پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- کارشکنی سازمان های بیمه گر اقتصاد داروخانه ها را مختل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، طی چند ماه گذشته به واسطه برخی مشکلات مربوط به عدم نقد شدن صورت حساب های داروخانه ها از سوی سازمان بیمه گر، اقتصاد داروخانه ها دچار نابسامانی و به تدریج به سمت ورشکستگی می روند و این موضوعی است که علاوه بر به هم ریختن چرخه دارویی کشور به مردم هم آسیب می زند.

این هشدار بسیار جدی و قریب الوقوع است که اگر فکری به حال مطالبات حوزه دارویی نشود بروز کمبودهای دارویی و از دست رفتن اعتماد مردم به در دسترس بودن داروها، متحمل است.

کمبود نقدینگی در حوزه دارویی سبب می شود تولید واردات و دپوی دارو در کشور دچار اختلال شود و این به معنی آن است که کمبود دارویی حتی از مرز 300 قلم هم عبور خواهد کرد.

در شرایطی به ماه پایانی سال نزدیک می شویم که سازمان های بیمه گر صورت حساب های داروخانه ها را تنها تا خرداد ماه تسویه کرده اند و مطالبات داروخانه ها از مرز 6 ماه هم گذشته است.

تأخیر پرداخت بدهی ها، در این دوره بی سابقه می باشد.به نظر می رسد اگر بدهی ها در زمینه های دارو و تجهیزات پزشکی تسویه نگردد در آینده بسیار نزدیک تمامی مردم در بیمارستان ها و داروخانه ها با مشکل اساسی و نارضایتی عدم شرایط مناسب در بیمارستان ها و نبود داروی مورد نیاز در داروخانه ها رو به رو می گردند که به موجب این ایجاد نارضایتی و اعتراض مردم متصور می باشد.