به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی ومعدنی استان کرمان اظهار کرد: آنچه که در شرایط اقتصادی امروز مشهود است، مسائل تحریم های صنعتی مرتبط با برخی سوء مدیریت ها و ناکارآمدی های داخل کشور است.

وی افزود: تصور من بر این است که اگر با تعامل، تدبیر و برنامه ریزی نسبت به فعالیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و… اقدام کنیم می توانیم مسیر حرکتی که دشمن برپایه توقف اقتصاد ما در پیش گرفته است را هموار کنیم.

پورابراهیمی بیان کرد: گاهی اوقات نه تنها به منافع کشور فکر نمی شود بلکه با اتخاذ تصمیمات سلیقه ای و نادرست به اهداف دشمن کمک می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: سال گذشته سخت ترین سال اقتصاد کشور بود زیرا خردادماه ۹۱ با شدیدترین تحریم های دشمن مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در صورتی که تمهیدات لازم برای تهدیدات و تحریم های دشمن اندیشیده و تصمیمات درستی اتخاذ شده بود اکنون اوضاع اقتصادی بهتری را شاهد بودیم.

پورابراهیمی گفت: در شرایط کنونی نیز باید کشور را متناسب با شرایط خاص خودش اداره کرد در حالیکه با وضع یکسری قوانین دست و پا گیرتر به سراغ اداره کشور آمده ایم که مسلماً با قوانین صلح اقتصادی نمی توان بحران تحریم اقتصادی را حل کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای نخستین بار، علی رغم تحریم ها و به واسطه کاهش ارزش پول ملی به تدریج بدون نفت به تعادل و توازن می رسیم.

پورابراهیمی بیان کرد: فِلش حرکت اقتصادی کشور تقریباً به سمت معادن آمده است و نیمه دوم امسال آغاز جهش اقتصادی کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و صنعت و معدن و… همه دستگاهها و متولیان اجرایی باید پیشنهادات خود را برای اصلاح قوانین متناسب با شرایط اقتصادی مطرح کنند.