به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، به دنبال سفر هیأت حج و زیارت ایران به عربستان برای پیگیری برقرای عمره برای ایرانی‌ها، شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج اقدامات انجام شده تا کنون را بررسی کرد. براساس گزارش نمایندگان اعزامی سازمان حج و زیارت به عربستان، اعلام شد که امکان اعزام زائران عمره‌گزار ایرانی درهفته‌های آینده فراهم است. هنوز زمان ثبت‌نام و اعزام زائران و قیمت سفر عمره دقیق مشخص نشده است. در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر در نوبت عمره هستند و مشخص نیست چه تعداد از این افراد، امسال به عمره اعزام خواهند شد.

غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج، تعامل و مذاکرات انجام شده هیأت اعزامی ایران به عربستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مذاکرات هیأت اعزامی، پیگیری مطالبات دو حج گذشته نیز دراین سفردر دستور کار قرار دارد.

او همچنین گفت: در مذاکره با نمایندگان وزارت حج و عمره و بانک مرکزی، شرکت‌های عربستانی همگی از سفر عمره‌گزاران ایرانی استقبال کردند و برای همکاری در مسیر فراهم کردن زمینه از سرگیری این سفرها آمادگی دارند.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیات ـ نیز اظهار کرد:‌ امید می‌رود اختصاص ارز عمره و نرخ آن در روزهای آینده نهایی شود.

او به مذاکرات انجام‌شده با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای تامین پروازهای عمره اشاره کرد و افزود: قیمت بلیت سفر عمره قرار است نهایی شود و انتظار سازمان حج این است که با توجه به پروازهای مشابه، رقم مناسبی که حقوق زائر هم مدنظر قرار گیرد، اعلام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز در نشست این شورا تاکید کرد: عربستان باید به نحوی فعالیت شرکت‌ها را در حج و عمره نظارت و مدیریت کند تا به سمت بنگاه‌داری نروند و به زائران کشورهای مختلف اجحاف نشود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه گزارشی که درباره وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق ارائه شد، با تاکید بر این‌که فروش بلیت پروازهای عراق در قالب چارتر به ضرر زائر است،‌ گفت: وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری باید با توجه به تأکید ریاست جمهور نسبت به زیارت آسان، ارزان و دلنشین، درباره بلیت پروازهای عتبات به سازمان حج و زیارت نقش حاکمیتی خود را ایفاء کنند. این اقدام در مسیر ارزان سازی و ارائه خدمات مناسب و دلنشین به زائر اعتاب مقدسه تاثیر دارد که از خواسته های دولت است.