« مجتهد» کاربر معروف اینترنتی عربستانی که زوایای تاریک آل سعود را فاش می کند، با بیان این که« امارات از ائتلاف سست سعودی خارج شده است»، تاکید کرد که« محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر جنگ سعودی که در باتلاق بزرگ یمن فرو رفته است برای خروج از آن دست و پا می زند».

مجتهد در صفحه خود در توئیتر نوشت: بن سلمان برای خروج از باتلاق یمن، نه می تواند درجنگ پیروز شود، نه می تواند جنگ را حتی تحت عنوان آتش بس متوقف کند و نه می تواند با حوثی ها به یک توافق کامل دست یابد.

این کاربر اینترنتی خاطرنشان کرد: بن سلمان که مستاصل شده و به دنبال راهی برای پایان جنگ علیه یمن است، حاضر شده تا به طور کامل از قطعنامه شورای امنیت در خصوص خلع سلاح حوثی ها ، خارج شدن آنها از شهرها و قبول مشروعیت ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی توسط حوثی ها، صرف نظر کند.

وی درباره دلائل تمایل شدید بن سلمان برای پایان هرچه زودتر جنگ علیه یمن تصریح کرد: خسارت نیروهای سعودی از چهار هزار کشته و شش هزار زخمی فراتر رفته و زیان های مادی سعودی به صدها میلیارد دلار رسیده و روز به روز این خسارت ها در حال بیشتر شدن است اما امیدی به بهبود اوضاع به نفع سعودی ها وجود ندارد.

مجتهد تاکید کرد: علاوه بر اینها، امارات هم بازی در آورده و همه بن سلمان را به دلیل گسترش دامنه نفوذ القاعده سرزنش می کنند و او را در این خصوص و همچنین کشته و زخمی شدن شهروندان عادی یمنی مقصر و مسئول می دانند.

این کاربر اینترنتی افزود: سازمان های حقوق بشری در جهان، تاکید کرده اند که بمباران های سعودی خسارت های زیادی برجای گذاشته ، تعداد زیادی از یمنی ها کشته شده و یا آواره شده و از خدمات محروم شده اند و آمارها حاکی هستند که 90 درصد آنها شهروندان عادی هستند.

وی بابیان این که ، ادامه جنگ علیه یمن یعنی بزرگتر شدن مشکلات و گسترش پیامدهای آن که می تواند به سقوط آل سعود منجر شود،خاطرنشان کرد: با گسترش دامنه نفوذ القاعده در یمن و دستیابی آن به مقدار زیادی سلاح و پول و کسب دستاوردهای راهبردی بزرگ ، آمریکا ، بن سلمان را مسئول این وضعیت خوانده است.

مجتهد تصریح کرد: مشکل بن سلمان این است،طرف هائی که در داخل یمن مشروع خوانده می شوند او را به خاطر این کوتاه آمدن ها و امتیاز دادن ها به خیانت و فریبکاری متهم کرده اند.

این کاربر اینترنتی فاش کرد: دولت امارات بارزترین همپیمان سعودی در تجاوز آن علیه یمن ، تصمیم گرفته است تا از ائتلاف سست سعودی خارج شود و با کمک و زیر چتر آمریکا به بهانه جنگ علیه القاعده به پرونده یمن بازگردد.

وی به خاتمه یافتن مهلت صدروزه‌ « محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی برای بازگشت امنیت به شهرعدن و تحقق نیافتن این درخواست، نوشت: عدن تاکنون بدترین شهر یمن از لحاظ امنیت به شمار می رود.