به گزارش خبرنگار پارس به نقل از فارس، اندیشکده آمریکایی گزارش کرد: در پی حملات پاریس که به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد، ممکن است فرانسه نیروهای واکنش سریع خود را برای مقابله با داعش به عراق و سوریه و حتی لیبی اعزام کند.

اندیشکده آمریکایی «استراتفور» با اشاره به رخدادهای اخیر فرانسه گزارش کرد که احتمال می‌رود که فرانسه در پی حملات «پاریس»، «نیروهای اعزامی» خود را برای خونخواهی از تکفیری‌های «داعش» به سوریه اعزام کند.

پایگاه «اسپوتنیک» گزارش کرد، تحلیلگران موسسه اطلاعاتی استراتفور معتقد است که فرانسه احتمالاً نیروهای نظامی خود را در واکنش به حملات مرگبار پاریس که به کشته شدن ۱۲۹ نفر منتهی شد، به سوریه یا عراق اعزام کند.

استراتفور مدعی شد که فرانسه مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای انتقام‌گیری از داعش که رسماً مسئولیت حملات پاریس را برعهده گرفت، در اختیار دارد اما در نهایت واکنش فرانسه بستگی به افرادی دارد که مسئول حملات جمعه شب پاریس هستند.

این اندیشکده آمریکایی گزارش کرد: «اگر مشخص شود که گروه کلیدی داعش واقعاً پشت حمله ۱۳ نوامبر پاریس بوده است، فرانسه احتمالاً عملیات هوایی خود در سوریه را تسریع می‌بخشد».

در عین حال، تحلیلگران این اندیشکده آمریکایی تأکید کردند که «آسمان سوریه انباشته از هواپیماهای ائتلاف و روسی است» و به همین دلیل ممکن است فرانسه عملیات نظامی خود علیه داعش در عراق یا کشورهای دیگر از جمله لیبی را تشدید بخشد.

استراتفور سپس پیش‌بینی کرد که ممکن است فرانسه برنامه‌های خود برای آموزش و حمایت از نیروهای ضدداعش در عراق و سوریه را افزایش دهد یا حتی حملات کماندویی علیه رهبران کلیدی داعش انجام دهد.

این اندیشکده آمریکایی گزارش کرد: «فرانسه همچنین گزینه استقرار نیروهای واکنش سریع را در اختیار دارد، مثل همان کاری که در ساحل عاج کرد که البته این کار نیازمند ظرفیت حمل و نقل خارجی از سوی همپیمانان ناتو به ویژه آمریکا می‌باشد».

جمعه شب، ۸ فرد افراطی با پوشیدن کمربندهای انتحاری به چندین نقطه در سراسر پاریس حمله کردند و ۱۲۹ نفر را در یک رستوران، تالار کنسرت «باتاکلان» و اطراف استادیوم «استادو فرانس» کشتند.

گزارشات رسانه‌ای حکایت از آن دارد که نام دستکم سه نفر از بمب‌گذارانی که در حملات پاریس مشارکت داشتند، فاش شده است.

این اسامی شامل یک شهروند فرانسوی ۲۹ ساله به نام «عمر اسماعیل مصطفایی»، یک فرد ۲۵ ساله به نام «احمد المحدین» و یک فرد دیگر ۲۵ ساله به نام «عبدالکبک بی » می‌شود.