به گزارش پارس به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی چهارشنبه شب پس از نشست مشترک احزاب و تشکلهای سیاسی استان اصفهان که با حضور وی در استانداری برگزارشد در گفتگوی تلفنی با ایرنا برگزاری اینگونه نشستها را از سیاستهای وزارت کشور و دولت تدبیر و امید ذکر کرد .

وی با اشاره راهبردهای سیاسی دولت تدبیر و امید مبنی بر تعامل با احزاب و تشکلهای سیاسی وهمدلی و همزبانی بر محور منافع ملی افزود : این نشستها موجب افزایش مشارکتهای عمومی در اداره امور جامعه ، ارتقای فرهنگ سیاسی و تقویت هرچه بیشتر همبستگی و همفکری برای رسیدن به آرمانها و اهداف نظام می شود.

مقیمی ، فعالترشدن احزاب و ایجاد نشاط سیاسی را از سیاستهای دولت ذکر کرد و افزود : در اجرای این مشی معتدل، تعامل و تامل برای اهداف انقلاب و منافع ملی از اصول کار است .

وی ساماندهی فعالیتهای سیاسی ، بهره گیری از نظرات جمع در اداره امور را از دیگر کارکردها و نتایج فعالتر کردن احزاب ذکر کرد و افزود : حضور مسئولانه احزاب موجب می شود که راهکارهای مناسبی در سطوح ملی و استانی برای اداره امور ارائه شود و در نتیجه زمینه رشد و توسعه فراهم گردد.

 

معاون وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت احزاب قانونی و دارای مجوز منجر به نشاط سیاسی در انتخابات می شود، گفت: رقابت حداکثری و اجرای صحیح قانون، آرامش و نشاط سیاسی را به همراه دارد.

 

مقیمی، برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و حداکثری را از مهمترین اهداف وزارت کشور دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این وظیفه مهم خود را به خوبی انجام دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ، نشست مشترک نمایندگاه احزاب و تشکلهای سیاسی استان اصفهان را که عصر چهارشنبه با حضور وی در استانداری این استان برگزار شد ، مفید و موثر ارزیابی کرد و افزود : در این نشست راهکارهای فعالتر کردن احزاب و تحقق اصل همدلی و همزبانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی اضافه کرد : همچنین در این جلسه نمایندگان احزاب و تشکلهای سیاسی اصفهان ضمن بیان دیدگاهها و نظرات ، انتظارات و توقعات خود را از دولت مطرح کردند .

مقیمی با اشاره به امضای منشور وفاق بین احزاب و تشکلهای مختلف سیاسی استان اصفهان این اقدام را حرکتی ارزشمند در تقویت همدلی و همزبانی توصیف کرد .

* منشور وفاق احزاب و تشکلهای سیاسی استان اصفهان بیست و چهارم شهریور ماه گذشته در چهارمین جلسه دبیران و نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی این استان به تصویب رسید.

این منشور در سه بند و در 21 ماده با مشارکت نمایندگان احزاب و تشکلهای سیاسی استان اصفهان تدوین شد.

بند اول این منشور بر پایبندی احزاب و تشکل های سیاسی استان اصفهان به اصول و مبانی مشترک با تکیه بر قانون اساسی، وصایای امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید دارد و در هفت ماده تدوین شده است.

بند دوم این منشور به فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی احزاب استان اشاره دارد و دارای هفت ماده است.

تلاش درجهت اعتلای همه جانبه استان اصفهان در دهه چهارم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است بند سوم این منشور است و در هفت ماده تنظیم شده است.

طبق آمارهای موجود 34 تشکل سیاسی دراستان اصفهان فعالیت می کنند که از این تعداد 17 تشکل مربوط به جناح اصلاح طلب و 17 تشکل منسوب به جناح اصولگرا است .