به گزارش پارس نیوز، 

مهندس سید پرویز فتاح، در دیدار نوروزی با علی‌ لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بخشی از برنامه‌های این نهاد در سال 97 را اعلام کرد و بابیان اینکه با همکاری مجلس و دولت بودجه مناسبی در سال 97 به مددجویان کمیته امداد اختصاص‌یافته است، افزود: امسال مستمری ماهانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد 10 درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق تبصره14 بودجه امسال 7000 میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق اختصاص‌یافته است گفت: بر این اساس امکان ورود برخی از متقاضیان پشت نوبت به چرخه حمایتی کمیته امداد در سال جدید فراهم‌ شده است.

فتاح بابیان اینکه سال گذشته 2100 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال مددجویان کمیته امداد اختصاص‌یافته بود افزود: خوشبختانه صد درصد این رقم جذب شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به کاهش بودجه اشتغال مددجویان این نهاد در سال 97 به 1400 میلیارد تومان تأکید کرد: برای جبران کاهش اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان، کمیته امداد نیازمند حمایت بیشتر دولت و مجلس است.

علی‌ لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خدمات کمیته امداد درزمینهٔ محرومیت‌زدایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امدادگران کمیته امداد با خلوص نیت به نیازمندان خدمات می‌دهند که این امر ارزشمند است.

وی برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد را در خودکفایی و توانمندسازی نیازمندان مؤثر دانست و تأکید کرد: طرح‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت باید گسترش یابد.

رئیس کمیته امداد با حضور در کمیسیون‌های اقتصاد، برنامه‌وبودجه و محاسبات، آموزش و تحقیقات و بهداشت از تلاش‌های نمایندگان خانه ملت در جریان تصویب بودجه سال 97 قدردانی کرد.