تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است، قند میوه‌ها هر چقدر هم که شیرین باشند موجب چاقی افراد در اثر قند موجود در آنها نمی‌شود. 

این مطالعات نشان داد،‌ خوردن میوه‌ها نمی‌تواند دلیلی برای چاقی افرادی باشد که مرتب از آنها مصرف می‌کنند؛ قند میوه‌ها با دیگر قندهای مصنوعی تفاوت‌های زیادی دارد که همین تفاوت‌ها میوه‌ها را از دلایل چاقی افراد متمایز می‌کند. 

بسیاری از رژیم‌های مشهور برای کاهش وزن اقدام به حذف کردن‌ قندها و یا محدود کردن مصرف میوه‌ها می‌کنند که از نظر متخصصان تغذیه، عمل نادرستی است چراکه همراه بودن قند‌ با فیبر در میوه‌ها نه تنها دلیلی برای چاقی نمی‌تواند باشد، بلکه موجب کاهش وزن نیز می‌شود. 

همراهی فیبرها در کنار قند میوه‌ها باعث تغییر در جذب آنها می‌شود. در واقع، فیبرها موجب کندتر شدن جذب قندها می‌شوند؛ همچنین قند بسیار آهسته‌تر وارد خون می‌شود و کبد زمان بیشتری برای متابولیسم آن دارد. به‌علاوه قند میوه‌ها بهتر در بدن جذب می‌شود که همین نکته افزایش وزن را کاهش داده و موجب لاغری می‌شود.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات، بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان‌ها، دیابت، بیماری‌های قلبی، عروقی و پیر شدن محافظت می‌کنند.

مقدار بالای آب جزو ویژگی میوه‌هاست که باعث تأمین کافی رطوبت بدن می‌شود.