یکی از مشکلات سفرهای هوایی گران بودن این سفرها است. خرید بلیط هواپیما با مناسبترین قیمت نیاز به دانستن - فاکتورهایی که باعث می‌شود تا بلیط هواپیما ارزان شود – دارد. اگر شما قصد تهیه بلیط پرواز خارجی به صورت فیزیکی یا خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی را دارید و یا حتی اگر می‌خواهید که از بهترین قیمت‌های بلیط هواپیما خارجی با خبر شوید. کافی است کلید‌های طلایی خرید ارزان بلیط هواپیما را که بر اساس فاکتورهای ارزان شدن بلیط برای شما تهیه کرده‌ایم را مطالعه کنید.

c2

کلید اول شناسایی زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

 

معمولا تعطیلات رسمی و مناسبت‌های ویژه هر کشوری برای همه مردم آن، در یک زمان خاص اتفاق می‌افتد و میل به سفر و هجوم برای استفاده بهینه از تعطیلات و مناسبت‌ها باعث گران شدن بلیط هواپیما خواهد شد. اصولا در سال سه دوره زمانی(فصل) برای خرید بلیط هواپیما چارتر ارزان وجود دارد. که عبارت از فصل بالا، میانه و پایین هستند. در فصل بالا، به دلیل سفرهای زیاد در تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مهم قیمت بلیط هواپیما بسیار بالا است و در فصل پایین تعداد سفرها بسیار کاهش یافته و قیمت بلیط به حداقل خود می‌رسد. در فصل میانه که در بین این دو فصل قرار دارد، قیمت بلیط پرواز کاهشی نسبی خواهد داشت. در پرواز خارجی به طور کلی این زمانها عبارتند از :

فصل بالا – ماه های جوئن تا آگوست، 10 دسامبر تا 10 ژانویه در دنیا- اوایل تیر تا اواخر شهریور، عید نورزو در ایران

فصل میانه- ماه های آپریل تا می، سپتامبر تا اکتبر در دنیا- پانزده فروردین تا اواخر اردیبهشت، فصل پاییز در ایران

فصل پایین- نوامبر تا اوایل دسامبر، ماه های ژانویه و مارچ در دنیا- اوایل خرداد تا اواسط خرداد، بهمن تا اسفند در ایران

البته توجه کنید که این تاریخ‌ها ممکن است با توجه به مبدا و مقصد سفر شما متفاوت باشد، پس قبل از سفر حتما قیمت‌های بلیط هواپیما را در سایتی معتبر هفته‌ای یک بار کنترل کنید.

کلید دوم بلیط پرواز خارجی ارزان در اواسط هفته

 

بیشترین تقاضا برای سفرهای هوایی در اوایل یا اواخر هفته صورت می‌گیرد و به نسبت بلیط هواپیما از قیمت بیشتری در این روزها برخوردار خواهد بود. بلیط خارجی نیز ار این قاعده مستثنی نیست. پس برای تهیه بلیط ارزانتر در روزهای وسط هفته مسافرت کنید.

کلید سوم بلیط هواپیما خارجی ارزان با تورهای لحظه آخری

 

هیچ آژانسی دوست ندارد، که با صندلی‌های خالی پرواز کند. وجود صندلی خالی در هواپیما باعث کاهش قیمت آن صندلی در لحظه‌های آخر خواهد شد. کافی است تا در سایت‌هایی که این تورها را به خصوص در پروازهای چارتری ارائه می‌دهند، عضو شوید تا بلیط خارجی خود را با قیمتی ارزان تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که خیلی هم دیر خرید نکنید، چون ممکن است پروازی برای شما پیدا نشود.

 کلید چهارم رمز تهیه بلیط ارزان هواپیما خارجی

 

رمز تهیه بلیط ارزان هواپیما خارجی انعطاف‌پذیری است. روی یک پرواز خاص از یک شرکت هواپیمایی، ورود به یک فرودگاه و مسیری مستقیم در پرواز اصرار نکنید، هر چقدر انعطاف‌پذیرتر باشید، بلیط خود را ارزانتر تهیه خواهید کرد. به طور مثال ممکن است یک هواپیمایی که اسمش نسبت به شرکت دیگر کمتر شناخته شده باشد، بلیط هواپیما خارجی ارزانتری را با همان کیفیت به شما ارائه دهد و یا پرواز خارجی که در چند فرودگاه توقف دارد، قیمت خرید بلیطش برای شما ارزانتر تمام شود. ممکن است دو فرودگاه نزدیک به هم وجود داشته باشند که فرود آمدن در یکی از آنها هزینه پرواز شما را بسیار کاهش دهد.

قیمت تمامی پروازهای خارجی و تمامی مسیرهای هوایی را به مقصد خود کنترل کنید. فراموش نکنید که بعضی از پروازها دارای کلاس های متفاوت در پرواز است که می‌تواند هزینه کمتری را در پرواز به شما تحمیل کند. یکی دیگر از فاکتورهای موثر در کاهش قیمت بلیط پرواز خارجی، مکان قرارگیری صندلی هواپیما است. به طور مثال صندلی‌هایی که در انتهای هواپیما یا نزدیک به موتور و بالها هستند، از قیمت کمتری نسبت به سایر صندلی‌ها برخوردارند. هزینه های پنهان مانند اسنک‌ها و غذاها و یا امکان دیدن فیلم و غیره را در انتخاب خود حذف کنید.

ساعت‌های پرواز را نیز در نظر بگیرید. پروازهای اول صبح بسیار ارزانتر از بقیه پروازها هستند. چند بار ساعت چهار صبح پرواز کرده‌اید؟، پرواز ساعت چهارصبح شاید تجربه‌ای دردناک باشد، اما پایین بودن قیمت بلیط پرواز آن را به تجربه‌ای خوب بدل خواهد کرد.

 کلید پنجم خرید اینترنتی بلیط پرواز

 

خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی، هر جور که حساب کنید از خرید فیزیکی برای شما ارزانتر تمام خواهد شد. اول از همه نیازی به مراجعه به فرودگاه‌ها و آژانس‌های هواپیمایی و تلف کردن وقت و پول خود ندارید. دومین دلیل این امر، در دسترس بودن قیمت پرواز خارجی و داخلی برای کنترل توسط شما به طور وسیع تنها با چند کلیک است. شما می‌توانید قیمت‌ها را مشاهده کنید و بدون اینکه کسی شما را تحت تاثیر قرار دهد، مقایسه خود را انجام دهید و بهترین گزینه خرید را انتخاب کنید و یا رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید.

در صورت کنسل کردن پرواز به هر دلیل درصد کمتری از پول شما کسر شده(در صورت کسر شدن) و به سرعت به حساب شما واریز خواهد شد، اما برای این امر بهتر است از سایتی معتبر که اطلاعات و سابقه کافی در این امر دارد، استفاده کنید.