به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عیسی فرهادی فرماندار تهران عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران، آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد.

فرهادی با بیان اینکه ثبت‌نام 102 داوطلب تا امروز در انتخابات مجلس خبرگان استان تهران تکمیل شده، اظهار داشت: فردا آخرین مهلت برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و پرونده ثبت‌نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بسته می‌شود.

وی ادامه داد: تا امروز 669 داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد پرونده‌ 476 نفر کامل بوده و ثبت‌نام‌شان تکمیل شده است. همچنین از این تعداد 408 نفر مرد، 68 نفر زن بودند و 97 نفر دارای مدرک دکتری، 358 نفر مدرک فوق‌لیسانس، 20 نفر لیسانس، یک نفر مدرک حوزوی و یک نفر فوق دیپلم داشته است.

فرماندار تهران از تشکیل 4 هیئت اجرایی اقلیت‌های دینی در تهران خبر داد و یادآور شد: تاکنون هیئت اجرایی دو اقلیت دینی تشکیل شده و هیئت اجرایی آشوریان و زرتشیان تشکیل می‌شود؛ ما 5 نماینده از اقلیت‌های دینی در کشور داریم که حوزه انتخابیه اصلی 4 اقلیت(ارامنه شمال، زرتشتیان، آشوریان و کلیمیان) در تهران است و مرکز حوزه انتخابیه ارامنه جنوب در اصفهان است.

فرهادی درباره کسانی‌ که مدرک لیسانس دارند، گفت: اگر افراد دارای مدرک لیسانس سابقه نمایندگی داشته باشند هر دوره آن یک مقطع حساب می‌شود و فرزند شهید، جانباز و آزاده نیز یک مقطع حساب می‌شود.

وی درباره روند بررسی صلاحیت‌ها بیان داشت: ما مدارک را به وزارت کشور می‌دهیم و آخر هر شب مدارک به شورای نگهبان ارسال می‌شود و شورای نگهبان به همراه وزارت اطلاعات، ثبت احوال و نیروی انتظامی صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند.

فرماندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: بعد از 5 روز از اولین روز ثبت‌نام داوطلبان، استعلام وصول انجام شده و در هیئت اجرایی بررسی آن انجام می‌گیرد و صلاحیت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.