به گزارش روابط عمومی فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی، در این فهرست، ۳۰نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس معرفی گردیده‌اند.

در بیانیه اعلام موجودیت این تشکیلات آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

جمعه یازدهم اسفندماه، بزنگاه دیگری برای انقلاب اسلامی شکوهمند مردم ایران با تقارن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است. خوشبختانه در انتخابات خبرگان، جریانات انقلابی بر اساس تأیید و معرفی دو گروه اصلی مرجع یعنی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین به وحدت نسبی قابل قبولی دست یافته‌اند، اما تکثر و تشتت در فهرست‌های معرفی شده برای انتخابات مجلس، باعث سرگشتگی جریان انقلابی مردم تهران شده است.

افتراق بین گروه‌ها و در برخی موارد، غلبه نگاه سیاسی و کم‌توجهی به شایسته‌سالاری در تهیه فهرست‌ها باعث شده عموم مردم به هیچ‌یک از فهرست‌های موجود اعتماد نکنند و آن‌ها را نماینده تفکر و مشی خود ندانند.

در برخی موارد، صِرف وفاداری به یک شخص باعث قرارگیری افراد در فهرست‌ها شده و از سوی دیگر، عموم انقلابیون تهران از شانا و جمنا و امثالهم عبور کرده‌اند و اعتمادی به این مجموعه‌ها که عمدتا با ساز و کار شرکت سهامی بسته می‌شوند، ندارند.

جمعی از چهره‌های خوشنام جریان انقلاب، اقدام به گردآوری فهرستی ۳۰نفره از نامزدها برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس کرده‌اند که از چند صافی مهم عبور کرده‌اند: اولا فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی، فهرستی حزبی و جناحی نیست و چهره‌هایی انتخاب کرده که از اغلب جریان‌ها و فهرست‌های موجود، چهره‌های متخصص و مفید برای نهاد قانون‌گذاری را برگزیده است.

ثانیا پیرامون هیچ‌یک از افراد فهرست جامع، هیچ شائبه‌ای از فساد وجود ندارد و همه از چهره‌های فسادستیز جریان‌های مختلفند. در گزینش افراد فهرست، ساعت‌ها بررسی انجام شده و علاوه بر صلاحیت‌های عمومی و حداقلی که از سوی دستگاه‌های نظارتی و شورای محترم نگهبان به عمل آمده، تأمل و گزینش مضاعفی صورت گرفته و از فیلترهای قوی‌تری عبور کرده‌اند.

ثالثا آن دسته از افراد فهرست که در مجلس اخیر نماینده بوده‌اند، کاملا کارنامه روشنی دارند و آرای خود را در سامانه شفافیت رسما اعلام کرده‌اند. رابعا چهار اصل پایبندی به قانون اساسی، تأکید بر پیروی از خط امام و منویات مقام معظم رهبری، موضع صحیح در فتنه‌های دو دهه اخیر و پرهیز از هرگونه فعالیت سیاسی و اقتصادی مسئله‌دار در گزینش افراد این فهرست، از شاخص‌های اصلی بوده است و از این منظر، کاملا مورد تأییدند.

Untitled

فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

۱. مرتضی آقاطهرانی

۲. ⁠اسماعیل کوثری

۳. ⁠محسن پیرهادی

۴. ⁠محمدجواد حاجی حسینی

۵. ⁠مالک شریعتی

۶. ⁠اقبال شاکری

۷. ⁠زهره الهیان

۸. ⁠احمد نادری

۹. ⁠مجتبی رضاخواه

۱۰. ⁠صادق خلیلیان

۱۱. ⁠زهره طبیب‌زاده نوری

۱۲. ⁠سیدمحمود نبویان

۱۳. ⁠سید محمد آقامیری

۱۴. ⁠محمود ایلخان

۱۵. ⁠محمد خوش‌چهره

۱۶. ⁠مهدی شریفیان

۱۷. فاطمه آلیا

۱۸. ⁠منوچهر متکی

۱۹. ⁠مجتبی رحماندوست

۲۰. ⁠سید علی یزدی‌خواه

۲۱. ⁠لاله افتخاری

۲۲. ⁠حمید شاه‌آبادی

۲۳. ⁠ابوالفضل روحانی

۲۴. ⁠علی عباسپور

۲۵. ⁠علی خضریان

۲۶. ⁠حسین نجابت

۲۷. ⁠فاطمه قاسمپور

۲۸. ⁠حسن حمیدزاده

۲۹. ⁠ابراهیم عزیزی

۳۰. ⁠حسین صمصامی