به گزارش پارس نیوز، 

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها در حال حاضر 572 هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند و هر ماه از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد افرادی که در قالب خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد و این خانوارها با توجه به شرایطی که دارند، از خدمات مختلف این سازمان بهره‌مند می‌شوند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 هزار نفر نیز متقاضی تحت پوشش قرار گرفتن سازمان بهزیستی هستند و با ثبت نام در سامانه بهزیستی، پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی محسوب می‌شوند.
ورود تعدادی از پشت نوبتی های بهزیستی به چرخه مستمری بگیران بهزیستی
 
محسنی بندپی در ادامه یادآور شد: مقرر شده است تا با هماهنگی سازمان بهزیستی کشور  با معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه سازمان برنامه و بودجه، شاخص‌ها و منابعی که تبصره ماده 16 برای کاهش فقر مطلق در نظر گرفته است را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت تعدادی از پشت نوبتی‌های بهزیستی را به چرخه مستمری بگیران وارد کنیم.
 
وی تاکید کرد: موضوع ورود تعدادی از پشت نوبتی‌ها به چرخه حمایتی سازمان بهزیستی کشور حداکثر تا پایان خرداد ماه سال جاری تعیین وضعیت خواهد شد و این تعداد به منابعی که برای این امر در نظر گرفته شده است، بستگی دارد.