به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، محمد حقانی در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر به شهردار تهران، گفت: در چند روز گذشته شهردار تهران سخن از فروش و واگذاری شهروند را داشته است که این مطلب برخلاف مصوبه شورای شهر تهران است.

وی با بیان اینکه تبعات، ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این گونه اظهارنظرها بسیار تأثیرگذار است و نباید شهرداری از حیطه قانونی خود خارج شود، گفت: سه ماه از مصوبه شورا مبنی بر ضرورت ابقای شرکت شهروند می‌گذرد و شهردار چنین مطلبی را برخلاف مصوبه اعلام می‌کند.

حقانی با اشاره به اینکه در جلساتی که برگزار شد، بارها قالیباف گفت که سازمان تاکسیرانی، میادین میوه و تره‌بار و شهروند سازمان‌های منحصر به فردی هستند که باید در شهرداری بماند، افزود: بنده در قالب تذکر و درخواست از شهردار تهران عنوان می‌کنم که شهروند واگذار نخواهد شد.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران یادآور شد: شهرداری در خصوص مدیریت ارزاق عمومی، کالاهای مصرفی و مدیریت بازار نقش تأثیرگذاری دارد و باید از این گونه اظهارنظرها که تبعات منفی دارد جلوگیری شود.

حقانی گفت: شهروند در حال حاضر از ضرردهی به سوددهی رسیده است و نباید واگذاری و یا سهام آن فروخته شود.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال نیز اظهار داشت: شهرداری با تشکیل کمپین "ورزشگاه بدون زباله اقدام مناسبی را انجام داده است ولی از همکاران حوزه فرهنگی و اجتماعی و همینطور خدمات شهری نیز درخواست داریم یک آسیب‌شناسی درباره زباله‌های تولید شده در ورزشگاه‌ها انجام دهد چرا که حجم این زباله‌ها بسیار بالا است.

مهدی چمران در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکرات پیش از دستور اعضای شورای شهر تهران،‌ اظهار کرد: در رابطه با پیاده راهسازی حد فاصل بین تجریش و میدان قدس شورا طرح مصوبی ندارد و طرح‌های مختلفی درباره این مسیر ارائه شده که هیچ کدام به تصویب نرسیده است.

وی افزود: قدمگاه صالحیه که مربوط به فضای جلوی مرقد امامزاده صالح است هم اکنون در حال انجام است که طرح‌های دیگری نیز در این محدوده در حال بررسی است ولی طرح مصوب شده‌ مشخصی هنوز نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره خیابان 30 تیر نیز اظهار کرد: در این خیابان قطب‌های فرهنگی و تجاری متعددی وجود دارد و مردم می‌توانند با این اقدام از این فضاها استفاده کنند.

چمران درباره واگذاری شهروند نیز افزود: بحث فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند مطرح نیست و از شهردار پرسیده بودند چرا شهروند فروخته نمی‌شود چون که در سال 88 جزو مواردی بود که باید به فروش می‌رسید.

رییس شورای شهر تهران گفت: اولاً که در آن سالها کسی پیدا نشد که کل شهروند را بخرد و مشکلاتی نیز مبنی بر سند زمین‌ها و نحوه نگهداری این فروشگاه‌ها بود و نهایتاً نیز به تصویب رسید که به فروش نرسد.