در آغاز هفته سوم لیگ برتر امروز (پنجشنبه) سه دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد و در حساس‌ترین بازی‌ پرسپولیس در ورزشگاه تختی به مصاف نفت تهران خواهد رفت. دیداری که می‌تواند پرسپولیس را بری اولین بار در فصل جاری به صدر جدول رقابت‌های لیگ برساند.
 
در زیر به بررسی دیدارهای روز اول از هفته سوم لیگ برتر می‌پردازیم:
 
گسترش فولادتبریز - سپیدرود رشت
 
در اولین بازی هفته سوم تیم‌هایی به مصاف هم می‌روند که با دو باخت شروع ناامیدکننده‌ای در لیگ داشتند و همین مسئله باعث شده مربیان این تیم‌ها از همان شروع لیگ خطر برکناری را احساس کنند. گسترش فولاد عملکرد عجیبی در فصل نقل‌وانتقالات داشت و تیمی را روانه بازی‌ها کرد که نام برخی بازیکنانش برای اهالی فوتبال و حتی تبریزی‌ها تازگی داشت. با توجه به این قضیه باخت‌های این تیم در شروع لیگ چندان غافلگیر کننده نبود. گسترشی‌ها برای فرار از بحران چاره‌ای جز شکست سپیدرود ندارند و حتی کسب تساوی در این بازی هم برای آنها قابل هضم نخواهد بود.
 
در سوی دیگر سپیدرود برای اینکه ثابت کند مدعی اول سقوط و بازگشت به لیگ یک نیست نباید بدون امتیاز از تبریز برگردد. شاگردان نظرمحمدی در دو بازی اول لیگ نشان دادند هنوز با حال و هوای لیگ برتر آشنا نشده‌اند اما آنها باید بدانند که برای رقابت با تیم‌های لیگ برتری عملکردی به مراتب بهتر از دو بازی ابتدایی خود داشته باشند.
 
استقلال خوزستان - سایپا
 
مسلما گرمای شدید هوای اهواز همراه با شرجی بودن آن دغدغه اصلی بازیکنان و مربیان دو تیم علی‌الخصوص تیم میهمان است. در این شرایط آب‌وهوایی نیز نمی‌شود انتظار بازی زیبا هم از دو تیم داشت. استقلال خوزستان اگرچه با قرعه سختی در شروع لیگ مواجه شده بود اما کسب 4 امتیاز از دو بازی مقابل تراکتورسازی و در تهران مقابل استقلال می‌تواند شروع خوبی برای شاگردان عبدالله ویسی باشد. در سوی مقابل سایپا از دو بازی ابتدایی خود 4 امتیاز کسب کرده و نشان داده این فصل انگیزه و عملکرد متفاوتی با فصل قبل دارد. حضور علی دایی و چند چهره جوان در سایپا خون تازه‌ای را به این تیم ترزیق کرده و می‌توان امیدوار بود که تیم‌های مدعی سهمیه و حتی قهرمانی در لیگ سایپا را در جمع خود خواهند دید.
 
نفت تهران-پرسپولیس
 
نفت با تمام مشکلاتی که داشت فصل را نسبتا خوب شروع کرد تا نشان دهد شخصیت تیمش خود را همچنان حفظ کرده است اگرچه شاگردان حمید درخشان در دو بازی ابتدایی خود تا حدی خوش شانس هم بودند. این تیم حالا به با کیفیت‌ترین تیم لیگ برخورد کرده تا عیار واقعی‌اش مشخص شود. شاگردان برانکو که عزم خود را جزم کرده‌اند تا با نهایت امتیازات کسب کرده در بازی‌های ابتدایی خود در لیگ به مصاف الاهلی امارات بروند، بعد از برد شیرین و سخت مقابل تراکتورسازی در تبریز برای بار دوم در یک ماه اخیر به مصاف نفتی‌ها خواهند رفت. پرسپولیس در سوپرجام خیلی راحت نفت را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد اما شرایط این تیم نسبت به قبل تا حدودی بهتر شده و به نظر می‌آید حریف دست‌وپا بسته‌ای برای تیم برانکو نخواهد بود.
 
این بازی اولین تقابل حمید درخشان با جانشین خود در پرسپولیس است. (اگر دیدار سوپر جام را به خاطر عدم حضور درخشان روی نیمکت نفت نادیده بگیریم.) در روز‌هایی که درخشان بدون تیم مانده بود، برانکو با پرسپولیس توجهات زیادی را به خود جلب کرده و قهرمان لیگ شد. او حالا در شرایطی که تیمش را برای حضور هر چه بهتر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اسیا آماده می‌کند به مصاف تیمی می‌رود که هنوز برخی بازیکنانش درگیر صدور کارت بازی هستند. در واقع درخشان بد زمانی به جانشین و تیم سابق خود برخورد کرد و شاید به خاطر همین است که او در نشست خبری پیش از این بازی کلی از پرسپولیس تعریف و تمجید کرد.
 
پرسپولیس در صورت شکست نفت این فرصت را خواهد داشت تا حداقل به صورت موقت برای اولین بار در این فصل در صدر جدول رقابت‌های لیگ قرار بگیرد. این در حالی است که پارس‌جنوبی جم صدرنشین فعلی لیگ و تنها تیم هم امتیاز با پرسپولیس روز جمعه در اصفهان به مصاف سپاهان خواهد رفت.
 
برنامه کامل بازی‌های هفته سوم لیگ و اسامی بازیکنان به شرح زیر است:
 
پنجشنبه 19 مردادماه
 
نفت تهران- پرسپولیس/ ورزشگاه تختی تهران - ساعت 20:45
علیرضا فغانی - رضا سخندان - علی دودانگه - سعید رحیمی مقدم - ناظر: حسین عسگری
 
استقلال خوزستان- سایپا تهران/ ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 20:30
مهدی مرجان زاده - مهدی عالیقدر - حسن انتظاری - جواد محمدی - ناظر: حیدر شکور
 
گسترش فولاد تبریز - سپیدرود رشت/ ورزشگاه بنیان دیزل- ساعت 18:15
حسن اکرمی - علیرضا ایلدروم - میریعقوب حجتی - علی بای - ناظر: فریدون اصهفانیان
 
جمعه 20 مردادماه
 
سیاه جامگان مشهد- فولاد خوزستان- ورزشگاه ثامن - ساعت 18:50
کمیل غلامی - محمدرضا ابوالفضلی - محمدجواد مداح - علی صفایی - ناظر: نادر جعفری
 
پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان/ ورزشگاه شهدای شهر قدس-ساعت 20:30
حمید حاج ملک - رحیم شاهین - قهرمان نجفی - ناصر جنگی - ناظر: محمدجواد تقی پور
 
صنعت نفت آبادان - پدیده خراسان/ ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 21
پیام حیدری - محمدرضا منصوری - محمد راهی - شاهو اصلانی - ناظر: رسول فروغی
 
سپاهان- پارس جنوبی جم / ورزشگاه نقش جهان اصفهان ساعت 20:30
مهدی سیدعلی - مهدی الوندی - براتعلی مولوی - وحید صالحی - ناظر: محمدعلی فروغی
 
استقلال تهران- تراکتورسازی/ ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 20:45
بیژن حیدری - حسن ظهیری - سعید قاسمی - محمدحسین ترابیان - ناظر: مسعود مرادی