به گزارش پارس نیوز به نقل از مجله سلامتی،مارگاریتا آملیچکینا، متخصص گوارش، به این نکته اشاره می کند که شکلات حاوی شیر به ویژه شکلات سفید کمترین فایده را برای سلامتی دارد زیرا حاوی درصد کمی کاکائو و مقدار زیادی قند است. اما زمانی که بیش از حد شکلات می خورید، خطر ابتلا به قند بالا و چربی اشباع شده، افزایش وزن و ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های کبدی افزایش می یابد.

او می گوید: "شکلات شیرین می تواند جایگزین خوبی برای افرادی باشد که سعی می کنند کالری دریافتی خود را کاهش دهند. اما مصرف زیاد آن به دلیل عوارض جانبی این شیرین کننده ها توصیه نمی شود. مثلا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث نفخ، حالت تهوع و اسهال شود.

خوردن بیش از 30 گرم شکلات تلخ یا 15 تا 20 گرم شکلات شیری در روز توصیه نمی شود.

 
او می‌گوید: «وقتی شکلات زیاد می‌خورید، خطر سطوح بالای قند و چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی را افزایش می‌دهید که به مرور زمان می‌تواند منجر به افزایش وزن، ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های کبدی شود.»

او می گوید دادن شکلات به کودکان زیر سه سال و همچنین افرادی که از دیابت یا آلرژی رنج می برند توصیه نمی شود. کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند باید با احتیاط شکلات بخورند زیرا حاوی کافئین است.