به گزارش پارس نیوز، 

سازمان‌های تروریستی مستقر در استان ادلب سرانجام موافقت کردند که نیرو‌ها و سلاح‌های سنگین خود را از منطقه کاهش‌تنش خارج کنند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع نزدیک به «جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق» ترکیه گزارش داد سازمان تروریستی جبهه النصره و هیئت تحریر الشام سرانجام تحت فشار سازمان اطلاعات ترکیه موافقت کردند نیرو‌ها و سلاح‌های سنگین خود را از منطقه کاهش‌تنش در استان ادلب در شمال شرقی سوریه، خارج کنند.

به نوشته الوطن، نیرو‌های امنیتی ترکیه طی روز‌های گذشته در چند نوبت با سران این سازمان‌های تروریستی دیدار و آن‌ها را مجبور به خروج از منطقه کاهش‌تنش کرده‌اند و به آن‌ها گفته‌اند ارتش سوریه هیچ عملیات نظامی در ادلب انجام نخواهد داد.

سازمان تروریستی هیئت تحریر الشام نیز به نیرو‌های امنیتی ترکیه وعده داده ساختار خود را به‌گونه‌ای تغییر دهد که آنکارا از این پس آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار ندهد. جبهه النصره نیز بدون اعلام رسمی تضمین داده تا نیرو‌ها و سلاح‌های سنگین خود را از منطقه کاهش‌تنش خارج کند و همچنین وعده داده در ازای تضمین امنیتی اعضای خود، ساختار سازمانی خود را در مناطق اشغالی ادلب منحل کند. جبهه النصره هم‌اکنون قسمت‌هایی از استان ادلب را در اشغال خود دارد.

استان ادلب تنها استان باقی‌مانده در سوریه است که گروه‌های تروریستی همچنان در آنجا فعال هستند و تحت کنترل نیرو‌های دولتی سوریه قرار ندارد. در اواسط ماه سپتامبر، روسیه و ترکیه پس از نشست تهران و با هماهنگی سوریه و ایران به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات آزادسازی ادلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه، توافق کردند که تا ۱۵ اکتبر یک منطقه کاهش تنش را در استان ادلب ایجاد کنند.

نیرو‌های روسیه و ترکیه مسئول برقراری آرامش در این منطقه کاهش تنش هستند و آنکارا تعهد داد که گروه‌های مسلح و سلاح‌های سنگین را از این منطقه خارج کند.