تعطیلات پیش رو که حدود 20 روز است، به تیم ایده‌آل خود برسیم. الان هر هفته می‌گویند فلان بازیکن به علت مشکلی که دارد، نمی‌تواند بازی کند. این نوید را می‌دهم که تیمی شویم تا حریفان به راحتی از ما عبور نکنند.