به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه « رودونگ سیمون» چاپ پیونگ یانگ، در سر مقاله خود نوشت: رزمایش های آمریکا و کره جنوبی هر لحظه می تواند منجر به یک جنگ شود. تا زمانی که آمریکا و کره جنوبی به تهدیدات اتمی و جنگی علیه ما ادامه دهند، بازدارندگی اتمی خود را از هر طریق ممکنی تقویت خواهیم کرد.

این روزنامه با متهم کردن سئول در مورد کارشکنی در مذاکرات در سطح مقامات عالی رتبه نوشت: پارک گئون - های، رئیس جمهوری کره جنوبی با رئیس جمهوری سابق این کشور در مواجه با سیاست های مقابله هیچ تفاوتی ندارد.

این روزنامه در ادامه آورده است: اگر یک تغییر بنیادی در سیاست های مقابله ای کره جنوبی وجود نداشته باشد، مذاکرات و بهبود روابط میان دو کره نمی تواند برای همیشه تحقق پیدا کند.

دو کره توافق کرده بودند تا پس از شش سال اولین مذاکرات در سطح مقامات عالی رتبه را روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در یک روستای مرزی برگزار کنند اما این مذاکرات در دقیقه آخر و در پی مناقشاتی بر سر توافق مقدماتی لغو شد.

این مذاکرات در ابتدا پس از ماه ها افزایش تنش های نظامی در پی سومین آزمایش اتمی کره شمالی در ماه فوریه سال جاری میلادی گامی رو به سوی جلو بود اما پس از لغو این مذکرات گامی به سمت عقب قلمداد می شود.

کارشناس آمریکایی سیاست کره شمالی در این باره گفت: آمریکا کره شمالی را به عنوان کشوری مجهز به سلاح های اتمی نخواهد پذیرفت. کره شمالی باید در راستای توافقات قبلی برنامه های اتمی خود را پایان دهد.