به گزارش ژارس نیوز ،‌مجید کاراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رژیم غذایی و تغذیه سالم می‌تواند از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی وعروقی که یکی از مهم‌ترین علت مرگ و میر در کشور است و از انواع سرطان، چاقی، پوکی استخوان و دیابت نوع ۲ پیشگیری کند و از شیوع آن بکاهد.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی غذایی و فرهنگ تغذیه مردم به شکل ناگهانی قابل انجام نیست و باید به صورت گام به گام و به شکل تدریجی فرهنگ الگوی غذایی خانوار را اصلاح کرد، ادامه داد: برگزاری کنگره‌های علمی در حوزه تغذیه و تبادل آخرین یافته‌های علمی و ایجاد بستر هم اندیشی بین کارشناسان و اساتید این حوزه می‌تواند در اصلاح تغذیه خانوارها کمک رسان باشد و دستاوردهای خوبی را برای جامعه و اصفهان به دنبال داشته باشد.

عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از کمبود برخی از ریز مغذی‌ها در برخی از گروه‌های جمعیتی و در برخی از استان‌های کم برخوردار خبر داد و افزود: حدود دو سوم بزرگسالان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند و از آنجایی که تغذیه یک پدیده چند بخشی است اصلاح غذایی خانوارها و رفع مشکل چاقی جامعه با هماهنگی بین بخشی امکانپذیر است.

وی گفت: برای اصلاح تغذیه خانوارها صنعت غذا و تجارت غذا اولویت‌های خاص خود را دارد و نظام‌های بهداشت و درمان هم اولویت‌های خاص خود را دنبال می‌کنند که هماهنگی بین این دو از طریق قانونگذاری امکانپذیر است.

کاراندیش گفت: خدمات بهداشتی اولیه با پوشش تقریباً قابل قبول و رایگان به عامه مردم ارائه می‌شود و بیش از یک هزار و ۲۰۰ کارشناس تغذیه در نظام خدمات بهداشتی اولیه وجود دارد.

وی از رسانه‌ها خواست که در ارتقا سواد سلامت مردم یاری برسانند، ادامه داد: عامه جامعه باید بدانند پیام‌های سلامت و تندرستی را تنها از منابع معتبر و موثق خود پیگیری کنند.