معمولا افراد هنگامی که نام رژیم غذایی مدیترانه‌ای را می‌شوند، بی اختیار یاد سالاد کاهو و گوجه فرنگی و روغن زیتون می‌افتند؛ مواد غذایی که با وجود مفید بودن برای بدن مصرف مداوم آن‌ها کمی کسل‌کننده است.

 

به همین دلیل کارشناسان تغذیه نسل جدیدی از مواد غذایی مفید برای بدن را معرفی کرده اند که هم سلامت بدن را تضمین می‌کند و هم جزو رژیم غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.

 

سالاد میوه با ماست خامه‌ای یکی از خوراکی‌های بسیار مفید برای سلامت بدن است.

 

برای تهیه این خوراک خوشمزه می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

 

یک عدد گریپ فروت سرخ به همراه آب پالپ‌دار این میوه

 

یک عدد پرتقال رسیده تازه به همراه آبمیوه پالپی آن

 

مقدار‌ی ماست خامه‌ای به میزان نفرات

 

عسل ارگانیک، فلفل سیاه، نمک دریایی، برگ نعناع برای تزئین و نیز مقداری آب لیمو ترش

 

روش تهیه: پرتقال، گریپ فروت و لیموترش را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. سپس در ظروف جداگانه مقداری ماست خامه‌ای ریخته و این مخلوط را روی آن بریزید.

 

در مرحله بعد محلول آب سه میوه را روی مخلوط ریخته و با مقداری فلفل و نمک دریا آن را طعم‌دار کنید. در نهایت در مرحله آخر عسل و نعناع را روی مخلوط بریزید و پس از یک ربع قرار دادن در یخچال، این دسر لذیذ آماده مصرف است.

 

این دسر خوشمزه و لذیذ حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان‌های ضروری و نیز مواد ضد سرطانی است و کالری بسیار کمی دارد و می‌تواند تا ساعت‌ها باعث سیری و بی نیازی به مصرف مواد غذایی شود.

 

خوراک پر انرژی دیگر که بر پایه رژیم غذایی مدیترانه‌ای است، نوعی ماست خامه‌ای خوش طعم با انواع سبزیجات تازه است.

 

برای تهیه این خوراک لذیذ به مواد زیر نیاز دارید:

 

دو الی سه خیار تازه که به دلخواه به قطعات نگینی خرد شده است

 

 چهار الی پنج حبه سیر

 

فلفل سیاه و نمک دریایی

 

ماست خامه‌ای

 

حدود یک دوم فنجان سرکه سفید یا تصفیه نشده به دلخواه

 

۱۰ عدد گوجه گیلاسی خرد شده

 

روش تهیه: ترکیب سیر و سرکه را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ترکیب را از صافی عبور دهید تا تبدیل به پوره شود.

 

سپس این مخلوط را به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در ماست ترکیب شود. در مرحله آخر، گوجه و خیارهای خرد شده را به ماست اضافه کنید و برای طعم‌دار شدن آن، مقدار کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

 

اکنون سالاد مغذی سرشار از فیبر و کلسیم آماده مصرف است. لازم به ذکر است که می‌توان این سالاد را تا سه روز در ظرف شیشه‌ای در یخچال نگهداری کرد.