به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی پنتاگون می‌گوید این وزارتخانه برای مقابله با «نفوذ مخرب» ایران در منطقه غرب آسیا، هر کاری که بتواند انجام می‌دهد و دو گزینه تشدید اقدامات فعلی و یا برداشتن گام‌هایی جدید را پیش رو دارد.

سرهنگ «رابرت مانینگ» سخنگوی پنتاگون ساعاتی پس از سخنان تحریک‌آمیز وزیر خارجه کشورش در خصوص ایران، در برابر خبرنگاران لفاظی‌های مشابهی کرد.

وی ابتدا به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت؛ فعالیت‌هایی که به دعوت دولت‌های تحت تهاجم تروریست‌های مورد حمایت آمریکا انجام شده است.

مانینگ در این خصوص گفت: «ما بار‌ها گفته‌ایم که نفوذ مخرب ایران در منطقه، به نفع کسی نیست؛ آن‌ها نیروی بی‌ثبات‌کننده منطقه هستند. من نمی‌خواهم وارد جزئیات اقداماتی شوم که می‌خواهیم در برابر آن‌ها انجام دهیم.»

وی افزود: «ما برای جلوگیری از اقدامات مخرب ایران، هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم؛ این راهکاری است که کل بدنه دولت (آمریکا) در راستای عملیاتی شدن آن، در حال کار است و هدفش هم، تغییر روند نفوذ ایران در منطقه است. ما می‌خواهیم در این مسیر، گامی برداریم.»

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران برای اعلام صریح برنامه پنتاگون برای مقابله با ایران گفت: «فعلاً در حال بررسی دو گزینه تشدید اقدامات فعلی و یا انجام اقدامات جدید هستیم. این مسئله روی میز است و برای مقابله با ایران، هیچ راهکاری را نفی نمی‌کنیم.»