به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، سال گذشته دوره جدید مدرسه تلویزیونی با فضایی جدید و چاشنی سرگرم‌کننده به آنتن رسید.کاری که پیمان جبلی رئیس صداوسیما ادامه آن را اجرایی شدن یکی از راهبردهای مهم سند تحولی رسانه ملی یعنی «تقویت عدالت رسانه‌ای» عنوان کرد.

«اینجا آموزش، خوشمزه است»، شعارِ مدرسه تلویزیونی سال گذشته بود که با دوره‌های پیش از خود تفاوت‌هایی هم دارد.

عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در این زمینه اعتقاد دارد "با مروری بر بیانات رهبر انقلاب در این زمینه می‌توان به کوتاهی‌هایی که نسبت به عدم استفاده درست از ساختار آموزشی در سراسر کشور اتفاق افتاده، رسید. در طرح جدید مدرسه تلویزیونی، هرکسی که به تلویزیون دسترسی دارد می‌تواند از مدرسه تلویزیونی بهره ببرد."

راه‌اندازی مدرسه کنکور اتفاق خوب دیگری بود که دوره اول آن اتفاق افتاد و می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوشایندی باشد، از جمله همان نکته مدیر شبکه آموزش که درباره جلوگیری از مافیایی شدن بازار آموزش کنکور مطرح کرد، همان نکته‌ای که سال‌ها در صداوسیما مورد نقد کارشناسان مختلف قرار می‌گرفت و البته در اقدامی کاملاً متناقض و سرمایه‌سالار بسترهای تبلیغی و آگهی‌های بازرگانی برای این کلاس‌ها و مؤسسات کنکور فراهم می‌شد.

بیشتر بخوانید
  • سؤال از رئیس صداوسیما درباره اینترنتی شدن شبکه جام‌جم و ادامه بازگشت چهره‌ها به تلویزیون

مدرسه تلویزیونی، مدرسه‌ای است که در گامی عیان، دایره سطح مناسب آموزش را از مناطق مرفه‌نشین به‌سمت مناطق محروم کشور گسترش می‌دهد تا همه فرزندان ایران که استعداد و توانمندی ارزنده‌ای دارند، بتوانند از شرایط مناسب‌تری برخوردار شوند و به‌صرف نبودن امکانات از رقابت جا نمانند. هرچند مسئله محرومیت در نقاطی از کشور به‌حدی حاد است که این اقدامات چندان توانایی پر کردن این خلأ را ندارد اما در اندازه خود این اقدام مدیران سیما شایسته تقدیر است.

دانش‌آموزانی که در نتیجه شهریه‌های سرسام‌آور نمی‌توانند وارد مؤسسات آموزشی خاص بشوند می‌توانند تا حدی این فاصله را با تکیه بر این اقدام تلویزیون کم کنند و امیدواری‌ها برای کسب جایگاهی خوب در لیست قبول‌شدگان کنکور تا حدی افزایش پیدا کند.

علیرضا صادقی مدیر گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم از شروع سری جدید مدرسه تلویزیونی خبر داد و گفت: برنامه امسال «زنده» است و از سوم مهرماه کار خود را آغاز می‌کند. برای دروس ابتدایی از کلاس اول تا ششم سه درس ریاضی، فارسی و علوم که محتوای آموزشی برای آنها وجود دارد و برای دروس متوسطه اول ریاضی و علوم برای کلاس هفتم، هشتم و نهم و برای متوسطه دوم دروس تخصصی بیشتری هست.

او درباره تفاوت‌های این مدرسه تلویزیونی با سال گذشته، توضیح داد: برنامه امسال نسبت به سال گذشته تفاوت‌‌هایی دارد که اولاً زنده است و ثانیاً علاوه بر نکات آموزشی، آیتم‌های متنوعی و قالب‌ها و فرم‌های رسانه‌ای از جمله کروماکی درنظر گرفته شده است. برای دروس ابتدایی مجریان خاص خودش و دوره متوسطه مجریان اختصاصی خودشان متناسب با سن و سال و پایه تحصیلی انتخاب شده‌اند.

صادقی خاطرنشان کرد: مجریان برنامه‌ها صحبت‌هایش در ارتباط با دروس است و سؤالاتی هم که مطرح می‌کنند سؤالاتی از جنس و نظرات دانش‌آموزان است. همچنین اتفاق مهم مشاوره‌های آموزشی است که در خلال آموزش دروس قرار گرفته و این‌ها اتفاقاتی است که به مدرسه تلویزیونی امسال اضافه‌ شده‌اند. قرار است یک برنامه چابک و سرحالی که آموزش را توأمان با سرگرمی و طعم لذیذتری برای دانش‌آموزان پیش می‌برد.

مدیر گروه‌ آموزش‌های رسمی شبکه آموزش تأکید کرد: هنوز به جمع‌بندی برای پخش مدرسه تلویزیونی در شبکه‌های دیگر نرسیده‌ایم. مدرسه تلویزیونی از ساعت 2 بعدازظهر با آموزش دروس اول تا ششم آغاز می‌شود و از ساعت 4 تا 6 عصر ویژه متوسطه اول و دوم این برنامه روی آنتن خواهد بود.

گفتنی است، همزمان با آغاز فصل پاییز و شروع مدارس، شبکه آموزش سیما آغاز سال تحصیلی جدید و بهارعلم و دانش را جشن می‌گیرد.این شبکه با رویکرد عدالت و تحول آموزشی، از ساعت 7 صبح روز شنبه 1 مهرماه با اجرای اردشیر منظم و با سرود بوی ماه مهر برنامه‌های مفرحی را برای دانش آموزان روی آنتن می‌برد.

انتهای پیام/