محمد دریایی در ارتباط با درمان و پیشگیری از اعتیاد به روش طب سنتی اظهار داشت: با استفاده از ماده‌ای به نام افتیمون می‌توان نسبت به درمان افراد معتاد اقدام کرد؛ به این صورت که باید 2 قاشق مرباخوری از پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر (ماء‌الجبن) مخلوط کرده که با مصرف آن معده و روده فرد، معتاد پاکسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماده گیاهی افتیمون به راحتی قابل دسترس است، افزود: گیاهانی همچون شقایق و اسطوخودوس نیز سبب می‌شود زمینه‌های اعتیاد در فرد کاهش یابد.

متخصص طب گیاهی ادامه داد: مصرف حبوبات همراه با سبزی و میوه‌جات تازه نیز به پاکسازی بدن فرد معتاد کمک کرده و سبب می‌شود تا فرد کمتر به سمت مواد مخدر گرایش یابد.

دریایی با اشاره به اینکه برای درمان اعتیاد، مصرف نکردن دخانیات همچون سیگار باید مدنظر قرار گیرد، افزود: مصرف انواع جوانه و دود کردن انواع بوهای خوش همچون مشک، عنبر و عود اشتها به مواد مخدر را در فرد معتاد کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف دم کرده گیاهانی همچون رازیانه و آویشن نیز سبب کمتر شدن میل یا گرایش به سمت مواد مخدر می‌شود و بخور یا استفاده از عطر گل نرگس، یاس و گل سرخ یک یا دو بار در روز قبل از میل غذای اصلی، در پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار مؤثر است.