اصغر سلیمی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر، اظهار داشت: متاسفانه دولت برنامه و هدف خاصی برای کنترل موثر بازار و تورم ندارد؛ البته برخی افرادی هم که مسئولیت های اقتصادی را در دولت برعهده گرفته اند سوابق و تخصص کافی را در این زمینه نداشته اند که همین موضوعات باعث ایجاد تنش در بازار شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه دولت در تبلیغات انتخاباتی خود شعار کنترل تورم، ساخت مسکن، رونق تولید، واردات خودرو و ... را داده بود، اما به هیچ کدام از این وعده های خود بطور موثر عمل نکرده است. ضمن اینکه مجلس در زمینه ساخت مسکن و وارادات خودرو هم قوانین مدونی را تصویب کرده و دست دولت را در این رابطه باز گذاشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شاهدیم که دولت خودش نمی خواهد واردات خودرو انجام شود و یا اینکه زمین در اختیار مردم بگذارد؛ بنابراین با توجه به اینکه انتخابات را در پیش رو داریم باید دولت تلاش می کرد تا ثبات به بازار ارز برگردد. اما متاسفانه در بازارهای مختلف مثل بازار گوشت و مرغ و ... شاهد افزایش قیمت ها هستیم و این موضوعات به صلاح کشور نیست  و باید تدبیر اندیشیده شود.

سلیمی بیان داشت: دولت باید حمایت جدی از کسب و کارهای اینترنتی داشته باشد ، اما شاهد افزایش قیمت اینترنت هستیم و از طرفی هم پیام رسان ها محدود و کسب و کارها متضرر شده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام رسان های داخلی نتوانستند جای پیام رسان های خارجی را پر کنند؛ لذا معتقدم فاصله زیادی میان شعار و عمل دولت وجود دارد و دولتمردان باید با حضور نخبگان و متخصصان تلاش کنند تا دچار تحولات مثبتی در کشور شوند.