به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری را منتشر کرد که بر طبق آن ۱۸ خودروی سواری از لحاظ سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، ترمز، نفوذ آب، سیستم موتور انتقال قدرت، صداهای غیر عادی، رنگ، بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و تجهیزات الکتریکی مورد ارزیابی قرار گرفتند. میانگین کیفیت خودروهای سواری تولیدی در دی ماه امسال ۵.۴ درصد افزایش یافت که دلیل اصلی آن مربوط به تولید مجدد مگان و ورود خودروی جدید جک به فهرست آزمون است که ۱۲ خودرو در سطح کیفی خیلی خوب و ۶ خودرو در سطح کیفی خوب جا گرفتند.

این گزارش می افزاید، تولید مجدد مگان و مورد آزمون قرار گرفتن آن سبب شد تا پارس تندر با تنزل یک درجه جایگاهش را به مگان به عنوان با کیفیت ترین خودروی تولیدی بدهد و پارس تندر با کسب ۸/۲۰ نمره منفی که در معیارهای تزئینات داخلی و خارجی، رنگ و از آن مهمتر در معیار بدنه کسب کرد در رتبه دوم جای گرفت.

در جایگاه سوم و چهارم جدول تندر پارس خودرو با کسب ۲۱.۱ نمره منفی و تندر ایران خودرو با ۳/۲۱ نمره منفی قرار دارند که در معیار بدنه هر دو بیشترین نمره منفی را کسب کردند.

این گزارش حاکیست، خودروی جدید جک جی ۵ با کسب ۴۸.۶ نمره منفی در معیارهای ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات و رنگ در جایگاه پنجم و لیفان X۶۰ که در بین خودروهای چینی بهترین کیفیت را داراست با ۵۲.۲ نمره منفی در جایگاه ششم جدول قرار گرفت.

جایگاه پنجم با ۳/۵۳ نمره منفی از آن لیفان ۶۲۰ است که بیشترین درصد تنزل را نسبت به ماه گذشته در بین خودروهای سواری کسب کرد.

سمند در حالی با ۵۴ نمره منفی رتبه هفتم را از آن خود کرد که نسبت به ماه گذشته بیشترین درصد بهبود را کسب کرد

لیفان ۶۲۰ با ۵۴.۲ نمره منفی هشتمین عضو جدول کیفی است که بیشترین نمره منفی را در معیار عیوب بدنه کسب کرد و پژو ۴۰۵ با ۵۴.۶ نمره منفی در جایگاه بعدی قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، جایگاه دهم در اختیار پژو پارس است که ۵۵ نمره منفی در معیار تزئینات داخلی، صداهای غیر عادی و سیستم فنر بندی و تعلیق فرمان گرفت.

رتبه یازدهم جدول نیز از آن ام وی ام ۵۳۰ با ۵۵.۴ نمره منفی و پژو ۴۰۵ تولیدی ایران خودرو خراسان با ۵۵.۶ نمره منفی در رده دوازدهم قرار گرفت.

رتبه سیزدهم جدول کیفی از آن تیبا با ۶۴.۴ نمره منفی است و ام وی ام X۳۳ عضو چهاردهم این جدول شد که ۷/۶۵ نمره منفی بدست آورد.

شایان ذکر است، پراید ۱۳۱ تولید پارس خودرو با ۴/۸۱ نمره منفی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و پراید ۱۳۱ سایپا با ۵/۸۱ نمره منفی در جایگاه شانزدهم جدول کیفی قرار گرفت.

گفتنی است، رتبه هفدهم این جدول به سایپا ۱۳۲ با ۸۵.۶ نمره منفی و رتبه هجدهم به ام وی ام ۱۱۰ با ۸۶.۴ نمره منفی رسید.