به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه، وضعیت بازنشستگان در ایران به عنوان یک گروه جمعی اهمیت زیادی دارد. این افراد پس از سال‌های خدمت در زمینه‌های مختلف، با واریز حقوق و افتتاح حساب بازنشستگی، انتظار دارند که در دوران پس از بازنشستگی به تأمین نیازهای مالی و زندگی خود بپردازند.

اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ به اتمام رسید. بررسی اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل یک درصد اضافه شده به نرخ پایه مالیات ارزش افزوده تامین خواهد شد. بر این اساس ضریب افزایش حقوق بازنشستگان ۱۸ درصد خواهد بود.

واکنش رسمی به همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری در واکنش به تامین منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در اطلاعیه ای نوشت: احتراما احکام اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ که توسط دولت محترم پس از رد کلیات لایحه مجددا تهیه و تدوین و به مجلس محترم شورای اسلامی تقدیم گردید توسط دوستان متخصص ومبرز بازنشسته ملاحظه گردید و خوشبختانه در  بند (س) تبصره ۶ لایحه اصلاحی برای انجام‌ متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری و والدین معظم شهدا حکمی پیش بینی گردیده که مشروط به افزایش ۱ درصدی مالیات ارزش افزوده می باشد.

 

۲- طبیعتا برای انجام حکم‌ بند (س) تبصره ۶ مراتب باید در جدول شماره ۸ اصلاحیه لایحه بودجه تحت عنوان فروض مصارف بودجه عمومی دولت در سال ۱۴۰۳ توسط دولت محترم مد نظر قرار می گرفت و در ردیفی از این جدول به برنامه متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری و والدین معظم شهدا اشاره و سقف ریالی برای آن تعیین می گردید که چنین امری در جدول شماره ۸ مطمح نظر قرار نگرفته که بیانگر آن است که اجرای متناسب سازی در سال ۱۴۰۳ طبق بند ۱ الحاقی به ماده ۲۹ مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مورد عنایت و توجه جدی دولت محترم واقع نشده است.

۳- با توجه به وضعیت ناگوار معیشتی جامعه میلیونی بازنشستگان دولت این جامعه‌ معظم از مجلس و دولت برای حل مشکلات معیشتی انتظار عنایت و همراهی کامل و عملی دارند و چنانچه امر متناسب سازی به دلیل خلاء یا عدم شفافیت قانون در سال آتی عملیاتی نشده یا بطور ناقص اجرا شود؛ این امر موجب نگرانی شدید و دغدغه خاطر جامعه بزرگ بازنشستگان کشوری و لشکری را فراهم خواهد نمود لذا خواهشمند است در زمان‌ بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی برای بررسی و تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ و همچنین بررسی جزئیات احکام و جداول بخش اول و جداول تفصیلی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ ؛ مراتب مطروحه بطور جد مورد توجه و مداقه نمایندگان محترم مجلس قرار گیرد. پیشاپیش از الطاف و بذل توجه نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی برای گنجاندن موضوع متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه و ان شاءالله فرایند بررسی و تصویب آن در قانون بودجه ۱۴۰۳ تشکر و قدردانی می کنیم.