به گزارش پارس به نقل از مهر:   سازمان داوطلبان هلال احمر سالهاست طرحی را تعریف و اجرا کرده است که بر اساس آن تمامی داوطلبان در سراسر کشور قبل از ماه مبارک رمضان با کمک خیرین کمکهای مردمی را جمع آوری کرده و اقدام به تهیه سبدهای غذایی می کنند که این سبدها بعد از آماده سازی به نیازمندان توزیع می شود. شاید سوال شود که این اقدام را کمیته امداد و بهزیستی یا سایر نهادهای حمایتی هم انجام می دهند ولی نکته قابل توجه در این طرح این است که افراد جامعه هدف طرح همای رحمت هلال احمر خانواده های نیازمندی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

توزیع ۲۰۸ هزار سبد غذایی میان نیازمندان در ماه رمضان

بر اساس این گزارش در طرح همای رحمت امسال هلال احمر گروه های جامعه هدف برای دریافت کمکهای مردمی اضافه شدند که می توان به خانواده زندانیان و معلولان و سالمندان اشاره کرد. در سال جاری ۳۱ استان کشور در این طرح مشارکت داشتند که در مجموع ۲۰۸ هزار سبد غذایی آماده و میان خانواده های نیازمند توزیع شد. ارزش ریالی این سبدهای غذایی بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

همچنین در این طرح حدود ۱۷ هزار داوطلب هلال احمر، ۷ هزار و ۳۲۴ خیر و ۲۲۰۰ پرسنل هلال احمر مشارکت داشتند.

کمک ۲۳ میلیونی کارمندان هلال احمر/ بیشترین توزیع سبدهای ارزاق در آذربایجان شرقی

فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جزئیات اجرای طرح همای رحمت در سال جاری گفت: امسال برای نخستین بار پرسنل و کارمندان هلال احمر نسبت به سالهای گذشته مشارکت خوبی داشند به نحوی که تنها کارمندان هلال احمر ۲۳ میلیون تومان از حقوق خود را در طرح همای رحمت هدیه کردند. همچنین استان آذربایجان شرقی با توزیع ۴۳ هزار سبدغذایی در صدر استانهای توزیع کننده سبدهای ارزاق در ماه مبارک امسال قرار گرفته است.

۴۴۳ هزار نفر میهمان سفره های افطاری هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در سال جاری ۴۴۳ هزار نفر میهمان سفره های مهربانی و افطار خانه های داوطلب هلال احمر در سراسر کشور بودند که ارزش ریالی این سفره ها بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بیشترین سفره های افطاری در استانهای آذربایجان شرقی، فارس و یزد بوده است.

ویزیت رایگان ۴۴ هزار نفر توسط ۴۳۸ پزشک داوطلب

همچنین در طرح همای رحمت امسال ۳۶۴ چادر سلامت برپا شد که در این چادرها ۴۳۸ پزشک و پیرا پزشک ۴۴ هزار و ۲۲۰ نفر را ویزیت رایگان کرده و در حاشیه این چادر ها بیش از ۲۸ هزار بسته فرهنگی توزیع شده است که این بسته ها حاوی کتابچه، بسته های آموزشی و سی دی های فرهنگی بوده است.

فرحناز رافع اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ۴۶۵۷ نفر به جمعیت داوطلبان هلال امر اضافه شدند که نتیجه تلاش های داوطلبان در این ماه مبارک بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اظهار داشت: داوطلبان هلال احمر در طرح همای رحمت سال ۹۲ بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، نهادها و شرکتهای دولتی بیش از۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان و نهادها و کارخانجات خصوصی یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان کمک کردند. که استانهای البرز، خوزستان، گیلان، مازندران، یزد و تهران در صدر جدول کمکهای خیرین قرار دارند.

این گزارش در حالی است که استان خراسان جنوبی هنوز آمار خود را ارائه نکرده است. همچنین استان کهگیلویه و بویر احمد با توزیع ۶۸۰ سبد کمترین عملکرد را داشته است. در بخش سفره های افطاری هم استانهای تهران، خراسان جنوبی، اردبیل و هرمزگان هنوز آمار ارائه نکرده اند.