زیره یک ادویه درمانی بسیار موثر در کاهش نفخ شکم و البته چاقی است. این ادویه که دارای طعم کمی تلخ است، بومی کشورهای آسیایی است و یکی از بهترین مواد موثر در از دست دادن چربی شکم به شمار می‌آید. با خوردن زیره در تنها 20 روز، می‌توان به طور مستمر شاهد کاهش وزن کلی بدن و کمتر شدن سایز شکم و کمر بود.

این ماده برای افزایش سوخت و ساز چربی‌ها بسیار موثر است.

به غیر از خواص درمانی نفخ شکم و لاغری، زیره دارای خواص دیگری مانند کاهش کلسترول بد خون نیز هست که این خاصیت نیز به نوعی روی کاهش وزن موثر است.

طرز تهیه نوشیدنی زیره برای لاغری

2 قاشق غذاخوری دانه زیره

نصف یک عدد لیمو یا 20 قطره آبلیمو

این مقدار زیره را از شب قبل در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آن را در یک ظرف بجوشانید. دانه‌های زیره را از عصاره آن خارج کنید و آبلیمو را در عصاره زیره حل کنید.

این محلول را هر روز صبح به مدت 2 هفته با معده خالی میل کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.

پودر زیره برای لاغری

زیره را هم می‌توانید به صورت پودری و آماده تهیه کنید و هم اینکه خودتان دانه‌های آن را به پودر تبدیل کنید.

یک قاشق چایخوری از پودر زیره را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و قبل از غذا میل کنید.

 

راه‌های دیگر استفاده از زیره برای لاغری

مقداری پودر زیره را در کمی آب حل کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این محلول را نوش جان کنید.

در سوپ‌ها و پلوها و انواع خورش و سالادهای رژیمی کمی زیره بریزید و میل کنید. این روش می‌تواند در لاغر شدن و لاغر ماندن بسیار موثر و راضی‌کننده باشد.

کاهش وزن با لیمو، زنجبیل و زیره

مقداری سبزیجات تازه را خرد و آماده کنید و اگر به پختن نیاز داشتند، آن‌ها را بپزید. سپس کمی زنجبیل را رنده کنید و همراه سبزیجات کمی بجوشانید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و در نهایت کمی پودر زیره و آبلیمو به آن‌ها بیافزایید. لیمو و زنجبیل خاصیت چربی‌سوزی زیره چندین برابر می‌کنند.

این دستور تهیه یک غذای رژیمی عالی و بسیار موثر است که در زمان کوتاهی وزن شما را کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این شام سبک را تهیه و میل کنید و دستور آن را به دیگران نیز بیاموزید.

زیره سیاه برای کاهش چربی شکم

مقداری پودر زیره سیاه را با کمی آبلیمو و آب مخلوط کنید و پیش از غذا میل کنید. این ماده در کاهش چربی دور شکم مفید است و میزان سوخت و ساز چربی در این ناحیه را افزایش می‌دهد.

مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیره، به شکسته شدن بافت و سلول‌های چربی کمک می‌کنند.

چه پودری برای لاغری خوبه ؟

در گیر و دار امورات روزانه و زندگانی سراسر ماشینی، عدم وجود تحرک کافی در طول فعالیت های روزانه ، استفاده بیش از حد از غذا های آماده و فست فود های با کالری بالا و عدم وجود نظم در مصرف به موقع وعده های غذایی ،مجموعا شرایطی را منجر می شوند که هر ماه مقداری توده چربی انباشته به بدن ما اضافه می گردد. مزید بر عوامل ذکر شده عوارض جانبی برخی از داروها ، تند و نجویده غذا خوردن ، تنش های عصبی منتج به اشتهای کاذب سیری ناپذیر ، یکجا نشینی های طولانی مدت ،استفاده بیش ازحد از وسایل نقلیه و در نتیجه عدم پیاده روی کافی ،مواد اولیه غذایی نا مرغوب ، روغن های صنعتی شده بسیار مضر و و و …چاقی را به عنوان بلایی بر پیکره اکثر جوامع نازل می کند.

مصرف پودر چربی سوز گیاهی به عنوان یکی از شیوه های کمک کننده به کاهش بدن بوده که به خاطر کم و یا میتوان گفت بی ضرر بودن یکی از راهکارهای مثبت در جهت کاهش انباشت توده چربی در بدن به کار می آید. مصرف درست و به اندازه پودر چربی سوز گیاهی نه تنها آسیبی به بدن وارد نمی کند بلکه به کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب یاری رسان است. لازم به ذکر است که اصلاح سبک زندگی توامان با مصرف بجا و منظم فراورده های گیاهی میتواند راه کاری مناسب برای کاهش وزن باشد.

به جای استفاده از پودرهای لاغری صنعتی که عوارض بسیاری برای بدن دارند شما می توانید کاهش وزن را با پودر چربی سوز گیاهی خانگی که خودتان میسازید تجربه کنید.

روش ساخت پودر چربی سوز گیاهی 40 روزه

باور دارید که بهترین پودر لاغری ، لاغرکننده ای است که ترکیبات گیاهی و طبیعی دارد پس دست به کار شوید تا یک پودر چربی سوز گیاهی قوی و آب کننده شکم را در خانه بسازید ، کافیست روشی که در این بخش گفته شده است را اجرا کنید.

خواص درمانی پودر چربی سوز گیاهی

  • تناسب اندام و لاغری با پودر چربی سوز گیاهی
  • سوزاندن چربی اضافی با پودر چربی سوز گیاهی
  • هضم آسان تر مواد غذایی و تسریع در عمل گوارش با پودر چربی سوز گیاهی

مواد لازم برای ساخت پودر لاغری شکم و پهلو با زیره سیاه و تخم کرفس

  • تخم کرفس 10 گرم
  • زیره سیاه 10 گرم
  • لاک مقسول 25 گرم
  • زنیان 20 گرم
  • حماس 25 گرم
  • انیسون 10 گرم
  • نعنا خشک 10 گرم

طرز تهیه و روش مصرف پودر چربی سوز گیاهی

تمامی مواد را با یکیگر مخلوط نمایید و سپس آسیاب کنید.

برای مصرف یک قاشق از این پودر چربی سوز گیاهی را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و قبل از هر وعده غذایی آن را میل کنید.

نکته ی مهم :

برای اینکه تاثیر این پودر چربی سوز گیاهی اضافه شود بهتر است برنامه غذاییتان را نیز تغییر دهید و از مواد غذایی کم کالری استفاده کنید تا به وزن دلخواهتان برسید.

رژیم 5 روزه ی دارچین، بهترین پودر لاغری

تاثیر دارچین بر کاهش وزن:

به طور کلی مدیریت وزن بدن با ثابت نگه داشتن انسولین و فشارخون بسیار آسان تر انجام می گیرد. از طرفی اگر سیستم گوارش بدن نیز به خوبی کار کند، مدیریت وزن بدن بسیار ساده تر خواهد شد.مطالعات نشان داده اند که گنجاندن دارچین در رژیم غذایی روزانه کمک بسیار زیادی به کاهش وزن خواهد کرد. فواید دارچین در کاهش وزن عبارتند از:

  1. کاهش و ثابت نگه داشتن قندخون (انسولین)
  2. کاهش اشتها و احساس سیری
  3. چربی سوزی (خصوصاً چربی های شکم)
  4. از بین بردن چربی های موضعی زیر پوست (سلولیت)

رژیم دارچین:

اگه از همه رژیم های لاغری نا امید شدین، رژیم لاغری دارچین می تونه آخرین رژیمی باشه که کمک تون کنه! بنا به تحقیقات دانشگاه بریتانیا،

دارچین یک پودر چربی سوز گیاهی جدید برای کاهش وزن است، خصوصاً برای چربی های مزاحم در ناحیه شکم. بنا به مطالعه صورت گرفته در دانشگاه بریتانیا، افرادی که در رژیم لاغری خود از دارچین استفاده می کنند، 50% بیشتر از سایر افراد وزن کم می کنند!!

این مقاله که در نشریه دنیای بانوان (the woman’world) به چاپ رسیده است، رژیم دارچینی 5 روزه زیر را پیشنهاد میدهد:

توصیه می شود 500 میلی گرم دارچین در وعده صبحانه، 1000 میلی گرم در وعده ناهار و 500 میلی گرم در وعده شام میل کنید. این میزان دارچین را می توانید به طرق مختلف مصرف کنید، مثلا روی سیب بپاشید، روی سیب زمینی بزنید و یا همراه با شکلات داغ میل کنید.

بنا به مطالعات متعددی که در این زمینه انجام گرفته است، مخلوط دارچین و عسل، تجمع چربی در بدن را کاملا متوقف می سازد.

عسل به تنهایی یک ماده بسیار موثر در کاهش وزن است چون سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و اگر همراه با دارچین مصرف شود، انگل و قارچ موجود در سیستم گوارش را از بین می برد و از بروز مشکلات گوارشی نیز جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش وزن می انجامد.

برای این کار می توانید 1 لیوان آب جوش بیاورید و سپس 1 قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد. بعد از نیم ساعت 2 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. (توجه داشته باشید که اضافه کردن عسل به آب داغ باعث از بین بردن آنزیم های موجود در عسل می شود.)

لاغری با زیره و دارچین

ترکیب این دو پودر چربی سوز گیاهی باعث لاغری می شود.

از ترکیب زیره و دارچین برای تهیه دمنوش لاغری و یا ساخت قرص لاغری استفاده می کنند.

برای اینکار، کافی است یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره که نوع آن فرقی نمی کند سیاه یا سبز باشدو یک قاشق دارچین را با هم در ظرفی کوچک مخلوط کنید .

در صورتیکه یبوست دارید یک قاشق پودر سنا هم به این مواد خشک اضافه کنید.

هفت دانه لاغری

می‌دانیم که مغز دانه‌های خوراکی برای سلامتی مفید هستند و به کاهش‌وزن نیز کمک می‌کنند. اما در این میان تأثیر بعضی دانه‌ها بر لاغری نسبت به آجیل‌ها اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

با وجود مزایایی که انواع دانه‌‌ها دارند، هضم آنها برای برخی افراد مشکل است. به‌علاوه دانه‌ها چربی کمتری در مقایسه با آجیل‌ها دارند.

برای مثال: در مقدار کمی دانه کتان (تقریباً ۲ قاشق غذاخوری)، ۵ گرم چربی وجود دارد، در صورتی‌که همین مقدار بادام، حدود ۱۵ گرم چربی دارد. هچنین در مقایسه با آجیل‌ها، در هر وعده به مقدار کمتری از این دانه‌ها احتیاج دارید. اغلب دانه‌ها، فیبر و مواد معدنی بیشتری نسبت به آجیل‌ها دارند؛ درحالیکه همانند انواع آجیل دارای چربی تک‌سیرنشده و پروتئین‌هایی هستند که آجیل‌ها به‌خاطرشان معروف‌اند. با مصرف روزانه این دانه‌ها، از یکی از اسرار کوچک اما قدرتمند طبیعت برای کاهش وزن بهره ببرید.

دانه کدو تنبل

آیا می‌دانستید یک از بهترین دانه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند دانه کدو تنبل است. آنها از هر دانه دیگری، روی بیشتری دارند که برای کاهش وزن حائز اهمیت است. روی به ساخت هورمون تستوسترون که عامل تشکیل ماهیچه و سوختن چربی است کمک می‌کند. این عنصر همچنین باعث افزایش حجم عضلات و ثابت ماندن میزان قندخون می‌شود. دانه‌های کدوتنبل حاوی آهن و منیزیم می‌باشند که هر دو موجب افزایش انرژی و کاهش اضطراب و خستگی می‌شوند. این دانه‌ها برای دستگاه گوارش نیز مفید بوده و حاوی مقدار زیادی پروتئین برای افزایش توده‌های بدون چربی بدن و احساس سیری هستند. دانه کدو تنبل یکی از معدود دانه‌هایی است که موجب افزایش قلیا، و خنثی کردن اسیدیته بدن می‌شود. این دانه‌ها را می‌توانید به ماست، اسموتی، فرنی، سالاد یا هر چیزی که دوست دارید اضافه کنید. من مصرف این دانه‌ها را به‌صورت خام توصیه می‌کنم زیرا دانه سرخ شده می‌تواند باعث افزایش وزن شود. به‌علاوه نیازی به خوردن دانه‌های بسیار شور یا شیرین نیست، سعی کنید در روز بیش از دو یا سه قاشق از این دانه مصرف نکنید.

شاه‌دانه

شاه‌دانه برای کاهش وزن و بهبود کارکرد مغز بسیار مفید است. تاثیر این دانه در کاهش وزن دو برابر است. اول از همه، در هر سه قاشق غذاخوری شاه‌دانه، ۱۲ گرم پروتئین وجود دارد. در ثانی حاوی چربی امگا۳ است که به آب کردن چربی در بدن کمک می‌کند. خوردن این دانه‌ها روحیه شما را خوب نگه می‌دارد و مانع از خوردن تنقلات می‌شود. شاه‌دانه نیز مانند دانه کدوتنبل میزان قلیا را در بدن افزایش می‌دهد بنابراین از التهاب جلوگیری می‌کند. شاه‌دانه منبع فوق العاده‌ای از منیزیم برای آرامش و افزایش انرژی، و همچنین آهن برای نگه داشتن انرژی، و کمی روی و مقدار قابل‌ملاحظه‌ای پتاسیم برای کاهش نفخ می‌باشد. و در نهایت شاه‌دانه سرشار از فیبر است که قند خون را کنترل می‌کند.

دانه کتان

دانه کتان یکی از بهترین منابع امگا۳ است که سطح انسولین را در بدن کنترل، و به چربی سوزی کمک می‌کند. این دانه دارای پروتئین و آهن بوده و سرشار از فیبر است. دانه کتان حاوی فیتواستروژن نیز می‌باشد که کارکرد این ماده همانند استروژن طبیعی بوده و به توازن هورمون‌ها کمک می‌کند، و از نگرانی و بیماری‌های ذهنی که موجب بهم‌ریختگی هورمونی و در نتیجه افزایش وزن می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

تخم‌شربتی

امروزه اغلب مردم می‌دانند که تخم‌شربتی برای کاهش وزن بسیار مفید است. این دانه‌ها منبعی غنی از فیبر، منیزیم، آهن، چربی‌های امگا۳، پتاسیم و مقدار کمی چربی هستند. در هر ۲ قاشق غذاخوری از این دانه تنها ۵ گرم چربی وجود دارد. تخم‌شربتی از فیبر قابل‌حل تشکیل شده که اگر به چیزهای مختلف اضافه شود ماده‌ای ژلاتینی در اطرافش به‌وجود می‌آید. می‌توان آن را به اسموتی، شیربادام، پودینگ و فرنی اضافه کرد. گفته می‌شود که تخم‌شربتی بیش از دانه‌های دیگر انرژی‌زا است و به شما کمک می‌کند مدت زمانی طولانی احساس سیری کنید.

دانه آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان کمک به‌سزایی به کاهش وزن می‌کنند و در هر زمانی می‌توان آنها را میل کرد. دانه آفتابگردان سرشار از ویتامین ای می‌باشد که یکی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی برای مبارزه با سموم و التهاب است، اما این اتفاق زمانی می افتد که شما آن را به‌صورت خام مصرف کنید. تخم آفتابگردان منبعی غنی از منیزیم است که استرس را از بین می‌برد و از تشکیل کورتیزول بیش‌ازحد در بدن جلوگیری می‌کند. به‌علاوه منیزیوم به سلامت سیستم عصبی، افزایش انرژی و در نتیجه سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند. همچنین دانه‌های آفتابگردان دارای پروتئین، فیبر و ویتامین ب هستند که همه برای سوزاندن کالری و سیر نگه داشتن بدن ضروری می‌باشند.

کینوآ

آیا می‌دانستید که کینوآ در حقیقت دانه است و جزو حبوبات محسوب نمی‌شود؟ بله کینوآ یک شِبه دانه نامیده می‌شود زیرا طبخ این دانه همانند حبوبات است. اما در حقیقت کینوآ نوعی دانه است و من می‌خواهم آن را بذر ویژه طبیعت بنامم. کینوآ منبعی غنی از تمام آمینواسیدها، پروتئین‌ها ،فیبر، روی، منیزیم و حتی برخی از چربی‌های مفید است. کینوآ کربوهیدرات بیشتری نسبت به دیگر دانه‌ها دارد اما بسیاری از این کربوهیدرات‌های اضافی برای تولید انرژی در بدن استفاده می‌شوند نه برای ذخیره شدن؛ پس جای نگرانی نیست!

کنجد

کنجد به دلیل سرشار بودن از پروتئین و مواد معدنی بسیار مفید است. این دانه همچنین حاوی منیزیم، ویتامین ای، کلسیم و روی می‌باشد که بدن برای تنظیم قندخون و سوخت‌وساز نیاز دارد. کنجد فیبر نیز دارد که بدن را مدت زیادی سیر نگه داشته و هضم را تنظیم می‌کند. می‌توانید این دانه را به سوپ، اسموتی و سالاد اضافه کنید. به علاوه می‌توانید ارده میل کنید که درواقع روغن کنجد است. توصیه می‌کنیم دانه‌ها را به‌صورت خام مصرف کنید زیرا پختن آنها ساختار چربی‌شان را تغییر می‌دهد و به‌جای کاهش وزن موجب افزایش وزن می‌شود.

لاغری شکم و پهلو با زیره

یکی از گیاهانی که در لاغری و به ویژه لاغری شکم بسیار موثر است، زیره هست. همانطور که می دانید زیره دو نوع دارد: زیره سبز و زیره سیاه. زیره سبز به نام های زیره کرمانی و زیره کوهی نیز شناخته می شود.  ارزش غذایی این دو نوع زیره تقریبا مشابه است اما می توان تفاوت هایی اساسی میان این دو نوع زیره یافت. اولین و بارزترین تفاوت این دو نوع زیره در رنگ آن هاست.

زیره سبز و زیره سیاه

خواص زیره برای لاغری شکم و پهلو

زیره به تنظیم قند خون کمک کرده و حساسیت سلول ها را به انسولین و گلوکز افزایش می دهد. همچنین زیره سبب کاهش اشتها و کاهش تمایل به مصرف کربوهیدرات می گردد. با مصرف زیره می توان قند خون و اشتها را کنترل کرد و بدین ترتیب به کاهش وزن و لاغری کمک کرد. زیره حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فیتواسترول است که از جذب کلسترول مضر در سیستم گوارش جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع اضافه وزن می گردد. مصرف زیره بسیاری از مشکلات گوارشی را که عامل چاقی هستند برطرف می کند. به عنوان مثال هنگامی که افراد نمی توانند مواد مغذی را جذب کنند اشتهای آن ها نسبت به آن ماده غذایی افزایش می یابد. زیره از این مسئله جلوگیری کرده و به لاغری کمک می کند. مصرف زیره سبب فعال شدن غدد بزاقی دهان شده و به هضم آسان غذا و لاغری کمک می کند. همچنین روش های بسیاری از طریق زیره برای لاغری شکم وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

خواص زیره سیاه برای لاغری شکم

همان طور که پیش تر ذکر شد، زیره برای لاغری شکم مفید است. اما با توجه به تفاوت زیره سبز و ریزه سیاه شاید برای شما نیز سوال باشد که کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

اصولا از زیره سیاه برای پودر چربی سوز گیاهی استفاده می شود. هرچند تاثیر زیره با توجه به سیستم بدنی افراد متفاوت بوده و مصرف زیره سیاه برای لاغری برای همه به یک میزان موثر نیست اما عموما می تواند باعث لاغری شکم شود.

با توجه به تاثیر زیره بر کاهش اشتها دانه های زیره سیاه را می جوند یا گرد زیره را در آب ریخته و میل می کنند. دم کرده ی زیره سیاه نیز در بی اشتهایی موثر است. عرق زیره سبز نیز می تواند بر لاغری شکم تاثیر داشته باشد. توصیه می شود عرق زیره سبز برای لاغری را از فروشگاه های معتبر یا بسته بندی های مطمئن تهیه کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که عموما مصرف عرقیجات تاثیری در کاهش اشتها ندارد. به ویژه آن که این عرقیجات گیاهی عموما اسانس بوده و حتی با تحریک معده و ترشح آنزیم های آن می توانند اشتها آور نیز باشند. اما بهترین موقع خوردن عرق زیره برای لاغری شکم نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به اندازه ی یک استکان است.

دمنوش زیره برای لاغری شکم

مصرف دمنوش زیره سبز پیش از غذا نیز می تواند به لاغری شکم کمک کند. دانه های زیره سبز را بجوشانید و بعد از 10 دقیقه بنوشید. یا 2 قاشق زیره سبز را یک روز خیس کنید، سپس بجوشانید و به همراه نصف لیمو ترش میل کنید. میزان مصرف زیره سیاه در غذاها ده برابر زیره سبز می باشد.

زیره برای لاغری چگونه مصرف شود؟

گفته می شود تاثیر زیره برای لاغری شکم در بیست روز قابل ملاحظه است.

اگر به دنبال لاغری شکم و پهلوی خود هستید می توانید با سرخ کردن دانه های زیره و آسیاب کردن آن ها از زیره به عنوان پودر چربی سوز گیاهی و ادویه در غذا و سالاد خود استفاده کنید و علاوه بر خواص آن از تاثیر زیره برای لاغری شکم و پهلو نیز بهره مند شوید. زیره با کاهش کلسترول تاثیر بسزایی بر کاهش وزن دارد.

بهترین روش مصرف زیره برای پودر چربی سوز گیاهی استفاده از زیره در نوشیدنی است. نوشیدنی زیره را هم می توان به صورت دمنوش زیره برای لاغری تهیه کرد و هم با ترکیب زیره با مواد دیگر، نوشیدنی مخصوص لاغری شکم درست کرد.

نوشیدنی زیره و لیمو یکی از انواع نوشیدنی با زیره برای لاغر شدن است. برای تهیه این نوشیدنی به دو قاشق زیره و نصف لیموی تازه نیاز دارید. کافی است زیره ها را از شب قبل خیس کنید، صبح آن ها را جوشانده و به آبلیمو اضافه کنید.

یکی دیگر از انواع نوشیدنی با زیره، نوشیدنی زیره و عسل برای لاغری است. با ترکیب یک قاشق پودر زیره و نصف قاشق عسل در آب جوش می توانید از خواص زیره برای لاغری بهره مند شوید. افزودن زنجبیل به این نوشیدنی ها نیز می تواند به تاثیر نوشیدنی زیره برای لاغر شدن بیافزاید.

بهتر است دمنوش زیره برای لاغری را ناشتا و قبل از خوردن صبحانه میل کنید و آن را به مدت دو هفته مصرف کنید تا تاثیر زیره بر لاغری شکم را به طور محسوس مشاهده کنید.

قرص زیره و لاغری شکم

همان طور که پیش تر خواندید طریقه مصرف زیره برای لاغر شدن متفاوت است. علاوه بر روش های ذکر شده برخی افراد معتقدند مصرف قرص زیره برای لاغری نیز بسیار موثر است. قرص ریزه برای لاغری در انواع 25 میلی گرم و 75 میلی گرم در داروخانه ها عرضه می گردد و طی مدت 8 هفته می تواند تاثیر چشمگیری در لاغری شکم و متابولیک داشته باشد.

روغن زیره برای لاغری موضعی

روغن زیره برای لاغری موضعی نیز بسیار مفید بوده و به عنوان روغن گیاهی چربی سوز مورد استفاده قرار می گیرد. کافی است برای لاغری موضعی با روغن زیره آن را روی شکم و پهلو ریخته و ماساژ دهید. بدین ترتیب روغن زیره با چربی سوزی و کاهش وزن باعث لاغری می شود.

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری شکم با زیره

اگر به دنبال تاثیر بهتر و موثرتر زیره برای لاغری شکم و پهلو هستید باید طبق برنامه و با میزان مصرف اصولی از زیره استفاده کنید. هرچن مصرف زیره بسته به ویژگی های فردی متفاوت است و نمی توان از یک برنامه غذایی با یک میزان مصرف برای همه استفاده کرد. لذا بهتر است این کار تحت نظر پزشک صورت گیرد. اما بدانید که ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب در کنار مصرف زیره می تواند تاثیر زیره بر لاغری شکم و پهلو را دو چندان کند. همچنین می توان گفت بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری هنگامی است که در مورد روش های مصرف زیره برای لاغر شدن اطلاعات کافی داشته باشید.

ژل لاغری زیره

ژل لاغری خانگی بسازید و از آن استفاده کنید. هم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و هم از ترکیب موادی که خودتان استفاده نموده اید مصرف کنید. ژل لاغری خانگی انواع مختلفی دارد. ژل لاغری فلفل خانگی، ژل لاغری خانگی با زنجبیل، ژل لاغری زیره، ژل لاغری 3 روزه خانگی از متداول ترین روش‌های ژل لاغری است.

طرز تهیه ژل لاغری خانگی مخصوص پوست‌های چرب:

مواد لازم ژل لاغری خانگی پوست‌های چرب:

  • 2 پیمانه آب
  • 1/4 فنجان نمک
  • یک فنجان پودر خاک رس سبز
  • دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون

ژل لاغری گیاهی برای پوست‌های چرب را چگونه آماده کنیم:

  1. از یک ظرف متوسط برای تهیه ژل آلوورا استفاده کنید. دو پیمانه آب را بجوشانید. سپس به آب 1/4 نمک اضافه کنید و مخلوط را تا زمانی که نمک کاملا حل شود، مخلوط کنید.
  2. دو قاشق روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و دوباره شروع به هم نمایید. همزمان پودر خاک رس سبز را که تهیه نموده ید به مواد اضافه کنید. سعی کنید میزان پودر خاک رس سبز و آب را طوری تنظیم کنید که مخلوط کرمی رنگی به دست آید. مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید به مدت سی دقیقه خنک شود.
  3. نکته: برای اینکه از ژل لاغری خانگی که تهیه نموده اید بهترین تاثیگ ذاری را ببینید باید با آب ولرم حمام کنید تا منافذ پوستتان باز شوند.
  4. بعد از اینکه مطمئن شدید موادی که درست کرده اید به حالت ولرم درآمده است و و خیلی داغ نیست، روی بدن تان بمالید، در مناطقی که می‌خواهید به جنگ چربی‌های جمع شده بروید و مشکل دارید و می‌خواهید نتیجه را ببینید بمالید. اما به هیچ عنوان روی صورت خود استفاده نکنید این محلول برای صورت مناسب نیست.
  5. بعد از اینکه مواد را به طور کامل روی پوست خود مالیدید با استفاده از باندهای تمیز خودتان را باندپیچی کنید. سعی کنید خودتان را محکم ببندید. باندها باید به حدی محکم بسته شود که از روی بدن شما لیز نخورد و آنقدر محکم نباشد که جلوی گردش خون شما را بگیرد و یا مانع از تنفس راحت شما شود. بعد از این کار باید به مدت یک ساعت در همان حالت بمانید تا ژل لاغری خانگی شما به بدن شما نفوذ کند و کار چربی سوزی خود را انجام دهد. بعد از یک ساعت یک حمام با آب سرد بگیرید تا منافذ پوست شما بسته شود.

ژل لاغری گیاهی برای پوست‌های خشک را چگونه آماده کنیم:

مواد لازم ژل لاغری خانگی پوست‌های خشک:

  • یک عدد آووکادو رسیده
  • یک فنجان خامه ترش
  • 1/4 فنجان آلوئه ورا (ژل)

ژل لاغری گیاهی آووکادو(مخصوص پوست‌ها خشک) را چگونه آماده کنیم:

قبل از هر چیز انرژی خود را روی آووکادوها خالی کنید. شروع کنید به له کردن آووکادوها می‌توانید از یک چنگال برای این کار کمک بگیرید. سپس آووکادو له شده را در درون یک ماهی تابه بریزید و خامه ترش را به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد اضافه کردن گیاه جادویی یا همان ژل آلوئه است.

اگر متوجه شدید که ژل لاغری شما خیلی سفت شده است، می‌توانید خامه ترش بیشتری اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. نحوه استفاده از ژل لاغری گیاهی آووکادو نیز همانند ژل لاغری قبلی است. همان مراحل را تکرار کنید.

خوب است بدانید قرار نیست این ژل برای شما به تنهایی معجزه کند. و شما با استفاده از یک زل لاغری از شر تمام چربی‌های بدنتان خلاص شوید. حتما باید در کنار استفاده از ژل لاغری رژیم غذایی خوبی را در پیش بگیرید. اما این ژل به کمک مواد تشکیل دهنده ای که دارد موجب سفت تر شدن عضلات و پوست بدن شما می‌شود و در چربی سوزی بدن شما کمک زیادی می‌کند. همچنین باعث گردش خون و زیبایی و لطافت پوست بدن شما می‌شود.

چهار ادویه لاغری

شما هم می توانید مثل بقیه غذا بخورید و لاغر بمانید. ممکن است با خود بگویید که چطور ممکن است که این اتفاق بیفتد؟ نیازی نیست کار خاصی انجام دهید، تنها کافی است ادویه های چربی سوز را به غذایتان اضافه کنید.

زردچوبه پودر چربی سوز گیاهی

طبق تحقیقاتی که در سال 2009 توسط دانشگاه تافتس انجام شد، زردچوبه یکی از ادویه های مخصوص لاغری است که می تواند به بدن در چربی سوزی کمک کند. در این مطالعه، متخصصان دریافتند که زردچوبه یک ادویه گرمابخش است، یعنی گرمای بدن را افزایش می دهد که می تواند موجب بالا رفتن سوخت و ساز شود. همچنین ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای لاغری بسیار ضروری است.

دارچین پودر چربی سوز گیاهی

گفته می شود که دارچین بهترین ادویه برای لاغری است زیرا ولع گرسنگی را کنترل می کند، سطح قند خون را تنظیم می کند و شما را برای یک مدتی طولانی سیر نگه می دارد. می توانید دارچین را به بلغور جو دوسر خود اضافه کنید، آن را در ماست مخلوط کرده یا در چای خود بریزید. همچنین افزودنی خوبی برای گوشت و مرغ خواهد بود.

فلفل هندی پودر چربی سوز گیاهی

فلفل کاین یکی از ادویه هایی که باعث لاغری میشوند، می باشد و با بالا بردن دمای بدن متابولیسم فرد را افزایش می دهد. هرچه میزان سوخت و ساز بدن تان بالاتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. افزودن این ادویه به هر وعده غذایی می تواند 100 کالری بسوزاند. برای انجام اینکار تنها کافی است فلفل قرمز را روی آجیل، سوپ، تخم مرغ و آبغوره یا حتی برنج بپاشید.

زنجبیل پودر چربی سوز گیاهی

زنجبیل از جمله ادویه های لاغری است که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می کند، این نکته به این معنی است که بدن شما پس از مصرف کربوهیدرات یا رژیم غذایی حاوی قند، از افزایش سطح گلوکز جلوگیری می کند. همانند زردچوبه و فلفل کاین، زنجبیل همچنین دارای خاصیت گرمازایی است که موجب چربی سوزی می شود. این ادویه لاغری تند را می توان به چای، سالادها، ماهی ها، میوه ها و ترکیب آب و عسل اضافه کرد.

زنجبیل هم مثل سایر ادویه ها طعم و مزه بسیار قوی دارد و شاید مصرف آن چندان برای همه خوش آیند نباشد. این ادویه به دلیل خواص ضد التهابی خود و همچنین موادی که در خود دارد نه تنها به هضم غذا کمک می کند بلکه بر جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این باعث می شود که جذب برخی از مواد مغذی در روده ها بیشتر شود.

همچنین زنجبیل یکی از بهترین ادویه جات برای لاغری و برای درمان مشکلات گوارشی مثل التهاب معده، سوء هاضمه، ناراحتی معده، ریفلاکس است. مصرف زنجبیل تولید بزاق دهان را بیشتر می کند این موضوع بر فرآیند هضم غذا و راحت تر شدن روند هضم کمک زیادی می کند. کسانی که از مشکل اسید معده رنج می برند می توانند بین وعده های غذایی خود از زنجبیل استفاده کنند.

فلفل سیاه برای لاغری شکم

  • فلفل سیاه چون طبعی گرم و خشک دارد بهتر است به همراه غذا های سرد و نفاخ مصرف شود تا از سردی و مضرات آن کاهش یابد.
  • به صورت معمول می توانید فلفل سیاه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید و میل بفرمایید ، بهتر است فلفل سیاه در اواخر پخت غذا افزوده شود و اضافه کردن آن در حین پخت منجر به آزاد شدن روغن های فرار و عطر و طعم آن می شود. البته برای غذاهایی چون سوپ و خورش که به ملایمت پخته می شوند اضافه کردن فلفل در زمان پخت بهتر است و به خوش طعمی آن هم کمک می کند.
  • برای کاهش وزن با فلفل سیاه خوب است که یک نصف قاشق فلفل سیاه را در یک لیوان آب ولرم ریخته و کمی هم به آن عسل اضافه کنید و هر روز صبح آن را بنوشید که به لاغری شما کمک می کند.
  • مقداری آب در قوری بریزید تا روی حرارت به جوش آید بعد مقداری دانه فلفل سیاه را به همراه زنجبیل با عسل به آن اضافه کنید تا به مدت 5 دقیقه دم بکشد ، سپس آن را میل کنید.
  • به دمنوش فلفل سیاه هم می توانید کمی آب لیموی ترش تازه هم اضافه کنید.

خردل برای لاغری

خردل نوعی ادویه است که از دانه های گیاه خردل به دست می آید و یک پودر چربی سوز گیاهی است. خردل سرشار از اومگا3 و سلنیوم است و جالب است بدانید سس خردل به علت داشتن خواص ضد باکتریایی در بیرون یخچال هرگز فاسد نمیشود ولی تغییر مزه میدهد. بیشتر ما خردل را با خوردن سس آن میشناسیم ولی در این جا منظور ما سس آن نیست بلکه ماهیت اصلی خود خردل مد نظر ماست.

خواص خردل و افزایش چربی سوزی

طبق بررسیهای بدست امده ریختن ۲۰ گرم خردل در وعده ‌غذایی حدود ۲۰‌ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید خواهد کرد. علت این امر وجود ماده‌ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. ایزوتیوسیانات رگ‌ها را گشاد میکند و  موجب سطح هورمون افدرین که چربی سوز است ، می شود. شما می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ یا کباب تابه‌ای را با افزودن یک لایه کوچک خردل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل نمایید. همچنین میتوانید از سس خردل استفاده کنید.

لاغری هفت روزه با سیاه دانه

مطمئنا درباره لاغری با سیاه دانه زیاد شنیده‌اید. سیاه دانه به دلیل داشتن خواص معجزه‌آسا از زمان‌های بسیار قدیم مورد توجه بوده‌ است. سیاه دانه با روند کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدرات‌ها، وزن شما را کاهش می‌دهد. به‌ عنوان یک گیاه سرشار از فیبر‌ رژیمی و آنتی اکسیدان‌ به دفع مواد سمی از بدن کمک کرده و با پرکردن معده، باعث احساس سیری می‌شود. این دانه از نفخ معده نیز جلوگیری می‌کند. سیاه دانه به کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون کمک کرده و به همین دلیل است که سیاه دانه برای لاغری و کاهش چربی‌های اضافی شکم بسیار موثر است. از خواص دیگر سیاه دانه می‌توان به تقویت حافظه، بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، تسکین دردهای مفصلی و سردردهای عصبی و همچنین کنترل دیابت اشاره کرد. می‌توانید با توجه به ذائقه و انتخاب شخصی خود سیاه دانه را بصورت روغن یا به عنوان دانه استفاده کنید.

تاثیر سیاه دانه بر لاغری

سیاه دانه برای لاغری به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می‌کنند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر بوده و از بیماری‌های مربوط به گوارش جلوگیری می‌کند. در این مطلب به چند روش موثر برای لاغری با سیاه دانه می‌پردازیم. در طب سنتی به روش‌های لاغری با سیاه دانه تاکید شده و با به کارگیری آن می‌توان در مدت کم مقدار قابل قبولی از وزن را کاهش داد. سیاه دانه به دلیل داشتن فیبر فراوان سبب کاهش اشتها، تثبیت قند خون و در نتیجه کاهش چربی‌های شکم می‌شود. با استفاده از سیاه دانه می‌توان تمایل به مصرف برنج، نان و شیرینی‌جات را کاهش داد. در واقع با کنترل اشتها می‌توانید یک تا دو کیلو گرم در ماه وزن کم کنید. دوز مصرفی سیاه دانه یک تا سه قاشق غذا‌خوری در روز می‌باشد.

روغن سیاه دانه برای لاغری

روغن سیاه دانه برای لاغری می‌توانید از روغن سیاه دانه برای لاغری استفاده کنید. روغن سیاه دانه با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می‌کند. با افزایش متابولیسم بدن کالری بیشتری می‌سوزانید و در نتیجه وزن‌تان پایین می‌آید. علاوه بر این، روغن سیاه دانه اشتها را کم می‌کند و دارای اثرات بی نظیری روی بدن است که باعث کاهش میل به مصرف بیشتر غذا می‌شود. اگر سعی دارید میزان کل کالری مصرفی را کاهش دهید، استفاده از این روغن می‌تواند راهی عالی برای ماندن در مسیر باشد. دوز توصیه شده روغن سیاه دانه برای هر روز حدود ۱ تا ۲ قاشق چایخوری است.

معجون بی نظیر سیاه دانه برای لاغری

می‌توان با ترکیب سیاه دانه با مواد خوراکی و گیاهی دیگر به یک معجون لاغری بی نظیر دست پیدا کرد. یکی از معجون‌های توصیه شده در طب سنتی برای لاغری با سیاه دانه شامل موادی مانند طباشیر، زیره سیاه، هلیله سیاه، تخم گشنیز، زنیان و لاک مغسول است. این مواد را می‌توانید از عطاری تهیه کنید. مقدار ۵۰ گرم سیاه دانه، ۵۰ گرم زنیان و ۵۰ گرم زیره سیاه را با ۲۵ گرم تخم گشنیز، ۲۵ گرم لاک مغسول، ۲۵ گرم طباشیر و ۲۵ گرم هلیله سیاه مخلوط کنید. سپس بکوبید تا پودر شود. از این پودر باید هر روز و به اندازه نصف قاشق چایخوری استفاده شود. می‌توانید این ترکیب را به یک لیوان آب گرم افزوده و با مقدار کمی عسل شیرین کنید. استفاده از این ترکیب به مدت چند هفته باعث کاهش وزن چشمگیری می‌شود.

دمنوش سیاه دانه برای لاغری

روزانه می‌توان ۱ یا ۲ گرم دانه این گیاه را به صورت له شده با غذا و یا با چای و موارد دیگر استفاده کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. ابتدا به اندازه یک لیوان بزرگ آب را بجوشانید و پس از جوش آمدن آب یک قاشق غذاخوری سیاه دانه به آن اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید از عسل برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.

عسل و سیاه دانه برای لاغری

برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری می‌توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید. ۵۰ گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید. از این ترکیب می‌توانید یک مرتبه در روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب برسید. علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی، سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و به عنوان یک سم‌زدا برای بدن عمل می‌کند. می‌توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

لاغری با رازیانه در هفت روز

خواص رازیانه برای لاغری شکم

مدت زمان زیادی است که در فضای مجازی اخباری مرتبط به لاغری با رازیانه یا خاصیت کاهش وزن و چربی سوزی دانه های رازیانه می شنویم اما آیا این ادعاها حقیقت دارد؟ در واقع شواهد و مدارکی که این موضوع را بتوانند ثابت کنند بسیار کم است. نمی توان رازیانه را راه حل جادویی برای از بین بردن چربی های ناخواسته بدن دانست. ادعا می شود دانه های رازیانه با کاهش احساس گرسنگی و اشتها به کاهش وزن کمک می کنند. همچنین این دانه ها ظاهرا می توانند جذب مواد مغذی را افزایش و جذب چربی را کاهش دهند. هیچ پژوهشی تاکنون این ادعاها را به اثبات نرسانده است. پژوهشی در ۲۰۱۴ درباره رازیانه و دانه های رازیانه انجام شد که هیچ نتیجه ای درباره تاثیر آنها در کاهش وزن وجود نداشت.

رازیانه و لاغری شکم

همانطور که گفته شد پژوهش جامعی روی خاصیت کاهش وزن دانه های رازیانه انجام نشده است اما این دانه ها خاصیت ادرارآور دارند. نتایج بررسی در ۲۰۱۴ روی حیوانات نشان داد که دانه های رازیانه موجب افزایش ادرار و کاهش مایعات در بدن می شود. اگر دانه های رازیانه را می خورید یا به عنوان چای رازیانه می نوشید و وزن کم می کنید ممکن است علت کاهش وزنتان از دست دادن آب بدن به واسطه افزایش ادرار و نه چربی سوزی واقعی باشد.
یادتان باشد دانه های رازیانه دارای مواد مغذی جادویی نیستند که به کاهش وزن کمک کنند اما این ادویه کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. بنابراین گزینه ای مناسب برای اضافه شدن به رژیم برای کاهش وزن است. یک قاشق غذا خوری دانه های رازیانه شامل ۲۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر می شود.

شکم تخت با سماق

سماق یک پودر چربی سوز گیاهی بسیار قوی است، افرادی که قصد دارند تا چربی های دور شکم خود را آب کنند، هرگز از مصرف این ادویه پر خاصیت به همراه غذاهای پرچرب غافل نشوند!

همراه غذای پرچرب حتما سماق مصرف کنید که از چاقی پیش گیری می کند.

همچنین باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود‌.

کیا با سماق لاغر شدن ؟

مقادیر بالای ویتامین C موجود در سماق و دمنوش سماق خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید می باشد.

پودر جوانه گندم برای لاغری شکم

برای خوردن جوانه گندم برای لاغری و همچنین سایر جوانه ها ، یکی از بهترین روش ها این است که به عنوان وعده صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق چایخوری شیره خرما مصرف شود ونیم ساعت قبل از ناهار یا شام (تاکید می کنم ،قبل از غذا )به همراه ماست مصرف شود .

برای استفاده‌ی بهتر از مواد مغذی و خواص لاغری جوانه‌ها توصیه می‌کنیم که روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم از این جوانه‌ها مصرف کنید.

به این نکته توجه کنید که مصرف جوانه ها به طور معمول لاغر کننده است مگر اینکه بعد از غذا مصرف شود.

لاغری با جوانه گندم و سایر جوانه ها چگونه اتفاق می افتد ؟

لاغری با جوانه گندم و سایر جوانه ها چگونه اتفاق می افتد ؟

  1. تمام انواع جوانه ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند .فیبرها باعث لاغری و خوش اندامی شما می شوند ؛شاید گفتن این نکته هم بد نباشد که یکی از مهمترین دلایل چاقی یبوست است و فیبرها ,یبوست را از بین می برند و همین امر به لاغری و تناسب اندام شما کمک می کند . اما آیا مصرف جوانه گندم و لاغری شکم هم می توانند با هم در ارتباط باشند ؟ جواب این است که بله ؛جوانه گندم برای لاغری شکم ، هم مفید است چرا که فیبرها نه تنها دور شکمتان را کوچک‌تر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که شاخص ‌تری‌گلیسیرید خونتان نیز کاهش یابد.پس لاغری . اگر دوست دارید در مورد کوچک کردن دور شکم بیشتر بخوانید می توانید مقاله کوچک کردن شکم را مطالعه کنید .
  2. با جوانه زدن آنزیم‌های «لیپاز، پروتئاز و آمیلاز» تولید می‌شود که آنزیم‌های گوارشی هستند و باعث می‌شوند آنزیم‌های گوارشی ما کار خود را در جذب چربی‌ها، پروتئین‌ها و قندهای دیر جذب راحت‌تر انجام دهند.
  3. پودر جوانه ها متابولیسم سلولی را افزایش میدهند،‌ در نتیجه سلول های بدن شما میزان بیشتری انرژی مصرف میکنند، افزایش مصرف انرژی سلول ها موجب میشود که بدن نه تنها به ذخیره کردن چربی ها نپردازد بلکه به تدریج چربی های بدن را مصرف کند.
  4. تقریبا تمامی انواع پودر جوانه فعالیت مغزی شما را به شدت افزایش میدهند، همان طور که میدانید مغز انسان بیشترین سهم را در مصرف انرژی بدن دارد و افزایش فعالیت های مغزی به دلیل بالا موجب کاهش تدریجی توده چربی میشود.
  5. تمامی پودر جوانه ها به خصوص پودر جوانه گندم و پودر جوانه ارزن حاوی فیتواسترول هستند، فیتو استرول ها با جذب چربی در بدن مقابله میکنند، در نتیجه حتی اگر رژیم غذایی خود را تغییر ندهید چربی کمتری جذب خواهید کرد.
  6. پودر جوانه ها کم کالری هستند و کالری کمتری به بدن شما میرسانند، ضمنا پودر جوانه غذایی سیر کننده است و مخصوصا اگر ترکیبی از جوانه های حاوی سبوس بالا مانند جوانه گندم و جوانه جو و پودر جوانه های حاوی پروتئین بالا مانند پودر جوانه سویا و پودر جوانه عدس استفاده میکنید خاصیت سیر کنندگی خود را بیشتر نشان میدهد، طبیعتا وقتی سیر باشید غذای کمتری میخورید و به اصطلاح معده شما کوچکتر خواهد شد و بدنتان میزان کمتری غذا طلب میکند، حتی اگر پس از مدتی مصرف پودر‌جوانه ها را‌قطع کرده باشید.
  7. باید بدانید که جوانه‌ها پروتئین خود را حفظ می‌کنند.پروتئین‌ها اشتها را نیز کاهش می‌دهند و اگر در رژیم باشید نمی‌گذارند عضلاتتان آب شود.پروتئین جوانه‌ها کم‌کالری‌تر از پروتئین‌های حیوانی است.برای همین می‌شود با خیال راحت از پروتئین‌های گیاهی در رژیم‌های پُر پروتئین استفاده کرد.

کیا با کندر لاغر شدن ؟

می توان گفت که کندر یکی از معجران طبیعت است و خواص زیادی دارد. خاصیت کندر برای لاغری باعث شده است که از زمان قدیم حکمای طب سنتی آن را به منظور لاغری تجویز کنند. اگر شم هم طرفدار طب سنتی هستید بهتر است با قدرت کندر در لاغری اشنا شوید.

در طب سنتی دلیل چاقی را ناشی از غلبه رطوبت می گویند. افرادی که طبع گرم و تر یا سرد و تر دارند بیش از دیگران چاق می شوند. در طب سنتی تاکید بر تعادل است بنابراین برای چاقی باید از داروهای گرم و خشک استفاده کرد. یکی از این داروهای گرم و خشک بسیار قوی همان کندر است.

کندر حاوی مقادیر فراوانی گاگلسترون است که غده تیروئید را تقویت کرده و تاثیر مثبت در کاهش وزن دارد زیرا تیروئید نقش مهمی در متابولیسم و سوزاندن کالری های بدن دارد و عملکرد ضعیف غده تیروئید باعث تجمع چربی ها در بدن شده و به چاقی و اضافه وزن منجر خواهد شد.

کیا با میخک لاغر شدن

میخک، نوعی ادویه است که به طور گسترده در آشپزی به کار می رود؛ این گیاه به خوش مزه شدن غذاها کمک می کند، غذا را بیشتر اشباع و خوشبو می سازد.شاید شما تحت تاثیر قرار گرفته باشید، اما میخک می تواند یک پودر چربی سوز گیاهی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

100 گرم میخک حاوی 320 کالری است. این مقدار زیادی است، اما این مقدار ادویه حتی در یک هفته هم نمی تواند خورده شود. میخک شامل تمام موادی است که روند کاهش وزن را تسریع می کنند.

انواع دیگری از مزایای میخک وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید:

  • فرآیند متابولیک را تسریع می کند؛
  • باعث کاهش اشتها و اختلال در مزه دهان می شود. هچنین به غذا یک طعم قوی می دهد، بنابراین علاقه به خوردن ناپدید می شود.
  • میزان ترشح معده را افزایش می دهد و غذا را به طور کامل هضم می کند.
  • باکتری های مفید روده را متعادل می کند،
  • اسهال را کاهش می دهد؛
  • عرق را افزایش می دهد، بنابراین مایع اضافی از بدن به همراه مواد زائد و سموم دفع می شود.
  • احیای پس زمینه روانی - احساسی خوبی خواهد بود، و در نتیجه عصبانیت، نوسانات خلقی، بی تفاوتی، و پرخاشگری از بین خواهند رفت.

چای میخک برای سوخت و ساز فعال و لاغری:

اگر وزن اضافی ناشی از متابولیسم کند باشد، آن را می توان با کمک نوشیدنی بعدی تسریع کرد.فقط باید صبح آماده باشد.

برای آماده سازی، شما به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • 2 قاشق چای خوری چای سبز بدون مواد افزودنی
  • 1 قاشق چای خوری پودر میخک
  • 1 قاشق چای خوری دارچین
  • یک مشت وانیل طبیعی

طرز تهیه:

تمام این مواد باید در یک قابلمه سرامیکی قرار داده شوند.سپس 0.5 لیتر آب جوش در آن بریزید و بگذارید تا 20 دقیقه بماند، چای حاصله با این ادویه تند نه تنها خوش مزه است بلکه می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

این چای همچنین به میزان و افزایش انرژی کمک می کند.بهتر است با افزودن خامه کم چرب، آن را بنوشید، تا طعم برایتان دلچسب تر شود.

گشنیز برای لاغری شکم

گشنیز (Coriander) یک گیاه معمولی است، دارای طبع گرم و خشک که تقریبا در همه ی آماده سازی گیاهان در هند استفاده میشود. عطر و طعمی که گشنیز به غذا میدهد را نمیتوان با چیز دیگری جایگزین کرد. پودر گشنیز هم در غذاهای هندی بسیار زیاد استفاده میشود و جزء 5 ادویه و گیاه مورد استفاده در غذاهای هندی میباشد.

استفاده از تخم گشنیز اگرچه مانند گشنیز خرد شده در غذاها و آشپزخانه ها معمول نیست اما فواید بیشماری برای سلامتی دارد. از کمک به هضم غذا گرفته تا پیشگیری از سرماخوردگی و درمان بینظمی های قاعدگی؛ اما یکی از مهمترین فواید تخم گشنیز کاهش وزن است.

نحوه استفاده از تخم گشنیز برای کاهش وزن

تمام چیزی که لازم است مقداری تخم گشنیز و آب جوش است. به این صورت که تخم گشنیز را در آب جوش قرار دهید و بگذارید برای چند دقیقه یا بیشتر بجوشد. آب را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. آب را با تخم گشنیزهای موجود در آن به مدت یک شب نگه دارید و صبح آن را صاف کنید. این آب را با خود به سرکار، بیرون یا هرجایی که میروید ببرید و درطول روز از آن بخورید. این دانه ها از راه سالم و طبیعی به کاهش وزن کمک میکنند. این روش بی خطر و موثر هم هست.

پودر زنیان و لاغری شکم

خواص کسرک برای لاغری

دانه های زنیان به مدتی طولانی به عنوان یک دارو در آیورودا (طب سنتی هند) مورد استفاده قرار گرفته است. در زیر خواص زنیان را بیان می کنیم که می توانید با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه خود از این خواص بهره مند شوید:

  • به عنوان یک تسکین طبیعی فوری برای سوء هاضمه و اسیدی شدن معده به کار می رود.
  • با تسهیل ترشح شیره معده سلامت گوارش را بهبود می بخشد و در نتیجه مشکلات گوارشی مانند گاز شکم، نفخ و غیره را از بین می برد.
  • با آسان تر و سریع تر کردن حرکات روده یبوست را دور نگه می دارد.
  • درمان سرفه و سرماخوردگی های معمول را آسان می کند.
  • برخی از اختلالات تنفسی مانند آسم، برونشیت و غیره را در طول زمان درمان می کند.
  • با خواص بی حس کنندگی خود، سردرد ، میگرن، دندان درد و گوش درد را تسکین می دهد.
  • با خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی خود باعث تسکین درد و التهاب ناشی از آرتروز  می شود.
  • به تنظیم دوره های قاعدگی (هم دوره های نامنظم و هم خونریزی بیش از حد) کمک می کند.
  • به طور طبیعی سنگ کلیه را در داخل بدن تجزیه کرده و همراه با ادرار دفع می کند. همچنین درد ناشی از آن را کاهش می دهد.

دانه های زنیان دارای ارزش غذایی شگفت انگیزی هستند. این دانه ها غنی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، الیاف رژیمی، ویتامین ها و مواد معدنی (تیامین، نیاسین، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و فسفر) هستند.

آب زنیان

حتماً یک لیتر آب را در یک کتری ریخته و آن را بجوشانید. اکنون یک قاشق چای خوری زنیان به آن اضافه کنید و اجازه دهید که حدود 3 الی 4 دقیقه بجوشد. زمانی که رنگ آب به آرامی در حال تغییر بود، کاملاً بالا سر آن بایستید و منتظر باشید تا به رنگ طلایی در بیاید.

سپس زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که این آب کم کم خنک شود. حال می توانید این آب را داخل یک کاسه بریزید و در طول روز دوباره آن را بنوشید. این آب نه تنها گوارش شما را بهبود می بخشد، بلکه سوخت و ساز شما را نیز افزایش می دهد. هر چقدر سوخت و ساز شما بالاتر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید. در نتیجه چربی بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری از دست خواهید داد.

آب عسل و زنیان

عسل دارای مواد معدنی، آمینو اسید ها و ویتامین ها است که همگی در کنار یکدیگر به تنظیم سوخت و ساز کمک می کنند. عسل همچنین هورمون های خاصی را در بدن فعال می کند که باعث سرکوب اشتها شده و باعث می شود که بیش از حد کالری مصرف نکنید.

زمانی که زنیان مصرف می کنید، وزن اضافی بدن ما در کم تر از 2 هفته کاهش پیدا می کند. برای آماده کردن این نوشیدنی حتماً باید 25 گرم عسل را در 250 میلی لیتر آب در طول شب بریزید. صبح روز بعد می توانید آن را بنوشید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را اول صبح با شکم خالی میل کنید. می توانید به مدت سه ماه آن را هر روز استفاده کنید تا نتایج خوب آن را مشاهده کنید. هرگز نمی توانید سرخود، آن را با مواد دیگر ترکیب کنید زیرا مشکلاتی را برای سلامتی شما به وجود خواهد آورد.

زنیان خام

یک قاشق غذاخوری دانه زنیان خام را هر روز و آن هم هنگام صبح بجوید. همچنین می توانید یک ساعت بین خوردن زنیان و صبحانه خود فاصله بیندازید. اگر این دانه ها را هنگام صبح و و در حال ناشتا بودن مصرف کنید، به بهبود گوارش شما کمک خواهد کرد و سوخت و ساز شما را بالا می برد. همچنین باعث می شود که در صورت استفاده منظم بتوانید حدود یک الی دو کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشید.

کیا با زنیان لاغر شدن؟

شاید یکی از فواید زنیان استفاده جهت لاغری باشد. بهتر است جهت کاهش وزن این راه‌ها را امتحان کنید. زنیان با اثر مسهل بودن خود باعث لاغری می‌شود چون در این صورت غذا قبل از اینکه در دسترس بدن قرار بگیرد دفع شده و شخص کالری کمتری دریافت نموده و وزن کم می‌کند.

کفلمه برای چی خوبه؟

طرز تهیه کفلمه به منظور درمان درد معده وبیماری های گوارشی

  • هلیله سیاه 15 عدد
  • هلیله زرد 5 عدد
  • هل باد 5 عدد
  • لیمو خشک 5 عدد
  • نبات 1/5 کیکوگرم
  • زیره کوهی ،کما،تخم شنبلیله،تخم گشنیز،تخم شوید،کلپوره،بابونه،بومادران،آویشن،پونه،زنجبیل،گل محمدی،نعنا،رازیانه،سیاه دانه،آنغوزه،کاکوتی،دارچین - از هر کدام 100 گرم

همه مواد بالا به غیر از سیاه دانه پودر شده و مخلوط گردند.سیاه دانه به صورت نکوبیده مخلوط شود.

روش استفاده:

نیم ساعت بعد از صرف غذا به میزان نصف قاشق غذاخوری میل شود.

پودر کرفس برای لاغری

محدود کردن کالری دریافتی برای کاهش وزن ضروری است و جایگزین کردن غذاهایی که کالری بالایی دارند با کرفس می‌تواند به لاغری کمک کند. حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان با رژیم کرفس لاغر شد؟
 
  1. کالری کمی دارد. کرفس به دلیل داشتن کالری بسیار پایین و فیبر بالا برای کاهش وزن مفید است. به همین دلیل می‌توانید بدون آنکه بیش از سهمیه روزانه‌تان کالری دریافت کنید، کرفس بخورید. یک فنجان کرفس خرد شده حدود ۱۶ کالری دارد که تقریبا یک درصد از سهمیه کالری روزانه است. هر ساقه بزرگ کرفس فقط ۱۰ کالری دارد. کرفس پخته شده کمی کالری بیشتر یعنی حدود ۲۷ کالری در هر پیمانه دارد. اما باز هم کرفس پخته شده فقط دو درصد سهمیه کالری روزانه را به خود اختصاص می‌دهد.
  2. حاوی فیبر است. کرفس مواد مغذی زیادی دارد و برای کاهش وزن مفید است. برای مثال کرفس حاوی مقدار زیادی فیبر می‌باشد. نوعی کربوهیدرات که به کاهش و کنترل اشتها کمک می‌کند. بر خلاف این که کرفس کالری زیادی ندارد اما با کمک فیبر مقدار زیادی آب جذب و به پر شدن شکم کمک می‌کند. غذاهایی که فیبر زیاد دارند باید بیشتر جویده بشوند؛ به همین دلیل غذای‌تان را دیرتر قورت می‌دهید و بدن مدت طولانی‌تری را صرف جذب و تجزیه آنها می‌کند. غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند ناخودآگاه باعث می‌شوند کمتر غذا بخورید. با اینکه یک فنجان کرفس حدود ۱ درصد از سهمیه کالری روزانه‌تان را می‌گیرد اما در عوض ۶ درصد از فیبری که روزانه باید مصرف کنید را تامین می‌کند. کرفس پخته شده فیبر بیشتری دارد و با خوردن آن حدودا ۱۰ درصد از فیبر روزانه‌ را دریافت می‌کنید. اگر کرفس را آب می‌گیرید، باید بگوییم متاسفانه فیبر و مزیت‌های فیبر برای لاغر شدن را از دست می‌دهید. همچنین بیشتر از آنچه که قصد داشتید کالری دریافت می‌کنید. یک فنجان آب کرفس حدود ۸۰ کالری دارد. وقتی اسم کاهش وزن درمیان است بهترین کار این است که سبزیجات را بخورید به جای اینکه آب آنها را بگیرید.
  3. حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مفید است. با خوردن کرفس مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین K، تقریبا ۳۷ درصد از نیاز روزانه برای یک فنجان کرفس خام و ۷۱ درصد از نیاز روزانه برای یک فنجان کرفس پخته را تامین می‌کنید. ویتامین K برای لخته شدن خون و سلامتی استخوان‌ها مفید است. کرفس پتاسیم بدن را تامین می‌کند. پتاسیم برای بهبود عملکرد اعصاب و سلامت قلب وعروق مفید است. یک فنجان کرفس خام ۸ درصد و یک فنجان کرفس پخته شده حدود ۱۲ درصد از پتاسیم روزانه مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. کرفس حاوی فلانوئید نیز هست. فلانوئید نوعی آنتی اکسیدان است که در بیشتر گیاهان و سبزیجات خوراکی دیده می‌شود. حالا سوال اصلی اینجاست که آیا آب کرفس نیز به اندازه کرفس مفید است یا خیر؟

محلولهایی برای لاغری شکم

مواد لازم نوشیدنی مخصوص آب کردن شکم

  • 1/2 یک عدد لیمو
  • 1 عدد خیار متوسط
  • 1 قاشق غذاخوری زنجیبل
  • مقداری جعفری
  • 1/3 فنجان آب
طرز تهیه :
همه این مواد را داخل مخلوط کن خوب مخلوط کنید به طوری که تمامی مواد یکدست شوند.
بهترین زمان نوشیدن این معجون لاغری و چربی سوز شکم قبل از خواب است.

کوچک کردن شکم با سیر

سیر را همراه با آبلیمو و آب گرم مخلوط کنید.سیر یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی ها و کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب بدن است.

کوچک کردن شکم با آبلیمو

آبلیمو را با آب ولرم مخلوط کرده و نوش جان کنید. این کار به هضم غذا کمک می کند و حرکات روده را بهبود می بخشد. آبلیمو متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بنابراین گزینه مناسبی برای رفع چربی های دور شکم است. به این ترکیب می توانید عسل نیز اضافه کنید.

کوچک کردن شکم با چای سبز

چای سبز دارای ترکیباتی است که با افزایش متابولیسم بدن، چربی ها را نابود می کند. این ماده غذایی یک منبع بی نظیر از آنتی اکسیدان های مفید است. می توانید با اضافه کردن آبلیمو به چای سبز چربی سوزی را دو برابر کنید.

کوچک کردن شکم با سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی یکی از موهبت های خداوند است که می تواند در بدن معجزه کند و این ماده یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن چربی های شکم به کمک تنظیم سطح قند خون است. با افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه می توانید مطمئن شوید که پرخوری نمی کنید چرا که سرکه سیب احساس سیری به شما خواهد داد.

 کوچک کردن شکم با ترکیب جادویی!

در زیر یک ترکیب جادویی برای کاهش چربی های شکم خواهید دید که نتایج حاصل از آن شگفت زده تان می کند. این ترکیب شامل خیار، زنجبیل پوره شده، لیمو، آب، برگ نعنا است که می توانید مخلوط این مواد را هر روز میل کنید.

ایه برای لاغری

امام رضا (ع) نحوه حمام کردن را در چاقی و لاغری دخیل دانسته اند. سلیمان جعفرى می گوید حضرت رضا (ع) فرمود: حمام یک روز در میان گوشت بدن را زیاد می کند و هر روز حمام رفتن پیه‌هاى کلیه را آب می سازد. مرکّبات در طب الأئمّه (ع) هم از ارزش و اهمّیت ویژه ای برخوردار است . پیشوایان دین با بهره گیری از الهامات ربّانی جوامع بشری را به ارزش دقیق علمی میوه ها و فرآورده های طبیعی آگاه نموده اند.

در توصیه های پزشکی ائمه (ع) خوردن مرکبات قبل از غذا خوب و بعد از غذا بسیار پسندیده دانسته شده است. امام رضا (ع) هم مصرف این میوه با ارزش را برای هضم و جذب غذا و کمک به رسوب زدایی از خون بدن و بهبود سوخت و ساز و پیشگیری از غلظت خون مفید شمرده اند.

توصیه و فرموده ی حضرت امام رضا (ع) به عنوان یک روش اصولی برای کنترل وزن، کاستن از حجم غذای شام و نه ترک کامل آن است.