به گزارش پارس نیوز ،  درحالیکه رسانه‌های اسرائیل بامداد یکشنبه از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند، منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

2249283_361

در این راستا شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت خصوصی از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند پای واشنگتن را به درگیری گسترده‌تر در منطقه باز کند، ابراز نگرانی کرده است.

رسانه عبری اسرائیل هیوم نیز خبر داده بایدن در تماس تلفنی بامداد یکشنبه خود با نتانیاهو، از او خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد.

پنتاگون نیز گفته تیم امنیتی بایدن در همکاری با شرکای منطقه‌ای خود برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه اقدام خواهد کرد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هم در رایزنی تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از او خواست قبل از هرگونه پاسخ بالقوه به حمله تلافی‌جویانه ایران، واشنگتن را در جریان قرار دهد.

در این راستا سپاه در اطلاعیه ای نوشت: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

وزارت امور خارجه کشورمان نیز به پاسخ قاطع موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تجاوز اخیر رژیم جعلی صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق واکنش نشان داد و در بیانیه اش نوشت : «جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیر قانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

2249144_850

توسل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان‌دهنده رویکرد مسوولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیر قانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش‌افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هر گونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیر قانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.»

 نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم در توئیتی نوشت: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.

هشدار فوری و جدی ایران به تل آویو و کاخ سفید | اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود... | آمریکا از این درگیری دور بماند + جزئیات