به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه، تاکسی‌های برقی باعث کاهش آلودگی هوا، کاهش صدای محیط و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی می‌شوند. این وسیله نقلیه نه تنها محیط زیست را حفظ می‌کند بلکه به کاهش گازهای گلخانه‌ای و تولید زیاد دی‌اکسید کربن کمک می‌کند. استفاده از تاکسی‌های برقی نشان از توجه به پایداری محیط زیست و استفاده هوشمندانه از منابع انرژی است.

شادی مالکی درباره ورود تاکسی‌های برقی به شهر تهران اظهار کرد: قرار است ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از محل قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی وارد تهران شود و ۲۷۰۰۰ تاکسی دیگر از طریق وزارت صمت به شهرداری تهران ارائه شود.
 

وی ادامه داد: ۴ شرکت خودروساز، خودروهای برقی خود را معرفی‌ کرده‌اند، توافقنامه‌ها امضا شده و تعدادی تاکسی نیز رونمایی شده است اما همه آنها در انتظار پلاک‌گذاری هستند؛ بعد از نصب پلاک «ت»، فعالیت این خودروها در خطوط تعیین شده آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در امسال به‌تدریج شاهد ورود بیش از ۵۰ هزار تاکسی برقی به تهران خواهیم بود، تصریح کرد: بخشی از این تاکسی‌ها در قالب شرکت مالکی راهبری می‌شوند و بر تعداد فعلی تاکسی‌های شهر تهران افزوده خواهند شد اما بخش دیگر این تاکسی‌ها جایگزین تاکسی‌های فرسوده فعلی خواهند شد.

وی افزود: مدل‌های مالی نحوه بهره‌برداری از تاکسی‌ها در کمیته‌های تخصصی در حال بررسی است و به محض نصب پلاک «ت»، مدل‌های مشارکتی آنها نیز اعلام می‌شود.

به گفته مالکی، این تاکسی‌های برقی حدود یک میلیارد تومان قمیت دارد.