به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصاد 100 ،  دبیر کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده استان کرمانشاه از اهدای بسته‌های جشن تکلیف به ۴۰۰ دختر کرمانشاهی تحت پوشش کمیته امداد از سوی خادمیاران رضوی خبر داد.

راضیه عظیمی از طرح «دختر ماه» به عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرا از سوی خادمیاران رضوی برای دختران تازه به سن تکلیف رسیده یاد کرد و افزود: در قالب این طرح بسته‌های جشن تکلیف به ۴۰۰ دختر تازه متکلف شده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که از سوی مجموعه کمیته امداد به کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده رضوی معرفی شده بودند، اهدا شد.

دبیر کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده در استان کرمانشاه اضافه کرد: بسته‌های فرهنگی و آموزشی تدارک دیده شده برای اجرای این طرح پس از شناسایی دختران تازه مکلف شده طی یک مراسم معنوی از طریق کانون‌های محله ای سراسر استان و با حضور خادمیاران رضوی به آنها اهدا شد.

عظیمی گفت: هرکدام از بسته های جشن تکلیف اهدایی به دختران شامل یک سجاده سایز بزرگ و کوچک، چادر نماز سایز سن ۹ سال، یک جلد کتاب «دختر ماه»، یک عدد مهر نماز و تسبیح، هدایای فرهنگی و یک بسته متبرک حرم مطهر رضوی  بوده که ارزش ریالی هر بسته معادل چهار میلیون ریال است.

عظیمی ادامه داد: ارتباط صمیمانه با مددجویان تحت پوشش این طرح، در راستای اصلاح قرائت نماز، ارائه احکام، تشویق به حضور در پویش‌های مجازی و… از دیگر برکات این طرح است.

عظیمی اضافه کرد: تمامی دختران این طرح از خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف مشاوره تحصیلی، خانوادگی و ... بهره‌مند خواهند شد.

ارسال ۹۰۰ بسته معیشتی برای یارانه بگیران

یزد مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان یزد گفت: ۸ تیم عملیاتی هلال‌ احمر استان به همراه تجهیزات کامل به سیستان‌ و بلوچستان اعزام شدند.

 

«محمد عشقی»ضمن  اعلام این خبر گفت: به دنبال وقوع سیل در سیستان‌ و بلوچستان، هشت تیم عملیاتی امدادی از یزد به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی افزود: در همین راستا ۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب هشت تیم امدادی  از شهرستان‌های بافق و بهاباد، میبد ،مهریز، ابرکوه و اردکان و تیم واکنش سریع استان به همراه هشت دستگاه خودرو کمک‌دار امدادی و دو دستگاه کامیونت فوسو به همراه تجهیزات سیلاب و موتور برق به این استان اعزام شدند.

عشقی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان امداد و نجات نیز ۹۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته شامل کنسروجات، تن ماهی، چای و برنج از یزد برای سیل‌زدگان سیستان ارسال شد.

در حال حاضر یک اردوگاه اسکان اضطراری در چابهار برپا شده است و امدادرسانی هلال‌احمر به متاثران در مناطق سیل زده ادامه دارد.

کد دستوری دریافت بسته معیشتی

همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت قائم(عج)، ۵ آشپزخانه اطعام مهدوی در سطح استان اصفهان افتتاح و ۱۲ هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم طبخ و بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، از آغاز طرح اطعام مهدوی خبر داد و اظهار داشت: برای پنجمین سال متوالی همزمان با ولادت حضرت قائم (عج) طرح اطعام مهدوی در سراسر استان با افتتاح ۵ آشپزخانه آغاز بکار کرد و نیکوکاران با توزیع غذای گرم به سفره خانوارهای تحت حمایت و نیازمندان برکت بخشیدند.

کریم زارع با بیان اینکه این پویش با هدف ترویج فرهنگ اطعام نیازمندان در حال اجراست، ادامه داد: خیران با همکاری مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و انجام اقداماتی مانند توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی می توانند علاوه بر تامین معاش خانوارهای تحت حمایت از این فرصت خیر در ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

وی با اشاره به بهره گیری حداکثری خیران از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و نقش آفرینی موثر در توسعه و جریان سازی خیر و احسان، افزود: پیش بینی می کنیم امسال همزمان با اجرای پویش اطعام مهدوی، نیکوکاران در ۲۴۰ آشپزخانه برای تهیه و توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده، همچنین ۸۰ هزار بسته معیشتی اقدام کنند.

توزیع بسته معیشتی 2/555/910 تومانی در این تاریخ

مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی گفت: همزمان با سالروز میلاد امام زمان(عج) توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های دارای سه فرزند معلول و همچنین خانواده‌هایی که دارای فرزند سه قلو و بیشتر هستند آغاز شد.

هادی غلامی اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی همچنین بین خانواده‌هایی است که در دهک‌های یک تا سه قرار دارند.

وی ادامه داد: ارزش این بسته‌های معیشتی ۸ میلیارد ریال است.( سهم هر خانواده مبلغ 2 میلیون و 555 هزار و 910 هزارتومان است)

مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: همچنین به مناسبت این میلاد خجسته، ۳۰ هزار بسته عیدانه نیز در پشتیبانی از جشن‌ها در حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

وی افزود: توزیع ۶ هزار غذای گرم از دیگر مواردی است که به مناسبت میلاد حضرت حجت(عج) انجام می‌شود.

منبع:ایونا