به گزارش پارس به نقل از تسنیم، الیاس خائو، وزیر خارجه ونزوئلا از پیشنهاد روسیه برای نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال کرد و خاطرنشان کرد که این اقدام از برپایی جنگ در این کشورعرب زبان جلوگیری می کند.

خائو در خصوص این پیشنهاد روسیه گفت: ما به طور حتم از این پیشنهاد استقبال و حمایت می کنیم اما انتظار داریم تا سلاح های شیمیایی و هسته ای در تمامی جهان از بین برود و دیگر شاهد هیچ کشت و کشتاری از طریق این سلاح ها نباشیم.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه افزود: تحویل دادن سلاح های شیمیایی و هسته ای به ایجاد جهانی بشر دوستانه کمک شایانی خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه به دولت بشار اسد پیشنهاد داد تا خود به صورت داوطلبانه زرادخانه های شیمیایی کشورش با نظارت بین المللی از بین ببرد و از این طریق به سازمان بازدارندگی از به کارگیری جنگ افزارهای شیمیایی بپیوندد.

رئیس جمهور آمریکا پس از ارائه این پیشنهاد اطمینان داد که در صورتی که اسد این پیشنهاد را بپذیرد از برپایی جنگ در سوریه صرف نظر می کند.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین از قبیل، اکوادور، آرژانتین، یولیوی، نیکاراگوئه و ونزوئلا پس از مطلع شدن از تصمیم مقامات آمریکایی و متحدانش برای دخالت نظامی در سوریه واکنش نشان دادند و این اقدام را در محافل و مجالس گوناگون محکوم کردند.