به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین مسافران یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان می گویند از ساعت 20 دیروز تا ساعت 6 بامداد امروز در فرودگاه در انتظار پرواز مانده اند و در نهایت کسی پاسخگوی آنها نیست.

یکی از مسافران پرواز شماره 3791 هواپیمایی آسمان در گفتگو با ما اعلام کرد این پرواز دیشب از مبدا شیراز به مقصد تهران، کنسل شد و در نهایت، مسافران این پرواز با 10 ساعت تاخیر با پرواز جایگزین 3741 به تهران رسیدند و کسی نیز امروز صبح در فرودگاه مهرآباد به آنها پاسخگو نبود.
محمد لقمانیان، هنرمند عروسک گردان شخصیت "فامیل دور" در مجموعه کلاه قرمزی، به خبرآنلاین در این باره توضیح داد: پرواز قرار بود ساعت 8 شب از شیراز به سمت تهران حرکت کند ولی ساعت 14 دیروز با پیامک اطلاع دادند پرواز شما کنسل شد و ساعت 3 بامداد برای آن جایگزین در نظر گرفته ایم. برخی از مسافران که به دلایلی این پیامک به دستشان نرسیده بود، از ساعت 6.5 بعدازظهر دیروز در فرودگاه حاضر بودند و حتی مجبور شدند شب را در فرودگاه سر کنند. در نهایت ما ساعت 1 بامداد در فرودگاه حاضر شدیم ولی هواپیمایی که قرار بود ساعت 3 بامداد از شیراز حرکت کند، ساعت 6 صبح پرواز کرد. 
لقمانیان توضیح داد: البته به نظر می رسید پروازهای دیگر هم تاخیر داشتند. امروز صبح که در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستیم، مسافران به نشانه اعتراض هواپیما را ترک نمی کردند. وقتی زمان زیادی گذشت و کسی از مسئولان پیگیری نکرد، تعداد زیادی از مسافران به علت کار و گرفتاری که داشتند، رفتند و تقریبا 30 تا 40 نفر در هواپیما ماندیم. 
او گفت: این هواپیا حدود 150 مسافر ظرفیت داشت، ولی مسافران زیادی سوار نشده بود و برخی از صندلی ها خالی بود. ما همچنان در هواپیما نشستیم و صندلی خود را ترک نکردیم تا اینکه شخصی آمد و گفت من مسئول کنترل پرواز هستم. و توضیح داد علت تاخیر در هواپیما، مشکلات تجهیزات و قطعه بوده و گفت که در این باره مشکل داریم. گفتیم پس چرا پرواز می کنید؟ او گفت دولت مجبورمان می کند. گفتیم حالا که مجبورید به مسافران احترام بگذارید. اشخاصی در هواپیما بودند که از ساعت 6 بعدازظهر دیروز در فرودگاه شیراز بودند و اصلا کسی آنها را تحویل نگرفته بود و نپرسیده بودند چه نیاز دارید و چه کمکی برمی آید. مسافران نشسته بودند مطالبات خود را داشتند. پرسیدند حالا چطور پیاده می شوید؟ گفتیم طبق قانون باید 30 درصد پول بلیت را برای تاخیر 3 ساعت بیشتر برگردانید، ولی چون این پرواز ساعتها تاخیر داشته, اگر همه پول بلیت را برگردانید، ما پیاده می شویم. 
لقمانیان در ادامه گفت: در نهایت دو نفر آمدند و صحبت کردند و گفتند اگر پول بلیت تان را بدهیم حاضرید پیاده شوید؟ گفتیم بله.
گفتند مشکلی ندارید به ترمینال شماره 4 بروید و از آقای حیدری پول بلیت را مطالبه کنید. ما با ساک و چمدان و بچه پیاده شدیم و به ترمینال رفتیم، ولی آقای حیدری اصلا وجود نداشت و گفتند اصلا چنین کسی نداریم و شیفتش تمام شده و بروید خانه تان. تمام مسافران عصبانی بودند از اینکه با کلک آنها را پیاده کرده بودند. در نهایت آقایی هم آمد گفت من مسئول پروازهای آسمان هستند و بدون عصبانیت به همه سئوالاها و اعتراضات جواب می داد و می گفت که پوزش می خواهیم و شرمنده ایم. ولی او هم حاضر نبود قانون را در این باره اجرا کند و تمام یا بخشی از پول بلیت را پس دهد. 
این هنرمند در ادامه گفت: نهایتا تا ساعت 9 صبح علاف بودیم. خانمها و آقایان مسافر اعتراض زیادی کردند. رئیس و مدیر ترمینال می گفتند به ما ربطی ندارد. می گفتند شما می توانید شکایت کنید و از خط هوایی تان 30 درصد پول بلیت را مطالبه کنید. من چون بچه کودچک داشتم که بیتابی می کرد، مجبور شدم فرودگاه را ترک کنم ولی هنوز برخی مسافران مانده بودند و گفتند راضی هستند آقایی که وارد هواپیما شد و با وعده بی محل ما را از هواپیما پیاده کرد و به دروغ گفت بروید از آقای حیدری پول بلیت تان را بگیرید، بیاید و معذرت خواهی کند.

خبرآنلاین موارد فوق را به سرکار خانم دشتی، سرپرست اداره امور اجتماعی روابط عمومی منعکس کرده و در انتظار جوابیه شرکت هواپیمایی آسمان است.