به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، اواخر دی ماه امسال اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد "ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استاندارد‌های 85 گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد".

به اعتقاد اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌ها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد لذا آنچه که قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.

نکته اینجاست ایران خودرو می‌دانست نمی‌تواند استانداردهای 85 گانه را در این خودرو اجرایی کند با این وجود ثبت نام پژوپارس را در سامانه یکپارچه انجام و امروز 100 هزار مشتری این خودرو را با بلاتکلیفی روبه رو ساخته است.

در همین ارتباط علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده است: بر اساس توافقی که با سازمان ملی استاندارد صورت گرفت و در پی حمایت این سازمان، برنامه ما این است که خودروی پژو پارس را تا پایان سال تولید کرده و تحویل دهیم؛ کمی تاخیر در تحویل این خودرو پیش آمده که از بابت آن از مشتریان پوزش می‌طلبیم، اما این طمینان را نیز می‌دهیم که قطعا به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

کسب اطلاع تسنیم از سازمان ملی استاندارد حکایت از آن دارد که قرار شده برای ایفای تعهدات ایران خودرو در سامانه یکپارچه تولید پژوپارس و رانا پلاس تا پایان سال 1402 تمدید شود و این شرکت باید برای ایفای تعهدات خود تا پایان سال جاری وظایف خود را انجام دهد.

البته تأکید شده که برای سال آینده باید این خودروساز تولید محصولات را با استانداردهای 85 گانه انجام دهد و اگر خودرویی امکان رعایت این استانداردها را نداشته باشد نباید تولید شود.