به گزارش پارس نیوز، 

تجهیزات نظامی جدید ترکیه که شامل چندین دستگاه تانک و نفربر بود، شب گذشته (جمعه) برای اولین بار وارد منطقه «سهل الغاب» در غرب استان «حماه» شد.

به گزارش پایگاه خبری عنب بلدی، این تجهیزات که شامل شش تانک، ده نفر بر و یک خودروی ویژه است، در منطقه «شیر مغار» که یکی از پست‌های دیده‌بانی ترکیه در چارچوب نظارت بر مناطق کاهش تنش، مستقر شده است.

پنج‌شنبه هفته گذشته نیز خبرگزاری رویترز به نقل از «مصطفی سیجری» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» -وابسته به ارتش آزاد- گزارش داد که ترکیه ده‌ها خودروی زرهی، تانک و صد‌ها نفر از نیرو‌های ویژه خود را به ادلب فرستاده است.

به گفته‌ی وی، پست‌های دیده‌بانی ترکیه در سوریه در حال تبدیل شدن به پایگاه‌های نظامی است.

ارسال تجهیزات از سوی ترکیه به پست‌های دیده‌بانی در سوریه به تجهیزات نظامی محدود نمی‌شود و ارتش این کشور اخیرا پاسگاه‌های پیش ساخته و موانع سیمانی بعلاوه نیرو‌های ویژه خود را در منطقه «مورک» در استان ادلب پیاده کرده است.

ارسال این تجهیزات به سوریه در حالی است که رهبران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تاریخ ۱۶ شهریور در تهران در چارچوب مذاکرات حل و فصل موضوع سوریه گرد هم آمدند و در همین حال ارتش و متحدان سوریه مترصد صدور فرمان آغاز عملیات ادلب هستند.

ترکیه سال گذشته به موجب توافق «آستانه»، پست‌هایی دیدبانی در ادلب احداث کرد تا ادلب و استان‌های مجاور آن در زمره مناطق «کاهش تنش» قرار داشته باشد.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشور‌های ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه در سوریه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگیرد که شامل جنوب سوریه، ریف دمشق، ریف حمص و حماه و بخشی از حلب و استان ادلب است.

هدف توافق مناطق کاهش تنش، نظارت بر تداوم آتش‌بس سراسری در سوریه، فراهم کردن شرایط مناسب انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین هموار کردن راه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان بود.