به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ محمدحسین حمیدی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیک محورهای کشور اظهار داشت: برابر آخرین اخبار دریافتی در محور کرج - چالوس (از ابتدای محور) و در استان مازندران (محور هراز) به صورت مقطعی نیمه سنگین است.

 
رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌ها گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی تا ساعت ۷:۳۰ در استان‌های آذربایجان شرقی (محورهای مرند - تبریز و جلفا - مرند)، اردبیل (محور اسالم - خلخال)، ایلام (محور ایلام - سرابله)، کردستان (محورهای سنندج – همدان، سنندج – کرمانشاه و سنندج - مریوان)، کرمانشاه (محورهای روانسر – پاوه و کرمانشاه - سقز) بارش برف گزارش شده است.
 
وی تصریح کرد: در عین حال در استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی، مازندران، گلستان (اکثر محورها)، همدان (محورهای کرمانشاه – همدان و همدان - ملایر) و تهران شرق (محور فیروزکوه) بارش باران گزارش شده است.
 
حمیدی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس به دلیل بارش برف و مه آلود بودن، اختلال تردد جاده های کوهستانی در استان‌های مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می شود که با توجه به وزش باد شدید در برخی نقاط با کولاک برف همراه خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت در استان‌های سمنان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم، شرق استان کرمان و جنوب استان تهران وزش باد شدید پیش بینی می شود.
 
رئیس پلیس راه راهور ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند. از سوی دیگر رانندگان حتما فاصله طولی را رعایت کنند.
 
حمیدی تاکید کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش برف و باران همچنان در استانهای مختلف ادامه دارد.
 
رئیس پلیس راه ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز افزود: در زمان بارندگی به علت سرخوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند؛ از سوی دیگر رانندگان حتما فاصله طولی را رعایت کنند.
 
بنابر اعلام پلیس راه، در محورهای کوهستانی استانهای کردستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران و آذربایجان شرقی بارش برف و کولاک گزارش شده است.
 
هم اکنون تردد خودروها از جاده‌های این استان‌ها نیازمند تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ است. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اعلام کرد: محور هراز در استان مازندران که دیشب به علت سیلاب بسته شده بود بازگشایی شده است.
 
همچنین، به جز محور شمشک به دیزین، سایر محورهای مواصلاتی کشور باز است.