به گزارش پارس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز با پیش بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، برای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شرق و شمال خراسان شمالی هشدار نارنجی و برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، شمال زنجان، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران هشدار زرد صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط نمایند.

همچنین امروز با پیش بینی وزش باد شدید، برای ایلام، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، مرکزی، همدان، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، یزد، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان‌ها است.