به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در راستای برنامه‌های این معاونت در ایام‌الله دهه فجر برگزار شد با بیان اینکه امسال دهه فجر در شرایط خاصی برگزار می‌شود اظهار داشت: امسال چندین مناسبت داریم که اهمیت این مراسم را دوچندان می‌کند کشور ما آماده ورود به اجرای برجام است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها شرایط برای تحقق اهداف برنامه‌ها و شعارها بیش از پیش فراهم شده باشد.  
 
وی با اشاره به نامگذاری سال "همدلی و همزبانی" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: امروز ما دراین راستا به نیمه برنامه پنجم سند چشم‌انداز توسعه رسیدیم تا به آرمان‌هایمان برای رسیدن به یک جامعه ایده آل ایرانی در سال 1404 برسیم.  
 
ملاوردی با تأکید بر اینکه باید فرصت را مغتنم شمرد و با بازخوانی وضع موجود مسیر را برای تحقق اهداف هموار کرد اظهار داشت: ما در حال حاضر در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه هستیم که لایحه‌اش با رویکرد خاص تقدیم مجلس شد تا در پنج سال آتی به تحقق توسعه متوازن دسترسی پیدا کنیم.  
 
وی افزود: وضعیت حال حاضر ثابت نبوده و دست‌ خوش فرازونشیب و سلایق دولت‌هایی بوده که آمده‌اند و رفته‌اند و علیرغم دستاوردها و تحولات پس از انقلاب اسلامی همچنان شاهد توسعه نامتوازن در کشور هستیم که حوزه زنان نیز از این وضعیت رنج می‌برد. 
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: امیدواریم با اجرای برنامه پنج ساله بتوانیم درآینده به تعادل نسبی در این حوزه دست پیدا کنیم.  
 
ملاوردی با تأکید بر اینکه نقش زنان در انقلاب اسلامی مورد اذعان همگان است افزود: امروز در شرایط اجرای برجام هستیم و طبق بیانات رهبری چالش امروز کشور موضوع اقتصاد است که باید از ظرفیت و نیروی انسانی کارآمد و مبتکر در خلق حماسه اقتصادی استفاده کرد و باید از این توان غفلت نکنیم تا در مسیر تعالی کشور قدم برداریم. 
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه‌های تنظیم شده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد:ما قبل از آغاز دهه فجر در جلسات مختلف سیاست‌گذاری‌های برنامه‌ها را مدنظر داریم و اعضای این کمیته مشارکت فعالی دارند و همینطور مکاتباتمان را با استانداران از طریق وزارت کشور داریم. 
 
وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های ملی در کشور 29 استان در حال حاضر با ما همفکری داشتند و 23 دستگاه اجرایی از جمله وزارت ورزش، آموزش و پرورش و سازمان بسیج جامعه زنان فعال بودند و در این میان استان فارس جزء تنها استانی بود که بیشترین برنامه‌ها را حول محور دهه فجر داشت.  
 
ملاوردی تأکید کرد: دو هزار و پانصد و نود برنامه در تهران، هفتاد و سه هزار و چهارصد و چهل و هفت برنامه استانی از جمله برنامه‌های معاونت زنان در ایام‌الله دهه فجر است. 
 
وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما تجدید میثاق با امام راحل، ارائه بیانیه 12 بهمن، بازدید از شرکت‌های مادر تخصصی کشور است. 
 
معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده همچنین از برگزاری دومین همایش اعتدال زنان و توسعه در 17 بهمن سالجاری خبرداد و گفت: این همایش با حضور مقامات عالی رتبه کشور برگزار خواهد شد همچنین در روز 20 بهمن ماه تالار تخصصی امور زنان در کتابخانه ملی افتتاح خواهد شد. 
 
ملاوردی با اشاره به برنامه‌های دیگر معاونت زنان در دهه فجر اظهار داشت: دیدار با ایثارگران، افتتاح مرکز معاونت حقوقی زنان در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی سامانه پیامکی 101 برای بهره برداری از ظرفیت‌ها و آموزش دانش حقوقی و مهارت ارتباطی با هدف تحقق خانواده سالم از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.  
 
وی همچنین درباره گزارش عملکرد مالی حوزه زنان به مجلس گفت: این گزارش در حد پیشنهاد بود اما به تصویب مجلس نرسید اما ما همواره جلسات را به صورت متناوب با فراکسیون زنان در مجلس داریم اما الزام خاصی که قانونا دولت این گزارش را به مجلس ارائه دهد وجود ندارد.  
 
ملاوردی در پایان با اشاره به انتخابات آتی کشور، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زنان جامعه به تأسی از دیدگاه امام شاه کلیدشان این بود که زنان در قانون اساسی مملکت دخالت کنند امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده انتخاباتی با حضور حداکثری و با رقابتی سالم داشته باشیم.