علی‌اصغر احمدی در حاشیه نشست مشترک دبیران احزاب استان که روز سه‌شنبه در محل استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر من به خوزستان توفیقی بود تا بار دیگر در مشهدالشهدای ایران حضور پیدا کنم؛ اینجا سرزمین مقدسی است.

وی درخصوص سفرش به اهواز ادامه داد: بخشی از سفر من مربوط به جلسه‌ای بود که با فرمانداران داشتیم و عمدتا بر پایه تحرک‌بخشی و توجه به پیگیری پروژه‌ها و فعالیت‌هایی است که همه دستگاه های اجرایی باید انجام دهند. همچنین جلسه دوم بحث تشکیل خانه احزاب در استان خوزستان بود که من به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وظیفه داشتم که خدمت نمایندگانی که از دفاتر احزاب در استان هستند، برسم که در آستانه برگزاری انتخابات برای هیأت‌رئیسه خانه احزاب، دیداری داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: احزاب به دلیل این که دارای چارچوب، مرام‌نامه، اساسنامه و ساختار تشکیلاتی هستند، باید دارای برنامه و پاسخگو هم باشند و هر چه بتوانیم مطالبات مردم را در قالب احزاب شکل و سامان دهیم، به سود کشور خواهد بود، زیرا پاسخگویی دولت‌ها در برابر قدرت‌ها مانند احزاب بهتر به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: کمک به احزاب وظیفه دولت است و قانون اساسی ما نیز می‌گوید که تعیین حق سرنوشت با مردم است. این اعمال تعیین حق سرنوشت به نظر من یکی از بهترین راه‌هایش می‌تواند احزاب باشد.

احمدی گفت: دست تمام احزاب استان خوزستان را که فعالیت می‌کنند، می‌بوسم و ان‌شاءالله از نظر کمی و کیفی خودشان را توسعه دهند و خوشحالم که تشکیل خانه احزاب در خوزستان را شاهدیم.

وی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که احزاب اصلاح‌طلب در آخرین جلسه‌ای که با استاندار داشتند، از امکانات و آزادی‌های کمتر نسبت به احزاب اصولگرا بسیار گلایه داشتند، شما در این زمینه چه اقدامی انجام خواهید داد، گفت: این یک ادعا است. دولت خدماتی به احزاب به معنای این که امکاناتی تقسیم کند، نمی‌دهد. احزاب باید فکری به حال خودشان کنند.