به گزارش پارس به نقل از فارس، یک نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا خواست کشورش در صورت حمله به ایران از سلاح های هسته ای استفاده کند.

دیفنس نیوز نوشت، دانکن هانتر که عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره است گفت در صورتی که آمریکا در نهایت تصمیم به استفاده از زور نظامی علیه ایران بگیرد باید از سلاح های هسته ای علیه ایران استفاده کند.

این نماینده ماه گذشته هم گفته بود که آمریکا باید برای اینکه پیامش را به گوش ایرانی ها برساند یک بمب هسته ای در بیابان های ایران منفجر کند. وی در تازه ترین اظهارنظرش یک گام فراتر رفته و گفته آمریکا باید به تأسیسات هسته ای ایران حمله کند.

هانتر در پاسخ به این سوال که آیا او فکر می کند جنگ با ایران اجتناب ناپذیر است گفت که « مطمئنا امیدوارم که چنین نباشد» ؛ اما سپس افزود که بهتر است اگر این اتفاق بیفتد آمریکا با جدیت اقدام کند

نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: « فکر می کنم جنگ زمینی با ایران، در حالی که نیروهای زمینی آمریکا وارد کارزار شده اند، خیلی وحشتناک است و فکر می کنم که مردم هم نظرشان این است که ما باید را به طریقی جلوی دستیابی آنها به قابلیت هسته ای را بگیریم. من فکر نمی کنم این مسئله اجتناب ناپذیر باشد، اما فکر می کنم اگر ما مجبور باشیم ایران را بزنیم، نباید با نیروی زمینی عمل کنیم بلکه باید این کار را با بمب های اتمی تاکتیکی انجام دهیم تا آنها را برای یک یا دو یا سه دهه به عقب برانیم. »

هانتر که از کهنه سربازان جنگ های عراق و افغانستان است توضیح داد که تجربه آمریکا در این کشورها نگرش او را شکل داده است.