به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، ایمان محرابی نیا اعلام کرد: هم اکنون (ساعت 11 صبح امروز) در محور‌های استان‌های اردبیل، گیلان، تهران، گلستان، سمنان، قزوین، زنجان، بوشهر، فارس، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، هرمزگان، کرمان و یزد بارش باران ادامه دارد.

وی از رانندگان خواست از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت، سوخت و لباس کافی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.

کاهش 6 درصدی سفر‌های جاده‌ای تا پنجم فروردین

مسئول اتاق عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور همچنین گفت:از آغاز طرح نوروزی یعنی از 24 اسفند پارسال تا پنجم فروردین، شاهد کاهش 6 درصدی رفت و آمد در جاده‌های کشور بوده ایم.

محرابی نیا افزود: میانگین سفر‌های جاده‌ای از 24 اسفند تا پنجم فروردین روزانه دو میلیون 65 هزار رفت وآمد بوده است که بیشترین تردد در چهارم فروردین با ثبت دو میلیون و 344 هزار رفت وآمد ثبت شده است.

وی گفت: رفت وآمد در محور کرج - چالوس در مقایسه با پارسال 105 درصد افزایش داشته و مسیر رودهن - آمل هم در همین مدت در مقایسه با پارسال 31 درصد افزایش تردد نشان می‌دهد.

محرابی نیا افزود: رفت وآمد در محورفیروزکوه به قائم شهر هم 60 درصد و آزاد راه قزوین - رشت هم 69 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مسئول اتاق عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور همچنین گفت: بیشترین خروجی خودرو در این ایام به تهران و البرز با 933 هزار خودرو و بیشترین ورودی به مازندران با 289 هزار خودرو و گیلان با ورودی 230 هزار خودرو ثبت شده است.

وی ادامه داد:بیشترین خودرو‌های رویت شده در مازندران از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و گلستان بوده است و بیشترین پلاک‌های رویت شده در گیلان هم به استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران و اردبیل تعلق داشته است.

محرابی نیا با اشاره به اینکه بیشترین رفت و آمد بین استانی تا پنجم فروردین به استان فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اختصاص دارد گفت: ترافیک در محور جاده چالوس مسیر جنوب به شمال حد فاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هزارچم و تویر هم اکنون سنگین گزارش شده است.

وی همچنین گفت: هم اکنون محور آزادراه تهران - شمال در مسیر جنوب به شمال محدوده شهرستانک حد فاصل تونل البرز و انتهای آزادراه پردیس - تهران ترافیک سنگین گزارش شده است.

محرابی نیا همچنین محور هراز و فیروزکوه و آزاد راه تهران - شمال و آزاد راه قزوین - رشت را بارانی و دارای مداخلات جوی اعلام کرد.