به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "فرانتس کلینتسویچ" نائب رئیس کمیته امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که اتهامات وارده از سوی سرویسهای اطلاعاتی انگلیس در افشای اطلاعات محرمانه در باره روسیه از سوی "گوین ویلیامسون" وزیر دفاع این کشور، تنها یک بازی سیاسی است که دیگر به حدی بیش از معقولیت رسیده است.

این مقام پارلمانی در صفحه «فیس بوک» خود نوشت: «گزارش سرویس اطلاعاتی انگلیس که در آن وزیر دفاع این کشور به افشای اطلاعات محرمانه در مورد روسیه متهم شده، دیگر از حد معقولیت گذشته است. هرچند ما به انگلیس، بعنوان کشوری با سنتهای عجیب خود، احترام می گذاریم، ولی آنها دیگر خود را به پایین سطح رسانده و کاملا حرفه ای عمل کردن خود را از دست داده اند و این مسئله گویای یک بازی سیاسی علیه مسکو است.»

روزنامه «ساندی تایمز» روز گذشته به نقل از منابع نظامی خود خبر داد که مقامات سرویسهای اطلاعاتی انگلیس از اینکه وزیر دفاع این کشور اطلاعات محرمانه بدست آمده در خصوص «اقدامات تهاجمی روسیه علیه بریتانیا» را افشاء کرده، بسیار خشمگین هستند.

لازم به یادآوری است که روز جمعه "گوین ویلیامسون" در مصاحبه با روزنامه «دیلی تلگراف» گفته بود که مسکو در حال تهیه طرحی برای نابودی ساختارهای مهم و حیاتی انگلیس است تا این کشور را به هرج و مرج بکشاند. وزیر دفاع انگلیس یادآور شده بود که روسیه در حال انجام تحقیقاتی گسترده در مورد زیرساختارهای حیاتی انگلیس در زمینه تامین انرژی مورد نیاز شهروندان این کشور و نحوه ارتباط خطوط انتقال گاز این کشور با قاره اروپاست که هدف از این تحقیقات، حمله احتمالی به این ساختارها و ایجاد «ترس و هرج و مرج» و در نتیجه قربانی شدن هزاران و هزاران نفر از شهروندان انگلیسی است.